Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräilijä, luuletko kelloa koristeeksi?

Vierailija
02.04.2021 |

Mikä siinä on, että kello on lain mukaan pakollinen varuste pyörässä, mutta ihmiset eivät osaa käyttää sitä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 km matkalla kauppaan ohitan vähintään 20 henkeä. Eli n.100m välein. Soittaisin siis kelloa lähinnä koko ajan. Mutta vähintään 10 hengellä on kuulokkeet, eli he eivät edes kuule kelloa. Ja minun näkökulmasta kello on turha, koska en tiedä kuka kuulee, kuka ei ja jos kuulee, niin miten hän reagoi. Pomppaako eteen, poukkoileeko edestakaisin, alkaako rähisemään yms. Ja sitten ne koirat. En näe, jos koira on pitkän flexin päässä ojassa. Tai osaa varoa, jos koira pitkässä flexissä hyppää eteen, kun omistaja kulkee kuulokkeilla. En edes puutu rivissä kulkijoihin.

Laskinko metrit väärin vai miksi alapeukku? Vai se, että mainitsin koirat ja omistajat negatiivisesti?

Vierailija
22/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kellolla on erikoinen vaikutus naispuolisiin pyöräilijoihin jotka ajaa keskellä, vähä kilauttaa niin edessä alkaa aina se tangon vispaus vasemmalta oikealle   eikä tiedä kumpaan reunaan ne aikoo mennä.

Eli loppputuloksena joutuu jokatapauksessa jarruttaan ja odotteleen,   nopeemmin pääseeohi ku sujahtaa vaan vaudilla läheltä kelloa käyttämättä.

Jos siitä säikähtävät nii iha sama koska olen jo mennyt ohitse siinä vaiheessa ku vispaavat .

Ja sama kävelijöiden kohdalla jotka keskellä, aina alkaase arpominen kumpaan suuntaan ne menis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudattamaan liikennesääntöjä, niin kelloa ei tarvita.

Vierailija
24/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellon rimpauttamisella joko ei ole mitään vaikutusta, tai jalankulkija alkaa säntäillä siksakkia, tai suuttuu kellonsoitosta. Minulla on onneksi pyörässäni kirskuva käsijarru, sen ääni tehoaa paremmin.

Vierailija
25/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin koen kellon soiton vaaralliseksi, koska kohteen reaktiota ei voi ennustaa. Osa tosiaan menee ihan sekaisin ja ryntäilee hätääntyneenä pitkin poikin tietä.

Meinasin juuri tulla kirjoittamaan saman, eli ensin taaperretaan siinä keskellä sitä pyörätietä ja sitten kun se takaa tuleva pyöräilijä soittaa sitä kelloa niin ruvetaan paniikissa juoksemaan mutkia, kun ei oikein tiedä mihin sitä menisi.

Vierailija
26/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pyöräilijät luulevat sitä turhakkeeksi.

Mutta toisaalta; kuinka moni kävelijä tai lenkkeilijä liikkuu nykyään ilman, että on kuulokkeet korvilla? Keski-ikäisistä ja  nuorista harva.

Vielä puuttuu se, että olisi virtuaalilasit päässä.

Ihan kuin kuurosoikeiden hoitokodilla olisi avoimien ovien päivät menossa.

Vierailija
27/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmettelen vähän ku nykypyörissä kello on niin pitkällä vrt käteen, että täytyy kai yllättävässä tilanteessa ajaa vaan yhdellä kädellä jotta voi soittaa kelloa??? Eikö toi oo vaarallista?

Vierailija
28/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloa tai ei, minua on väistettävä siellä missä ikinä pyörineni singahtelenkin.

-Spandex-mies

Vierailija
29/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilaa niin mielummin vaan ohitan vähin äänin kun kattelen nirppanokkien mulkoilua mitä saa kelloa käyttäessä.

Vierailija
30/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihmettelen vähän ku nykypyörissä kello on niin pitkällä vrt käteen, että täytyy kai yllättävässä tilanteessa ajaa vaan yhdellä kädellä jotta voi soittaa kelloa??? Eikö toi oo vaarallista?

Onko se hitsattu kiinni vai miksi et saa sitä siirrettyä parempaan paikkaan?

Vierailija
31/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi fillaria. Maantiepyörässä kello on lähinnä koriste koska en aja sillä sellaisilla teillä missä on jalankulkijoita. Muita pyöräilijöitä ohittaessani hihkun olevani menossa ohi.

Arkipyörässä jolla kuljen kauppaan, salille, jne. olen sijoittanut kellon niin että yletyn siihen ilman suuria joogaliikkeitä. Kellon käytössä vaan on se riski että ihmiset alkavat miten sattuu (tai kääntyvät ja katsovat hölmö ilme kasvoillaan että kuka sieltä tulee) sen sijaan että ottaisivat hallitun sivuaskeleen ja jatkaisivat kulkuaan.

Vierailija
32/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luopunut koko kellon käytöstä asennettuani sireenin pyörään stukan tyyliin. Samalla se toimii hyvänä äänipalautteena kulkunopeudesta.

Osaatko sanoa tehoaako tuo myös kuulokkeiden kanssa puhelimessa puhumiseen keskittyviin kävelijöihin?

Niitä varten minulla on peitsi.

Vierailija
33/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta toisaalta; kuinka moni kävelijä tai lenkkeilijä liikkuu nykyään ilman, että on kuulokkeet korvilla? Keski-ikäisistä ja  nuorista harva.

Kyllähän tuotakin on. Sitä laitetta kutsutaan puhelimeksi.

Vierailija
34/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuotakin on. Sitä laitetta kutsutaan puhelimeksi.

No joo. Totta tuokin, mutta tarkoitin, että vielä osa ainakin kulkee lenkillä sen luurin kanssa niin, että siihen luuriin ei kytätä koko aikaa.

Ennenvanhaan kun kännykät olivat uusi ilmestys, niin sihen puhelimeen puhuttiin niin, että sitä pidettiin korvalla. Nykyään on sen lätkän oltava siinä naaman edessä vaakasuorassa ja katseen kohdistettuna kyseiseen laitteeseen. "Kun sanat ei enää riitä"

Vierailija
35/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luule. Seuravaa kysymys.

Annas ap kun minä kysyn sinulta jotain.

Luuletko että huvikseni musisoin kellolla iloksesi kun sitä kilisytän ohittamiseni merkiksi ja sinä vain kavereinesi yhä kävelette niin ettei tilaa mennä ohi ole missään?

Ihan yleistä kontulankaari.Kilautat kelloa,evästäkään ei liikauteta.Koira pitkällä hihnalla,edes takasin juoksee samalla,pyörätien ja kävelytien puolta,toiselle puolelle.Joten et tiedä missä pyöräilet tai miten ohitat tuo holtitoman koiran omistajan takia heidät?Omistaja vanha nainen  ei ymmärrä vaaraa kävelytie - pyörätiellä yhdistelmällä,Eikä pidä koiraa niin että pysyy kävelytien puolella.Pyöräiliänkö sekin on osattava ennakoida?Nyt koira pompaasi pyörätien puolelle,jarruta.Koiran tassuille ei hyväksi lisäksi asvaltti pinta, Metsää on hyvinen hiekka teineen riitämiin,miksi koiran ulkoiluttajat esim.ei siellä? Vaan kävelytiellä?Minä soitan kyllä kelloa,mutta mitän reaktiota ei edessä tule,kun 2 ihmistä ja koira kulkee edellä.Keskityvät niin omiin jutuihinsako? Eivät kuulekko ympäristöä?

Vierailija
36/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittokellosta tulee tosiaan aika randomit reaktiot. Mä ajan sekä tavallisella pyörällä että maantiepyörällä. Maantiepyörällä ajan käytännössä aina maantiellä. Vauhti on kovempi, pyörä on äänetön ja kevleillä sattuu herkästi vaaratilanteita.

Tavallisella pyörällä ajan kaupungissa. Mä huudan nykyisin pyöräilijä vasemmalta ohi. Se on toimivin keino. Mutta tietenkin aina joku väistää just sinne vasempaan reunaan. Luulis, että normaali reaktio olis väistää oikeaan reunaan. Soittokellossa käy pahimmillaan niin että ihminen pelästyy kääntyy 180 astetta ympärille ja väistää vastaantulijoiden kaistalle, josta se pyöräilijä yrittää ohittaa. Pahimmillaan se koira on flexin päässä oikeassa reunassa. Yhdistetyt pyörä- ja kävelytiet on kyllä saatanan keksintö.

Vierailija
37/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tämä ilmenee että kävelijät pahoittavat mielensä jos soittaa kelloa? Itse ainakin tykkään siitä että soitetaan kelloa eikä huristella vaan suuna päänä ohi. Nämä tilanteet eivät montaa sekuntia kestä niin en ymmärrä missä vaiheessa se paha mieli tulee esille?

Vierailija
38/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi fillaria. Maantiepyörässä kello on lähinnä koriste koska en aja sillä sellaisilla teillä missä on jalankulkijoita. Muita pyöräilijöitä ohittaessani hihkun olevani menossa ohi.

Arkipyörässä jolla kuljen kauppaan, salille, jne. olen sijoittanut kellon niin että yletyn siihen ilman suuria joogaliikkeitä. Kellon käytössä vaan on se riski että ihmiset alkavat miten sattuu (tai kääntyvät ja katsovat hölmö ilme kasvoillaan että kuka sieltä tulee) sen sijaan että ottaisivat hallitun sivuaskeleen ja jatkaisivat kulkuaan.

Ihanan alentavaa tuollaiset "katsovat hölmö ilme naamallaan". Ihan normaali reaktio kääntyä ääneen suuntaan. Sulla on varmaan täydellinen ilme aina naamallasi.

Vierailija
39/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan alentavaa tuollaiset "katsovat hölmö ilme naamallaan". Ihan normaali reaktio kääntyä ääneen suuntaan. Sulla on varmaan täydellinen ilme aina naamallasi.

Keskity alentumisen ja vinkumisen sijaan sivuaskeleeseen ehdollistumiseen kun kuulet kellon soivan. Ei se ole vaikeaa, sen kyllä oppii kun treenaa vähän.

Vierailija
40/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittele kelloa muuta kuin silloin joku kävelee koirien, vaunujen tai ihan vaan kavereiden kanssa keskellä tietä. Jos nyt joku kävelee ihan normaalisti tienlaitaa eteenpäin, ja kyseinen henkilö on teini tai aikuinen, niin oletan että hänellä on päässä tarpeeksi järkeä itse katsoa jos on yhtäkkiä tekemässä liikkeen vaikka tien toiselle puolen ja tarkistaa onko joku tulossa. Ohitan mahdollisimman kaukaa ihmiset.

En ala sitä rimpauttelemaan ihan vain ilmoittaakseni että täällä ollaan. 

Kunpa ihmiset katselisivat ympärilleen ja jo ihan suorilta kävelisivät siellä ihan laidassa. Ja jos ei voi kävellä laidassa, esim. tie sieltä ihan jäinen tai lätäköitä niin silloin katselisi kuin pöllö koko ajan ympärilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi