Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän suomessa on saatu päähän ääntää words wöids

Vierailija
02.04.2021 |

Monessa muusakin samansuuntaisessa sanassa i-kirjainta tungetaan enkkuun. Karmean kuuloista. Hyvin huomattavissa Voicen enkuksi laulavista.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole kuullut tuollaista, vaikka työkseni kuulen päivittäin suomalaisten puhuvan englantia. 

Kuuntele pari jaksoa Voicea.

Ei tulisi pieneen mieleenikään kuunnella. Jotain rajaa siinä, mitä tv:stä katson/kuuntelen. 

NO VITTTUUUAKOIS TÄNNE SITTE KOMMENTOIT?

Otapa ihan rauhallisesti. Ei tämän ketjun aihe ole The Voice of Finland. Ja vaikka olisi, tänne voi kommentoida mitä itse haluaa. 

Taidat PEUKUTTAA ITSEÄSI USEINKIN.

Vierailija
22/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ap osaa täydellisesti englantia niin on vara arvostella muita....

Jenkeissä 8 vuotta asuneena melko hyvin. Tosin tarkoituksella puhun sitä rallienglantina, enkä yritäkään kopioida kuulemiani murteita.

Vai oikein Jenkeissä asuneena :D:D:D 

Mikähänlainen ongelma siitä sinulle nyt tulikaan? Olen pahoillani jos mielenterveytesi järkkyi.

Valehtelu on aina ongelma minulle. Mutta ei sinun provoilusi minun mielenterveyttäni sentään järkytä. Olen tottunut provoihin täällä av:lla. 

No nyt voitkin sitten perustella väitteesi tähän alle. Kyllä minä aika paljon mielenterveyttäsi epäilen. Perustele samalla vaivalla wöids.

Ei minun tarvitse proilijalle mitään perustella. Jos oikeasti olisit nähnyt maailmaa enemmän kuin av-palstan verran, ymmärtäisit että ihmiset lausuvat kieliä eri tavoin. Ymmärtäisit myös sen, että lausumistavalla ei ole mitään merkitystä, jos tulee ymmärretyksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Archie Bunkerillahan on työväenluokan Queens-korostus. Miksi sitä haluttaisiin matkia? En ole kuullut tätä kyllä koskaan Suomessa.

No kuuntele vaikka viimeisin VOF. Samaa tehdään useammankin laulajan voimin.

Vierailija
24/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan sekin on apinoitu. Veikkaan, että jotkut jenkkipopparit lausuneet sen suuntaista ja sitten matkitaan coolia lausumista perässä.

Vierailija
25/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole kuullut tuollaista, vaikka työkseni kuulen päivittäin suomalaisten puhuvan englantia. 

Ei tulisi pieneen mieleenikään kuunnella. Jotain rajaa siinä, mitä tv:stä katson/kuuntelen. 

Otapa ihan rauhallisesti. Ei tämän ketjun aihe ole The Voice of Finland. Ja vaikka olisi, tänne voi kommentoida mitä itse haluaa. 

Rauhoitu. 

Vierailija
26/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmisten sönkötys vaan kuulostaa siltä?

Vierailija
27/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo Yawke-aksenttia

Vierailija
28/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taida huutaa usein aiheettomasti. Miksi?

Vierailija
29/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä 8 vuotta asuneena melko hyvin. Tosin tarkoituksella puhun sitä rallienglantina, enkä yritäkään kopioida kuulemiani murteita.

Mikähänlainen ongelma siitä sinulle nyt tulikaan? Olen pahoillani jos mielenterveytesi järkkyi.

Valehtelu on aina ongelma minulle. Mutta ei sinun provoilusi minun mielenterveyttäni sentään järkytä. Olen tottunut provoihin täällä av:lla. 

No nyt voitkin sitten perustella väitteesi tähän alle. Kyllä minä aika paljon mielenterveyttäsi epäilen. Perustele samalla vaivalla wöids.

Ei minun tarvitse proilijalle mitään perustella. Jos oikeasti olisit nähnyt maailmaa enemmän kuin av-palstan verran, ymmärtäisit että ihmiset lausuvat kieliä eri tavoin. Ymmärtäisit myös sen, että lausumistavalla ei ole mitään merkitystä, jos tulee ymmärretyksi. 

Meitä ei kiinnosta kuinka kovaa isäsi on pannut sinua perseeseesi, joten voitko poistua?

Miksi sotket omat lapsuudentraumasi tähän?

Vierailija
30/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä miten lausutaan, jos asia tulee ymmärretyksi?

t. kansanvälisessä firmassa työskentelevä, joka kuulee jos jonkinlaista lausumista

Vierailija
31/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä ei kiinnosta kuinka kovaa isäsi on pannut sinua perseeseesi, joten voitko poistua?

Sinulla on vikaa näemmä myös luetunymmärtämisessä. Tyypillistä.

Vierailija
32/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä miten lausutaan, jos asia tulee ymmärretyksi?

t. kansanvälisessä firmassa työskentelevä, joka kuulee jos jonkinlaista lausumista

On sillä väliä kun lauletaan. Puhuminen on täysin eri asia.

t. Laulaja

Vierailija
33/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin oikein hyvin, että projisoit oman traumasi minuun. 

Vierailija
34/37 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaessa äänteet ovat ideaalisti hynin edessä.

Vierailija
35/37 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Archie Bunkerillahan on työväenluokan Queens-korostus. Miksi sitä haluttaisiin matkia? En ole kuullut tätä kyllä koskaan Suomessa.

Heh. Työväenluokan puhetapa on ollut matkittua ja muutenkin haluttua tavaraa niin Englannissa kuin jenkeissäkin mm. rockin ja jazzin piirissä, ootkos koskaan kuullut moisesta? Nuoriso on mieluiten puhunut sitä kieltä, ei juuri ole matkittu alaluokan eli w t tai b t-porukan puhumista, saati jonkun yläluokan ja kaikkein vähiten jonkin valkokaulus-wannabeniinkauheastiollayläluokkainen-keskiluokan teennäistä puhetyyliä. 

Nykytrendinä on puolestaan alaluokan kielen (ja kaiken muunkin)  matkiminen, niin w t kuin muunvärisen 'roskasakin' puheenparsi on varsin näyttävästi esillä varsinkin amerikkalaisessa viihteessä, räpissä, mutta myös monen härskejä laulavan naisartistin tuotannossa.

Vierailija
36/37 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Työväenluokan puhetapa on ollut matkittua ja muutenkin haluttua tavaraa niin Englannissa kuin jenkeissäkin mm. rockin ja jazzin piirissä, ootkos koskaan kuullut moisesta? Nuoriso on mieluiten puhunut sitä kieltä, ei juuri ole matkittu alaluokan eli w t tai b t-porukan puhumista, saati jonkun yläluokan ja kaikkein vähiten jonkin valkokaulus-wannabeniinkauheastiollayläluokkainen-keskiluokan teennäistä puhetyyliä. 

Nykytrendinä on puolestaan alaluokan kielen (ja kaiken muunkin)  matkiminen, niin w t kuin muunvärisen 'roskasakin' puheenparsi on varsin näyttävästi esillä varsinkin amerikkalaisessa viihteessä, räpissä, mutta myös monen härskejä laulavan naisartistin tuotannossa.

En kyllä ole tuollaista lausuntatapaa kuullut kuin näiltä suomalaisilta laulajateineiltä. Natiivienkkua puhuvat eivät moista ääntämistä harrasta.

Vierailija
37/37 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin oikein hyvin, että projisoit oman traumasi minuun. 

homo