Suomalaiset haluavat aina identifioitua viikingeiksi
Vaikka itseasiassa viikingit hävisivät suomalaisille.
Kommentit (106)
Olen enemmän mongoli kuin viikinki. Minulla on laktoositoleranssi, jonka olen perinyt Tsingis Kaanilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se vähän niin kuin kuulu asiaan? Olimme metsäläisiä, jotka haluavat identifioitua viikingeiksi. Olemme metsäläisiä, jotka haluavat identifioitua eurooppalaisiksi.
ja sä olet joku ryssänkätyri, joka levittää tuota metsäläispropagandaa valloittajan tyyliin.
Tosiat pitää hyväksyä. Olemme slaaveja ja se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Ja muu maailma haluaa identifioitua suomalaisiksi.
Ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Muutamat suomalaisetha lähti viikinkien matkaa syystä tai toisesta mut ei, ei viikinkinä olo ole Suomen historiaa ja kulttuuria. Viikingithä ei edes tykänny suomesta. Oli kuulemma surkea maa täynnä soita
Jep ja nyt olemme surkea maa monista muistakin monituisista syistä.
Viikingit tapposivat lähinnä siviilejä ja pelkäsivät oikeita sotia.
Soldiers of Odin :DDD
Oikea nimi olisi ollut Soldiers of Gengis Khan.
Suomesta on löydetty n. 400 viikinkimiekkaa. Älkää kieltäkö omaa kunniakasta historiaanne.
Kyllä minä ainakin identifioidun metsäsuomalaisen shamanistisen heimon jälkeläiseksi.
Viikingeistä tulee mieleen ahneus ja tavaranpalvonta.
Emme tunnista itseämme mongoleista, vaikka tosiasiassa meissä on enemmän mongolia kuin viikinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se vähän niin kuin kuulu asiaan? Olimme metsäläisiä, jotka haluavat identifioitua viikingeiksi. Olemme metsäläisiä, jotka haluavat identifioitua eurooppalaisiksi.
Monia suomalaisia loukkaa metsäläisyysmielikuva, mutta minä tunnistan siinä jotain paikkansapitävää ja myönteistä.
Aleksis Kivi rakensi metsäläisyysmyyttiä kaikkein eniten, ja kuva oli sekä kielteinen että myönteinen: toisaalta karkea ja hitaasti tavoille oppiva, toisaalta rauhaa rakastava "sankar jylhän kuusiston".
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Soldiers of Odin :DDD
Oikea nimi olisi ollut Soldiers of Gengis Khan.
Ei kun soldiers of Ukko.
Vierailija kirjoitti:
Emme tunnista itseämme mongoleista, vaikka tosiasiassa meissä on enemmän mongolia kuin viikinkiä.
Kyseenlaistaisin kyllä viikinkien verenhimoisuuden. Sotaretket eivät olleet mielivaltaisia vaan hyvin suunniteltuja ja tarkoituksenmukaisia.
Miksi aikansa huipputaontaa ja käsityötaitoisia sekä ympäri planeettaa kauppaa käyvät olisivat edes kiinnostuneita jostain kalastajien ja pientorppareiden ryöväämisistä ja surmaamisista?
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monia suomalaisia loukkaa metsäläisyysmielikuva, mutta minä tunnistan siinä jotain paikkansapitävää ja myönteistä.
Aleksis Kivi rakensi metsäläisyysmyyttiä kaikkein eniten, ja kuva oli sekä kielteinen että myönteinen: toisaalta karkea ja hitaasti tavoille oppiva, toisaalta rauhaa rakastava "sankar jylhän kuusiston".
Minä en tajua niitä joita se loukkaa, en ollenkaan. Juuri metsä ja pakanuus on suomalaisuuden ydin. Emme ole ollenkaan kuin muut eurooppalaiset ja se on hienoa, upeaa, maagista. Oomme täysin uniikki kansa.
lammassuomalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamat suomalaisetha lähti viikinkien matkaa syystä tai toisesta mut ei, ei viikinkinä olo ole Suomen historiaa ja kulttuuria. Viikingithä ei edes tykänny suomesta. Oli kuulemma surkea maa täynnä soita
Jep ja nyt olemme surkea maa monista muistakin monituisista syistä.
Puhu vaan itestäs. Suomi on maailman paras maa ja kaunein.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ulfberht-miekka
Miten selitätte Suomesta löytyneet aikansa parhaimmalla taontatekniikalla valmistetut miekat. Eniten löytynyt Norjasta (44) ja Suomesta (31).
Arvatenkin teidän Suomen todellisen historian kieltäjien mielestä ne ovat vahingossa huuhtoutuneet tänne merivesien mukana.
Onko nuo Norjan, Ruotsin ja Venäjän löydöt nykyisen Norjan, Ruotsin ja Venäjän alueella vai silloisen Suomen alueella?
https://www.gifex.com/images/0X0/2009-09-17-814/Europe_in_912.jpg
Viikinki oli ammatti ei kukttuuri. Suomen alueella asui nykyisten pohjois-germaanien sukuisia asukkaita jo ennen Ruotsin valloitusta. Tästä kertovat paikannimet, kuten Lohja (muinaisnorjasta loch). Länsi-Uudeltamaalta on löydetty myös todisteita, kuten arkeologiset kaivauksrt Lohjan Hiitissä, Gangon hauensuolen kaiverrukset ja Rosalan (Hiittinen) kaiverrukset.
Myös islantilaisten Saagat Kvenlandista, joka hallitsi Gothlandia, Finlandia ja Kvenlandia, ja jonka kuninkaita pohjanmiehet (nykyisten Skandinaavien esi-isät) arvostivat niin paljon, että halusivat pitkilläsukuluotteloillaan korostaa periytyvänsä heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina ällöttänyt viikingit, raakalaiset.
En ymmärrä miksi kukaan ihailee heitä, ja tunnen puistatusta jos tapaan ihmisen joka haluaa näyttää viikingiltä (joillain on sellainen tyyli).