Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä syiden tähden olit kouluaikoinasi jälki-istunnossa?

Kiltti mies 39v
02.04.2021 |

Minä olin ensimmäisen kerran kun melusin tunnilla enkä totellut opettajaa kun tämä käski olla hiljaa.

Toisen kerran olin kun meillä oli sijainen enkä minä oikein totellut häntä vaan kiroilin hänelle.

Kolmannen kerran olin kun käsittelin käsityötunnilla työkaluja huolimattomasti vaikka opettaja huomautti asiasta.

Neljäs kerta oli kun olin luvatta talvipakkasella välitunnilla käytävässä vaikka olisi pitänyt olla ulkona.

Kaksi ensimmäistä kertaa olivat neljännellä luokalla ja kaksi viimeistä kertaa yhdeksännellä luokalla.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteella 70-luvulla kun en opetellut virsiä ulkoa. Oli uskovainen vanha sairasteleva opettaja jolla päässäkin vippasi. Aamulla aina aloitettiin virsiä veisaten ja opettaja polki vanhoja urkuja vimmatusti. Hänellä oli aina nenäliina hihassa ja ja niisti vähän väliä ja sulloi sen kankaisen nenä liinan taas hihaansa. Minä olin alinta kastia kun olin yh perheestä ja tunsin sen kyllä vahvasti. Siihen aikaan eroperheet eivät olleet vielä kovin yleisiä. Samalla luokalla opettajalla oli perheystävän lapsi jota suosittiin ja ylistettiin muiden ihmetellessä. Ala-asteen lopussa vaihtui opettaja ja opetuskin muuttui järkeväksi. Heräsin oikein henkiin kun mitään uskontoa ei enää pakkosyötetty ja numeronikin alkoivat nousta kohisten. Eikä perhetaustani vaikuttanut kohteluuni. Ketään ei nostettu jalustalle tai alennettu vaan kaikki olivat samanarvoisia.  

Hieman samanlaisia muistoja 1-2 luokan opettajasta.

Ei tosin jälki-istuntoja käyttänyt, mutta huusi lapsille ja seisotti nurkassa.

Tukistikin joskus kun poltti päreensä pahemmin.

Yhdellä villillä pojalla oli tukevat henkselihousut, oikeastaan puolihaalarit, olkaimista oli hyvä kantaa häirikkö(oli muista ilkeilijöistä poiketen hyvä oppilas) nurkkaan häpeämään.

Vierailija
22/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen viidennellä luokalla läksyt jäi tekemättä, kun olin ollut perjantain KLL:n kilpailuissa. Huomasin vasta bilsan tunnin alussa, etten ollut tehnyt. Opettaja kuulusteli läksyjä, eikä kukaan viitannut, niin hän päätti tarkastaa kaikkien kirjat. Yli puolet luokasta oli jättänyt läksyt tekemättä, ja jäätiin jälki-istuntoon. Ärsyttää, kun itsellä oli kertaluontoinen erehdys, josta olisin päässyt pälkähästä, jos muut olisivat viitanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimisvaikeuksien takia ei jätetty luokalleen ettei tullut opettajalle kesäksi ylimääräistä työtä. Armosta sai sen juuri ja juuri numeron ettei tarvinnut luokalleen jättää. Laiskassa vaan istutettiin jotta saisi edes hävetä ettei ole mitään oppinut. Ylä- asteella istuin jälki-istunnossa tupakan poltosta muutaman kerran ja sen jälkeen en vaivautunut sinnekkään. Oli parempaakin tekemistä. Kotiin ilmoittamisella ei ollut mitään vaikutusta kun ei siellä mitään välitetty muusta kuin olisi pitänyt mennä töihin tienaamaan. En viihtynyt koulussa enkä kotonakaan muuta kuin käydä nukkumassa, suihkussa ja syömässä. Kaverien kanssa keksittiin kaikkea mukavaa ajankulua. Siihen aikaan ei ollut tietokoneita eikä kännyköitä niin ettei hautauduttu älyvehkeiden pariin kotiin. Se oli hienoa aikaa ja olimme paljon ulkona hengailemassa kaveriporukalla. 

Vierailija
24/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin unohtanut kirjan kotiin olikohan noin kolmatta kertaa lyhyen ajan sisällä. Ekalla tai tokalla luokalla.

Vierailija
25/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuminen koulun alueelta välitunnin aikana, kirjoihin piirtely - näistä olen ollut jälki-istunnossa.

Vierailija
26/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin virsikirjalla luokkakaveria päähän

Vierailija
27/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurannut opettajan mielestä tarpeeksi kiinnostuneena opetusta uskonnontunneilla mutta kun se ei kiinnostanut eikä kiinnosta vieläkään. Uskonto siis. Opettaja taas oli ja on kai yhä uskovainen ja hänen mielestään ilmeisesti kaikkien pitäisi olla sitä.

Vierailija
28/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella varsinkin sillä opettajalla on kamalan suuri vaikutus ja mitenkä se kohtelee oppilaitaan ja ennen vanhaan opettajilla ei ollut mitään psykologisia taitoja tai hyvin harvoilla oli luonnostaan. Oppimisvaikeuksista ei tiedetty yhtään mitään ja luokiteltiin vain tyhmäksi. Sitten oli sellaisia opettajia joilla ei selvästikkään ollut ihan kaikki palikat kohdallaan omassa päässä ja harrasti kiusaamista alempi arvoisiinsa luokittelemiinsa. Ylä asteella oli sellainen opettaja eräässä aineessa jota kiusattiin kun hän vain piipitti siellä luokan edessä eikä ollut mitään auktoriteettia. Kukaan ei siellä mitään oppinut. Hän ei saanut oppilaita kiinnostumaan siitä aiheesta mitä koitti opettaa. Ja ne joita olisi kiinnostanut niin ei siinä häiriköinnissä olisi oppinut yhtään mitään. 

Vierailija
29/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seurannut opettajan mielestä tarpeeksi kiinnostuneena opetusta uskonnontunneilla mutta kun se ei kiinnostanut eikä kiinnosta vieläkään. Uskonto siis. Opettaja taas oli ja on kai yhä uskovainen ja hänen mielestään ilmeisesti kaikkien pitäisi olla sitä.

Mulla ollut ihan sama inhotuksen tunne. kun pakotettiin lukemaan raamattua niin en ymmärtänyt siitä yhtään mitään ja aivan järjettömän kuivaa potaskaa siis suoraan sanottuna P....an jauhantaa. Ja inhosin niitä itku virsiä. ihan järkyttävää että lapselle tuollaista pakkosyötettiin vielä 70-luvullakin. 

Vierailija
30/30 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut jälki-istunnossa. 5. luokalla piti kaikkien antaa laulunäyte luokan edessä musiikinopettajalle. Oli kevät mutta halusin laulaa joululaulun. Tämä ei opettajalle käynyt niin tokaisin "voihan paska". Opettaja määräsi minut luokan nurkkaan häpeämään. Moinen vääryys sapetti niin, että ilmoitin opettajalle, että "täältähän näkee kivasti käytävälle". ->suoraan rehtorille ja jälkkään. En edes mielestäni ollut kovin tuhma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi