Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei luoja nää rajotukset tappaa mut

Vierailija
02.04.2021 |

Vihaan hallitusta. Vihaan THL:ää. En jaksa enää näitä rajotuksia. Huomenna hirttäydyn tänne yksiöön. Oon ollu jo tarpeeks pitkään masentunu ja nää ihmiskontaktien puuttumiset aiheuttaa nii paljo fyysistä kipua ettei tätä vaan kestä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tapaa kavereitasi? Vai eikö sinulla ole kavereita?

On ja ei. Ei oo sellaisia kavereita, jotka haluais tavata joka viikonloppu tai ei oo nii montaa kaveria et ois jokaiselle viikonlopulle seuraa. Mulla oli harrastuksia, salitreenit yms joissa tapasin ihmisiä ja sain olla muiden seurassa. Ne riitti pitämään mun mielenterveyden yllä ja siis käyn salilla myös sen takia, kun siellä on muita ihmisiä.

Nuoruudessa mulla oli paljon ystäviä ja kavereita, mut sit tuli kaikenlaisia ongelmia. Masennuin ja katkaisin kaikkiin ihmisiin välit, kun en halunnut nähä ketään. Nyt sit 2019 aloin rakentaa elämää uudestaan ja pääsinkin hyvin taas kiinni elämään, mut tällä hetkellä joka päivä vaan sattuu. En pysty purkaa ahdistusta harrastuksiin, treeneihin ja kävelytkin vaan lisää ahdistusta.

Mulla ois kyllä säästöjä, et voisin käyttää ne ja sit poistua täältä Maapallolta.

Ap

Korona ei ole sun ongelmas, vaan ihan jokin muu! Sä et säälitä mua yhtään!

Mut koronarajoitukset on tuhonnut tosi pahasti elämän ihan tosi monelta.

Sulla on jokin ihan muu ongelma, 

Vierailija
42/67 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tavallista ihmistä ole rajoitettu oikeastaan mitenkään.

Ai ei??? Ei pääse harrastuksiin, salille, matkustamaan.. kaikki tapahtumat peruttu. Koulut sun muut etänä. Edes kauppaan ei meinaa kehdata mennä ilman naamarättiä.

No se on voi voi, älä hallitukselle ja viranomaisille kiukuttele vaan virukselle, enkä tiedä kannattaako sekään. Suomen rajoitukset ovat olleet varsin maltillisia moneen muuhun maahan verrattuna.

Vastaaminen kommentin väitteeseen ei ole kiukuttelua 🤦‍♀️ Helvetti mitä vasta-argumentteja taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja ei. Ei oo sellaisia kavereita, jotka haluais tavata joka viikonloppu tai ei oo nii montaa kaveria et ois jokaiselle viikonlopulle seuraa. Mulla oli harrastuksia, salitreenit yms joissa tapasin ihmisiä ja sain olla muiden seurassa. Ne riitti pitämään mun mielenterveyden yllä ja siis käyn salilla myös sen takia, kun siellä on muita ihmisiä.

Nuoruudessa mulla oli paljon ystäviä ja kavereita, mut sit tuli kaikenlaisia ongelmia. Masennuin ja katkaisin kaikkiin ihmisiin välit, kun en halunnut nähä ketään. Nyt sit 2019 aloin rakentaa elämää uudestaan ja pääsinkin hyvin taas kiinni elämään, mut tällä hetkellä joka päivä vaan sattuu. En pysty purkaa ahdistusta harrastuksiin, treeneihin ja kävelytkin vaan lisää ahdistusta.

Mulla ois kyllä säästöjä, et voisin käyttää ne ja sit poistua täältä Maapallolta.

Ap

No nyt oli kunnon empatiat.

Vierailija
44/67 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et elä normaalia elämää? Mene ja tapaa ihmisiä. Haette ruokaa ravintolasta, käytte lenkillä, istutte iltaa, lähdette hotellilomalle. Ei hallitus tätä sinulta kiellä.

Mulla ei ole sellaista enkä näiden rajoitusten takia pysty sellaista luomaan. Surullista, mutta totta.

Ap

Voi ei, voimia sulle :( en kyllä osaa auttaa kun vähän samanlainen tilanne. Pitäis kai osata löytää jotenkin samanhenkisiä ihmisiä ja yhdistyä.

Eri

Kiitos ❤️ On vaikee löytää samanhenkistä seuraa, kun pitäisi netin kautta tutustua. Netissä taas ihmiset on tosi varovaisia ja vaatii aivan älyttömän paljon yritystä, et saa edes jonkinlaisen kontaktin. Jos nää rajotukset jatkuu vielä toukokuulle ni en tiiä selviänkö tästä vielä

Voimia myös sulle 🤗

Vierailija
45/67 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei??? Ei pääse harrastuksiin, salille, matkustamaan.. kaikki tapahtumat peruttu. Koulut sun muut etänä. Edes kauppaan ei meinaa kehdata mennä ilman naamarättiä.

No se on voi voi, älä hallitukselle ja viranomaisille kiukuttele vaan virukselle, enkä tiedä kannattaako sekään. Suomen rajoitukset ovat olleet varsin maltillisia moneen muuhun maahan verrattuna.

Vastaaminen kommentin väitteeseen ei ole kiukuttelua 🤦‍♀️ Helvetti mitä vasta-argumentteja taas.

Onhan se jonkun pa*skan ilo, että kun täällä laietaan koppiin yöksi, niin ei kuitenkaan lyödä ja laiteta koppiin yöksi niin kuin naapurissa......

Vierailija
46/67 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No nyt oli kunnon empatiat.

Tässä oli asiaa

Vierailija
47/67 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et elä normaalia elämää? Mene ja tapaa ihmisiä. Haette ruokaa ravintolasta, käytte lenkillä, istutte iltaa, lähdette hotellilomalle. Ei hallitus tätä sinulta kiellä.

Mulla ei ole sellaista enkä näiden rajoitusten takia pysty sellaista luomaan. Surullista, mutta totta.

Ap

Se ettei ole kavereita ei kyllä ole rajoitusten syytä. Jos salin parin viikon kiinni laittaminen saa tekemään jotain peruuttamatonta niin kannattaa nyt kuitenkin miettiä vielä uudestaan. Tsemppiä!

Olet oikeassa, se ei ole rajoitusten syy. Nyt on vaan erittäin vaikea ellei mahdoton luoda uusia suhteita. 2 viikkoa ei tunnu pitkältä ajalta, jos asiat on kunnossa. Mut sit ku ne ei oo, niin se ahdistus vaan kasaantuu nii isoks palloks ettei edes untakaan saa. Siinä se kierre on sit valmis :/ Vähäsenhän tää turha avautuminen tänne helpottaa.

Ap

Vierailija
48/67 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virologi on koko ajan kerjännyt empatiaa.

Se on se empatia-pappi se virologi.

Mun pastori, ja se on rikkaampi kuin paavi, jo pian.....

Kultaa tulee ovista ja ikkunoista.

Mä rakastan sitä, ja mitä se sanoo, ja siks mä pidän maskia!

Se antoi mulle elämän, mä olisin muuten kuollut.....

Vierailija
49/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teillä Suomessa ole edes kunnon rajoituksia ollut missään vaiheessa. Väsyttää vähän tuo teidän valitus..

Mutta varmasti jos uit syvissä vesissä, parempi on vähän kiertää sääntöjä ja olla kontakteja kuin antaa pään hajota. Tsemppiä ja ota yhteyttä auttavaan tahoon.

Miten teillä hoituu ihmisten taloudellinen tilanne, kun missään ei saa käydä ja kaikki on suljettu. Mistä rahat elämiseen? Tästä ei ole ollut Suomessa puhetta lainkaan, mitä ihmettelen.

Mistäkö rahat elämiseen kun kaikki suljettu?

No ei meidän tilaa ole suljettu, ihan normaalisti käydään töissä ja rahaa tulee.

Vierailija
50/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun oma epäsosiaalisuutesi ei ole rajoitusten vika. Ei myöskään se, jos ainoat liikkumismahdollisuudet ovat sinulle baarit ja muut sellaiset paikat, joihin et nyt voi mennä.

Vierailija
51/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun elämääni ei rajoita mitenkään. Pääsen harrastamaan, kun lähden lenkille, hiihtämään, pilkille, tai teen kotona käsiöitä ja luen. Matkustaa olen ehtinyt aivan omiksi tarpeiksi enkä menetä mitään, kun saan olla kotona. Nyt myös työpäivinä, kun on koronan vuoksi etätyömääräys. Se onkin oikeastaan ainoa asia, joka on muuttunut.

Vierailija
52/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mietin ensin että mitkä ihmeen rajoitukset, kun en käy juottoloissa, niin en muista, että ne on kiinni.

Vierailija
53/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chattaa, siel on porukkaa ympäri vuorokauden. Ihan oikeita ja mukavia ihmisiä kun käyttäydyt hyvin.

Vierailija
54/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista sinulle ap. Toivottavasti jaksat sinnitellä kesää kohden, ja löytää kuitenkin (muitakin) asioita joita edelleen voit tehdä, jaksat tehdä ja joista saat iloa. Kannattaa myös hakea keskusteluapua, sen ei tarvitse tarkoittaa julkista terveydenhoitoa ja terapiaa vaan voit aloittaa ihan tukipuhelinlinjoista ja chäteistä. Katso esim https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua

Vierailija
55/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä siellä yksiössä kökit. Ulos ja lenkille. Valittaessasi toimit väärin. Kaikki ovat samassa tilanteessa.

Vierailija
56/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kirjoittava paljastaa jotain kapeakatseisuudestaan. Suomessa esim. seuraavilla aloilla työskentelevien tavallisten ihmisten elämä voi olla ihan seis tai ainakin hyvin haastavassa tilasss jo toista vuotta: tapahtuma-ala, esiintyvät taiteilijat, yökerhoissa ja baareissa työskentelevät, matkailuala jne. Hyvin rajoitettua elämää elävät esim korkeakouluopiskelijat, jotka ovat olleet yli vuoden etäopetuksessa, lukiolaisetkin jo pitkiä pätkiä, amisopiskelijat yrittävät pärjätä koulutuksessaan jotenkin etänä.

Tuossa vain muutama ryhmä, mutta kyse jo siinä sadoista tuhansista ihmisistä. Yksin asuvia on yli miljoona, ja heidän arkensa on myös hyvin erilaista pandemiassa kuin yleensä.

Jos oma elämä on ihan tavallista eikä rajoitettua, suosittelen esim. kysymään itseltä, johtuisiko siitä, että olet vakaassa työssä, keskiluokkainen ja perheellinen (onko kotona jatkuvasti seuraa tai elämä lähinnä pikkulapsiarkea?).

Vierailija
57/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta salit ollu kiinni kaks päivää :D on se rankkaa. Mikset saa matkustaa? Sitähän saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää. Sekä kotimaassa että oman uskalluksen mukaan myös ulkomaille.

Meidän paikkakunnalla ainoat salit ovat kunnallisia, jotka ovat olleet kiinni nyt viisi kuukautta, vaikka tautitapauksia on minimaalisesti. Kauemmas oleville saleille ei arjessa ehdi, ja nyt nekin ovat kiinni.

Vierailija
58/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt ihan normaalisti koko ajan, ainoa muutos on vain maski ja sitäkään en enää edes huomaa naamallani.

Oletko ap joku 200 kilon keijukainen, jolla on kaikki keuhkoahtaumatauti runsaan tupakoinnin myötä, hoitamaton verenpainetauti ja kaikki muut taudit? Silloin todella kannattaa pysyä himassa jo senkin takia, että olet ikävä katsella.

Ap on siis juuri kuvaukseen sopiva sairaalloinen ihminen, koska ei kieltänytkään asiaa. Valitettavasti näitä tautisia keijukaisia on Suomessakin paljon ja hallitus tai THL eivät ole siihenja heidän epätoivoon millään tavoin syyllisiä.

Fakta on, että koronaan on kuollut eniten ihmisiä, joilla on yksi tai useampi vakava perussairaus JA ylilihavat.

Vierailija
59/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Joskus voi olla sellainen elämäntilanne kokonaisuutena että ei oikein tule mistään kontakteja. Itsellä on ihan sama. Äskettäisen vakavan sairauden (korona) takia ei töitä ja sairauksia, osittain kavereiden puutekin johtuu siitä ja myös siitä, että muutin juuri ennen koronaa uuteen kaupunkiin. Nuorisotilat, harrastusporukat yms. kaikki missä itse viihtyisin on kiinni. Kavereita on vaikea saada netistä ihan muuten vaan. Ratkaisin tilanteen nielemällä vanhat riidat ja muuttamalla takaisin vanhempien luokse. Ei sekään herkkua, mutta ainakaan kroppa ei enää tee hidasta kuolemaa fyysisen yksinäisyyden takia. Kaikki, jotka tuota tukahtumisen ja toivottomuuden tunnetta väheksyvät voisivat vähän hävetä, kaikilla ei ole samanlainen tilanne ja samat mahdollisuudet toimia. Monihan oli yksinäinen jo ennen koronaa, eikä se välttämättä ole oma vika. Yksinäisyys on ihan tutkitusti äärimmäisen rankkaa keholle pitkittyneenä. Mun tsempit ja rukoukset vaikka en uskovainen olekaan menee kaikille jotka tällaisia tunteita tässä maailmantilassa kokee. Toivottavasti löydätte helpotusta jostain.

Vierailija
60/67 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis (ei korona) piti lisätä. Äskeinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan