Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro parhaat laihdutus neuvot ikuiselle laihduttajalla, jolla on 30kg ylipainoa.

Vierailija
02.04.2021 |

Eli ei mitään juokse 15km päivittäin, polvet ei kestä :D
Olen tosiaan ikuinen laihduttaja, joka lipsuu ja lipsuu.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nuku tarpeeksi.

2. Syö kasviksia, hedelmiä, marjoja joka aterialla, mielellään yli puoli kg päivässä.

3. Syö kunnon ruokaa, vähennä suolaa ja kovia rasvoja. Pienennä vähän annoskokoa.

4. Lisää aktiivisuutta, vähennä istumista.

5. Unohda epärealistiset tavoitteet, vaa'alla ei ole pakko käydä yhtenään.

6. Ja vielä uudestaan, nuku tarpeeksi! Tällä on oikeasti iso merkitys.

Vierailija
62/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttaa se, että jokaisella aterialla syön ensin lautasellisen kasviksia. Ne ovat terveellisiä ja vievät nälkää sen verran, että "pääruokaa" tulee syötyä vähemmän. Itselleni vaikein asia laihdutuksessa on se, että jostain pitäisi kieltäytyä kokonaan. Tällä tavalla mikään ei ole kiellettyä. Myös pätkäpaasto auttaa, siinäkään mikään ei ole kiellettyä aikaikkunan sisällä.

Ketjussa on kiistelty liikunnan vaikutuksesta laihdutukseen. On totta, että laihtua voi pelkällä ruokavaliolla, mutta itselleni liikunta aiheuttaa "oikean nälän", eli haluankin syödä kasviksia ja proteiinia roskaruoan sijaan. Toki kaikkiin ei vaikuta samalla lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro, koska olet ikuinen laihduttaja. Ikuisesti lipsut ja lipsut. Ja ikuisesti lihot. Ja lihot.

Varaa aika ravintoterapeutille. Maksaa, mutta maksaa tuo ylensyöminen myös. Hänen opastuksellaan voisit opetella uudenlaisen tavan syödä, ja voisit käydä hänen luonaan säännöllisessä punnituksessa.

Älä aloita mitään dieettejä. Ne on ihan huuhaata - jotkut suorastaan hengenvaarallisia. Äläkä lähde maratonille. Äläkä ala kieltämään ja karttamaan mitään ruoka-aineita.

Mene sinne ravintoterapeutille. Hän voi auttaa sinut alkuun, ja siitä eteenpäin voit auttaa itse itseäsi.

Vierailija
64/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika ravintoterapeutille. Maksaa, mutta maksaa tuo ylensyöminen myös.

Epäterveellinen ruokavalio on huomattavasti halvempaa kuin terveellinen. 8 kpl lihapiirakoita saa samaan hintaan kuin reilun puolen kilon jäävuorisalaattikerän.

Vierailija
65/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäterveellinen ruokavalio on huomattavasti halvempaa kuin terveellinen. 8 kpl lihapiirakoita saa samaan hintaan kuin reilun puolen kilon jäävuorisalaattikerän.

Mitä terveellistä on jäävuorisalaatissa? Sen ravintoarvo on nolla. Ei kyllä lihiksetkään mitään hyvää ravintoa ole.

Ja yleensä on turha verrata muita ruokia kasviksiin, kasviksethan on vain yksi osa ravinnosta. Kyllä energiat ja rakennusaineet tulee muusta kuin rehuista.

Vierailija
66/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lihomisen syy siis halvempi ruoka?

Eli söin nämä kahdeksan lihapiirakkaa kun tulivat halvemmaksi kuin tuo salaatinkerä,

Vierailija
67/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pudottanut puolet painostani pois kolmen vuoden aikana. Hakeudu kunnallisella laillistetulle ravitsemusterapeutille säännölliseen seurantaan. Minulle vaikeinta oli muuttaa luutuneet

käsitykseni. Toisaalta ymmärrän sen, että audiovisuaalinen mediakulttuuri on tykittänyt (aivopessyt) lapsesta asti vääränlaista kuvaa laihdutuksesta (kova liikunta ja niukka syöminen yms) on entisistä skeemoista vaikeaa päästää irti ja ottaa uskon askelta.

Vierailija
68/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta syöminen. Takaan ja vannon, että kehosi alkaa kuluttaa kertynyttä rasvaa!

Vierailija
69/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain jotain apua pätkäpaaston noudattamisesta. Kyse ei ollut niinkään mun kohdalla siitä, että olisin innostunut paastosta, vaan että vuorokaudessa on lyhyempi aika syödä. Tällöin moni kalori saattaa jäädä

syömättä, kun aika syömiseen yksinkertaisesti loppuu. Itsellä sopinut erityisesti niin, että syön aamiaisen, mutta kaikki iltasyöminen jää pois ja juuri tuo iltanapostelu oli mun heikko kohta.

Minä olen kokeillut pätkäpaastoa 16/8 ja 14/10 metodeilla (useamman kuukauden testattu) ja kummallakin kerralla elimistö/kroppa jumiintui täysin (myös suoli) ja paino ei todellakaan tippunut, vaan alkoi nousemaan. Aloin taas syömään niin, että iltapalan ja aamupalan välillä on n. 10-12 tuntia ja kas kummaa, lähti turvotus ja paino alkoi tippumaan.

Yritän nykyään syödä tosi säännöllisesti niin, että ruokailujen välillä on n. 4-5 tuntia. Näin nälkä ei kasva suureksi ja seuraavalla ruokailulla ei tule otettua liian suurta annosta. Ja komppaan muita nukkumisen osalta, että todellakin kannattaa yrittää nukkua ainakin 7-8 tuntia yössä. Minulla paino jumittaa aina kun nukun huonosti mm. stressaavan työtilanteen takia, mutta paino tippuu esim. lomien aikana kun saa toteuttaa omaa luonnollista rytmiä ja tulee nukutuksi ainakin sen 8 tuntia. Viime yönä nukuin lähes 10 tuntia (oli vähän univelkaa) ja olen kuin uusi ihminen tänään. Kummasti nälkä ei kolkuttele vatsassa, vaan täytyy pitää huoli että tulee syötyä säännöllisesti edes jtn pientä. 

On todella yksilöllistä mikä tapa sopii itselle ja kaikkea kannattaa kokeilla ja soveltaa omiin tarpeisiin sopiviksi. Painonpudotus EI OLE eikä kannata olla nopeaa, vaan siinä todellakin täytyy löytyä pitkäjänteisyyttä. Minä olen pudottanut painoa tai oikeammin toteuttanut elämäntapamuutosta jo 8 vuotta. Lähtöpaino oli 140kg ja tänä päivänä siinä 90kg paikkeilla.

Kaikkea on tapahtunut 8 vuoden aikana, paino noussut, tullut "repsahduksia", ollut aktiivisia kausia, ollut heikompia kausia, välillä jaksaa liikkua enemmän, välillä tuijottaa Netflixiä kaikki lomapäivät putkeen sohvalla maaten ja käsi sipsipussissa käyden. Kunnes taas innostus lähtee uuteen nousuun ja jaksaa huolehtia itsestään. Minulle ei enää muutama lisävuosi merkitse mitään painon suhteen, koska tällä hetkellä oloni ja mieli on hyvä ja tiedän että kyllä pudotus tästä taas jatkuu, kun aika on oikea. 

Kaikkea hyvää painonpudottajille. Hyvää pääsiäistä :) 

Vierailija
70/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän ja liiku enemmän.

Tämä on liikaa yksinkertaistettu eikä auta ketään. Kaikki tietävät tämän. Ongelma on enemmänkin totuttujen tapojen rikkominen ja mielihalut. Kuinka kontrolloida mielihaluja ja miten korvata ne.

Vierailija
71/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat tietävät että tuo IS jutun dibeteslääke ei olekaan hyvä juttu. Kertokaa minulle mikä se syy on.

Lääke on hyvä juttu, hinta ei. Laihduttajan viikkoannos olisi n. 2,5mg ja kela-korvausta ei laihduttaja saa. Kuukausihinnaksi tulee siis n. 600e.

Nyt täytyy sitten toivoa että valmistukseen saadaan kilpailua ilman patentteja.

Ja ennen hinnan asettumista järkevälle tasolle (= 20 euroa / viikko), lääkäreillä pitäisi olla "nippu villejä kortteja", joilla he voivat harkintansa mukaan määrätä tuota lääkettä potilaalle. Valtio maksaisi lääkkeen kulut. Ja eikö niin että lihavuusleikkaukset pitäisi lopettaa heti.

Vierailija
72/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän ja liiku enemmän.

Tämä on liikaa yksinkertaistettu eikä auta ketään. Kaikki tietävät tämän. Ongelma on enemmänkin totuttujen tapojen rikkominen ja mielihalut. Kuinka kontrolloida mielihaluja ja miten korvata ne.

Olin tulossa sanomaan samaa. Tuon saman vanhan mantran jankkaaminen ei sano yhtään mitään. Kaikki tietävät että pitää kuluttaa enemmän kuin syö. Jos asia olisi näin yksinkertainen, ei meillä olisi valtaosa aikuisväestöstä ylipainoisia. Oikea ongelma on se millaisilla keinoilla tähän pääsee ja millaisilla keinoilla paremat tottumukset saa ylläpidettyä riittävän pitkään, jotta niistä tulee luontainen tapa elämää. Itsekuri toimii tiettyyn pisteeseen asti, mutta on luonnollista että se jää taka-alalle kun elämässä tulee ylipainoa isompia kriisejä, stressiä, sairastumisia. Ihminen ei ole kone. 

On myös hyvin yksilöllistä mikä toimii kenelläkin, joten avain on löytää se itselle sopiva tapa. Itselläni esimerkiksi ongelmaksi paljastui yksinäisyys ja masennus. Hyvät ruokailu- ja liikkumisrytmit pysyvät kuin itsestään silloin kun elämässä on sopivasti positiivisia kohtaamisia ihmisten kanssa, esimerkiksi kiva työyhteisö tai kahvittelua ystävän kanssa pariin kertaan viikossa. Jollain muulla taas ongelma voi olla jossakin aivan muualla. Ja yleensä ongelmat ovat kovin monisyisiä eivätkä yhdestä asiasta johtuvia. 

Vierailija
73/79 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto.

Vierailija
74/79 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten on edennyt homma, paljonko on tippunut paino? Joko on 10kg rikki?

Vierailija
75/79 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan mitenkään psytyy laihduttaan ilman lääkettä Mysimbassa näyttää olevan aika paljon haittavaikutuksiakin. Toki kannattaa käyttää, kun on pakko. Itsellä BMI 32, mutta kumpa pystyisin muuttaan elämäntapaa. Kun on kokoajan väsynyt ei jaksa pysyä muutoksissa, ehkä 2 viikkoo maks jaksaa. Jos sairastuu tai tulee stressiä töissä palaa vanhaan stressisyömiseen. Sairaana tietty ajattelee, että täytyy syödä mistä pitää, että paranee. Ja sehän jää päälle.

Vierailija
76/79 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaan mitenkään psytyy laihduttaan ilman lääkettä Mysimbassa näyttää olevan aika paljon haittavaikutuksiakin. Toki kannattaa käyttää, kun on pakko. Itsellä BMI 32, mutta kumpa pystyisin muuttaan elämäntapaa. Kun on kokoajan väsynyt ei jaksa pysyä muutoksissa, ehkä 2 viikkoo maks jaksaa. Jos sairastuu tai tulee stressiä töissä palaa vanhaan stressisyömiseen. Sairaana tietty ajattelee, että täytyy syödä mistä pitää, että paranee. Ja sehän jää päälle.

Lisään vielä tähän, että painoa pystyy kyllä pudottaan, mutta sen pitäminen on se ongelma

Vierailija
77/79 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitse kaikki ruokasi ja laske kalorit. Takaan 1000% että yllätyt paljonko jossain ruuissa on kaloreita.

Unohda kitudieetit  ja pakkolaihdutus.

Tee parempia valintoja; kuten jätä kalorilliset juomat ja ala kävellä aluksi vaikka 15 min joka päivä.

Vierailija
78/79 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten on edennyt homma, paljonko on tippunut paino? Joko on 10kg rikki?

Lopetin laihduttaa ja kesän aikana katosi 2,5kg.

Nyt olen 2 viikkoa syönyt 2200kcal päivässä, ja joka viikko lähtenyt 1,2 kg!!

Ap

Vierailija
79/79 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii, että syön 3 kertaa päivässä (aamiainen, lounas ja illallinen) maukasta ja täyttävää ruokaa, joka ei aiheuta nopeita verensokerin heilahteluja -> ei ole tarvetta kokoajan puputtaa jtn, eli tuo 3 kertaa päivässä syöminen riittää, eikä tule syötyä siten liikaa päivässä.

Ja kun verensokeri ei pääse tipahtamaan liikaa, en myöskään ahmi noilla 3 aterialla. Moni luulee, että jos ruokailuväliä venyttää liikaa, ahmii seuraavalla aterialla senkin edestä, mutta tämä kertoo vain siitä, ettei osaa koostaa ateriaa oikein.

Mitä sitten käytännössä syön:

-paljon kasviksia ja marjoja + jonkin verran hedelmiä

-kalaa ja kanaa/kalkkunaa, linssejä ja papuja, joskus myös punaista lihaa (en tosin possua)

-riisiä ja bataattia, joskus myös perunaa ja pastaa (mutta 2 jälkimmäistä en niin usein)

-kauratuotteita (kaurapuuro, 100% kauraleipä)

-maitotuotteista pääasiassa vain turkkilaista jogurttia + juustoja

-rasvoista pääasiassa voita ja oliiviöljyä + hyvät rasvat myös avokadosta ja lohesta

-vihreää teetä

-kombuchaa, kimchiä ym. suolistolle erittäin hyödyllistä tuotetta

Tällä ruokavaliolla olen pitkään pysynyt mitoissa 175 cm / 63 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme