Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräilijä, luuletko kelloa koristeeksi?

Vierailija
02.04.2021 |

Mikä siinä on, että kello on lain mukaan pakollinen varuste pyörässä, mutta ihmiset eivät osaa käyttää sitä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jalankulkijat vetävät herneen nenään kellon käyttämisestä.

Vierailija
2/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule. Seuravaa kysymys.

Annas ap kun minä kysyn sinulta jotain.

Luuletko että huvikseni musisoin kellolla iloksesi kun sitä kilisytän ohittamiseni merkiksi ja sinä vain kavereinesi yhä kävelette niin ettei tilaa mennä ohi ole missään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on liikaa liikkuvia osia.

T. Mummojen keilaaja

Vierailija
4/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että huvikseni musisoin kellolla iloksesi kun sitä kilisytän ohittamiseni merkiksi ja sinä vain kavereinesi yhä kävelette niin ettei tilaa mennä ohi ole missään?

Harvempi pyöräilijä käyttää kelloa. Olet poikkeus.

Vierailija
5/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös auton äänitorvea käytetään kyytiin odottavan kutsumiseen ja katsastuksessa, mutta liikenteessä ei käytännössä koskaan.

Vierailija
6/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän aina kelloa. Harvemmin sillä on mitään vaikutusta. Joko jalankulkijalla on kuulokkeet korvilla ja musa täysillä tai sitten ei vaan välitetä siitä kellon soitosta.

Vierailija
7/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mutta edelläolevat ei aina kuulu sitä tai ole kuulevinaan, syytä en aina pysty edes kuvittelemaan. Samoin joskus hölkätään keskellä pyörätietä kunnon kuulokkeet korvissa eivätkä väistä silloinkaan. 

Vierailija
8/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvempi pyöräilijä käyttää kelloa. Olet poikkeus.

On myös näitä Speedo pellejä jotka rinkuttavat parin metrin etäisyydellä, eivätkä huomioi reagointi aikaa joka kävelevällä mahdollisesti menee.. kuuluuko vastaaja niihin, kun ei kerran kelloa soittamalla tilaa?

Vierailija
9/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä uskalla käyttää, kun ihmiset pahoittavat mielensä.

Vierailija
10/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina katselen kelloa koska haluan pysyä ajan hermolla

Vierailija
11/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimputtelu on syytä harkita tarkkaan. Jos tilaa ei ole, niin voipi rimpauttaa. Välttämättä tilaa ei tule, koska ääntä ei olla kuulevinaan tai kuulla. Olen suunnitellut kaasutorvea fillariin. Sitten ainakin kuuluu.

Jos ystävällisesti haluaa ilmoittaa kellolla, että ajelen nyt ohitse, jalankulkija saattaa mennä aivan sekaisin ja lähtee haahuilemaan väylän toiseen laitaan. Melkeistä parempi, kun ei kilkuttele.

Vierailija
12/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ole käyttänyt vuosiin. Kauempaa on turha rimputella ja selän takana rimputellessa kohde vain sekoaa.

Vierailija
13/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita jos ohi mahtuu muutenkin. Soittamalla ei tiedä mihin suuntaan se jalankulkija singahtaa, joskus jopa suoraan eteen.

Vierailija
14/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello painaa 19 grammaa ja huonontaa aerodynamiikka. Mitään järkeä kuskata mukana. Ei siihen kukaan reagoi kuitenkaan, kunhan jatkavat koko tien blokkaavaa laahustamistaan vihaisesti mulkoilleen.

Vierailija
15/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Vierailija
16/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luopunut koko kellon käytöstä asennettuani sireenin pyörään stukan tyyliin. Samalla se toimii hyvänä äänipalautteena kulkunopeudesta.

Vierailija
17/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko kävelijät, että liikenne säännöt eivät koske heitä? Kelloa ei tarvita, jos jalankulkijat noudattaisi at sääntöjä.å

Vierailija
18/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koen kellon soiton vaaralliseksi, koska kohteen reaktiota ei voi ennustaa. Osa tosiaan menee ihan sekaisin ja ryntäilee hätääntyneenä pitkin poikin tietä.

Vierailija
19/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 km matkalla kauppaan ohitan vähintään 20 henkeä. Eli n.100m välein. Soittaisin siis kelloa lähinnä koko ajan. Mutta vähintään 10 hengellä on kuulokkeet, eli he eivät edes kuule kelloa. Ja minun näkökulmasta kello on turha, koska en tiedä kuka kuulee, kuka ei ja jos kuulee, niin miten hän reagoi. Pomppaako eteen, poukkoileeko edestakaisin, alkaako rähisemään yms. Ja sitten ne koirat. En näe, jos koira on pitkän flexin päässä ojassa. Tai osaa varoa, jos koira pitkässä flexissä hyppää eteen, kun omistaja kulkee kuulokkeilla. En edes puutu rivissä kulkijoihin.

Vierailija
20/44 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luopunut koko kellon käytöstä asennettuani sireenin pyörään stukan tyyliin. Samalla se toimii hyvänä äänipalautteena kulkunopeudesta.

Osaatko sanoa tehoaako tuo myös kuulokkeiden kanssa puhelimessa puhumiseen keskittyviin kävelijöihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi