Pyöräilijä, luuletko kelloa koristeeksi?
Mikä siinä on, että kello on lain mukaan pakollinen varuste pyörässä, mutta ihmiset eivät osaa käyttää sitä?
Kommentit (44)
En luule. Seuravaa kysymys.
Annas ap kun minä kysyn sinulta jotain.
Luuletko että huvikseni musisoin kellolla iloksesi kun sitä kilisytän ohittamiseni merkiksi ja sinä vain kavereinesi yhä kävelette niin ettei tilaa mennä ohi ole missään?
Siinä on liikaa liikkuvia osia.
T. Mummojen keilaaja
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että huvikseni musisoin kellolla iloksesi kun sitä kilisytän ohittamiseni merkiksi ja sinä vain kavereinesi yhä kävelette niin ettei tilaa mennä ohi ole missään?
Harvempi pyöräilijä käyttää kelloa. Olet poikkeus.
Myös auton äänitorvea käytetään kyytiin odottavan kutsumiseen ja katsastuksessa, mutta liikenteessä ei käytännössä koskaan.
Minä käytän aina kelloa. Harvemmin sillä on mitään vaikutusta. Joko jalankulkijalla on kuulokkeet korvilla ja musa täysillä tai sitten ei vaan välitetä siitä kellon soitosta.
Käytän mutta edelläolevat ei aina kuulu sitä tai ole kuulevinaan, syytä en aina pysty edes kuvittelemaan. Samoin joskus hölkätään keskellä pyörätietä kunnon kuulokkeet korvissa eivätkä väistä silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi pyöräilijä käyttää kelloa. Olet poikkeus.
On myös näitä Speedo pellejä jotka rinkuttavat parin metrin etäisyydellä, eivätkä huomioi reagointi aikaa joka kävelevällä mahdollisesti menee.. kuuluuko vastaaja niihin, kun ei kerran kelloa soittamalla tilaa?
Ei sitä uskalla käyttää, kun ihmiset pahoittavat mielensä.
Aina katselen kelloa koska haluan pysyä ajan hermolla
Rimputtelu on syytä harkita tarkkaan. Jos tilaa ei ole, niin voipi rimpauttaa. Välttämättä tilaa ei tule, koska ääntä ei olla kuulevinaan tai kuulla. Olen suunnitellut kaasutorvea fillariin. Sitten ainakin kuuluu.
Jos ystävällisesti haluaa ilmoittaa kellolla, että ajelen nyt ohitse, jalankulkija saattaa mennä aivan sekaisin ja lähtee haahuilemaan väylän toiseen laitaan. Melkeistä parempi, kun ei kilkuttele.
Joo, en ole käyttänyt vuosiin. Kauempaa on turha rimputella ja selän takana rimputellessa kohde vain sekoaa.
En soita jos ohi mahtuu muutenkin. Soittamalla ei tiedä mihin suuntaan se jalankulkija singahtaa, joskus jopa suoraan eteen.
Kello painaa 19 grammaa ja huonontaa aerodynamiikka. Mitään järkeä kuskata mukana. Ei siihen kukaan reagoi kuitenkaan, kunhan jatkavat koko tien blokkaavaa laahustamistaan vihaisesti mulkoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Itse olen luopunut koko kellon käytöstä asennettuani sireenin pyörään stukan tyyliin. Samalla se toimii hyvänä äänipalautteena kulkunopeudesta.
Luuleeko kävelijät, että liikenne säännöt eivät koske heitä? Kelloa ei tarvita, jos jalankulkijat noudattaisi at sääntöjä.å
Minäkin koen kellon soiton vaaralliseksi, koska kohteen reaktiota ei voi ennustaa. Osa tosiaan menee ihan sekaisin ja ryntäilee hätääntyneenä pitkin poikin tietä.
2 km matkalla kauppaan ohitan vähintään 20 henkeä. Eli n.100m välein. Soittaisin siis kelloa lähinnä koko ajan. Mutta vähintään 10 hengellä on kuulokkeet, eli he eivät edes kuule kelloa. Ja minun näkökulmasta kello on turha, koska en tiedä kuka kuulee, kuka ei ja jos kuulee, niin miten hän reagoi. Pomppaako eteen, poukkoileeko edestakaisin, alkaako rähisemään yms. Ja sitten ne koirat. En näe, jos koira on pitkän flexin päässä ojassa. Tai osaa varoa, jos koira pitkässä flexissä hyppää eteen, kun omistaja kulkee kuulokkeilla. En edes puutu rivissä kulkijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen luopunut koko kellon käytöstä asennettuani sireenin pyörään stukan tyyliin. Samalla se toimii hyvänä äänipalautteena kulkunopeudesta.
Osaatko sanoa tehoaako tuo myös kuulokkeiden kanssa puhelimessa puhumiseen keskittyviin kävelijöihin?
Jotkut jalankulkijat vetävät herneen nenään kellon käyttämisestä.