Mikä elämäntehtäväsi tai sielusi tehtävä maan päällä? Keskustelua
Kerro mikä on sinun elämäntehtäväsi tai sielusi tehtävä, miten asian nyt näetkään.
Keskustelua aiheeseen liittyen.
Kommentit (16)
Ihminen tulee tyhjästä ja menee tyhjään. Aika narsistista luulla että kenenkään elämällä olisi erityistä tarkoitusta.
Mulla on tosi tärkeä tehtävä. Löytää Graalin malja ja palauttaa se valitulle kansalle. Tarvitsen siihen ritareita. Kuka lähtee mukaan?
Elämäntehtävä on nautinto. Kuka sen sitten mistäkin saa. Yksi geeniensä jatkamisesta, toinen seksistä ja kolmas vaikka uskonnosta.
En tiedä elämäntehtävästä, mutta lapsena halusin piirtää ja nuorena myös maalata. Sitten vanhemmat sanoivat, että pitää ajatella ensisijaisesti rahan ansaitsemista ja taiteilua vain harrastuksena. Mutta kun palkkatyö päättyi, taiteilu on se, mikä on antanut tunteen siitä, että tällä on minulle merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
EI minulla oikeastaan ole mitään elämäntehtävää. Lähinnä sellaista on auttaa tarvittaessa lähimmäisiäni.
Hyvin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tulee tyhjästä ja menee tyhjään. Aika narsistista luulla että kenenkään elämällä olisi erityistä tarkoitusta.
Oletko kateellinen ihminen? Narsistista kieltää kaikilta muilta kaikki oikeudet.
Järjestys ja totuus.
Jeesus on muuten totuus, jos et tiennyt.
Oon opettaja, mun altruistinen elämäntehtävä on kasvattaa ja opettaa. Lisäksi mun henkilökohtainen elämäntehtävä on matkustaa ja syödä mahdollisimman hyvää ruokaa.
Yksi tärkeimpiä ihmisen elämäntehtäviä on irtaantua lihallisesta todellisuudesta, muuten hän on täällä ikuisesti. Se on jokaisen ihmsen elämäntehtävä. Eli kyllä, jokaisen ihmisen elämäntehtävä on maan päällä. Se ei ole kylläkään välttämättä ainoa.
Totuus = Jumala antaa anteeksi ja rakastaa.
Hyvä kysymys mutta vastausta en osaa antaa. En oikein osaa ajatella että olemassaolollani on mitään sattumaa kummempaa annettavaa.
Minä luulen, että minun elämäntehtävä oli saada lapset. Koska he tekevät hyvin merkityksellistä työtä. Enkä koskaan tuntenut että olen mikään äiti-ihminen. En nyt sanoisi, että synnytyskone olisin ollut, mutta välikappale ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Oon opettaja, mun altruistinen elämäntehtävä on kasvattaa ja opettaa. Lisäksi mun henkilökohtainen elämäntehtävä on matkustaa ja syödä mahdollisimman hyvää ruokaa.
Minulla taas opettaminen ja kasvattaminen ovat hyvin syvällä kiinni omassa elämäntehtävässä. Kaikki on kasvanut niin kiinni minuun että opettamiselta ja kasvattamiselta en voi välttyä mutta en ajattele asiaa joten se kaikki tulee esiin aina tarvittaessa, en halua puuttua liikaa kaikkeen ja kaikkien asioihin. Toimin hyvin luonnollisesti. Muuten tykkään myös nautiskella rennosti elämästä ja haluan elää ja kokea.
EI minulla oikeastaan ole mitään elämäntehtävää. Lähinnä sellaista on auttaa tarvittaessa lähimmäisiäni.