Apu kuukautiskipuihin????
Mitä teen kun olen jo oksentanut tänään 3 kertaa ja heti kun yritänkin nousta kävelemään tulee kaihea huono olo ja oksennan ja on todella kylmä. Kipu on sietämätöntä ja tuntuu että pyörryn kohta kun makaan sängyssä. Olen 16v
Kommentit (29)
Ruokavalio, liikunta ja lepo. Eli elämäntavat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä terveydenhuoltoon.
Ja he tekee mitä?
Luetaan keski-ikäinen nainen keksi provon, jossa pelotellaan nuorta raskaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja he tekee mitä?
Jos sulla on kuukautismigreeni eikä mikään pysy sisällä saat särkylääkkeen tipassa. Itse olen joutunut useamman kerran terveyskeskukseen tippaan. Jos saat jotain pysymään sisällä, niin syö jotain ja ota sitten 400 mg ibuprofeenia ja 2 x 500 mg parasetamolia.
Onko siellä ketään aikuista?
Vierailija kirjoitti:
Luetaan keski-ikäinen nainen keksi provon, jossa pelotellaan nuorta raskaudella.
Miten sä saat kuukautiskivuista raskaudella pelottelua...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oksentanut tänään jo kolme kertaa = aamupahoinvointi
Tuo migreeniveikkaus on ihan hyvä, sillä tyypillisesti kuukautisten aikaan tuleva kova päänsärky ja pahoinvointi on migreeniä ja sillehän on ominaista, että kipu pahenee kun yhtään liikkuu. Mutta jos päänsärkyä ei ole, niin tuskin on sitä sitten. Minulla oli ihan hirvittävät menkat nuorena, ne kivut ja vuoto :( Särkylääkkeistä Burana on tehokkain, mutta sitä ei kannata syödä vuosia säännöllisesti. Minä tein niin ja enää en voi syödä sitä lainkaan ilman, että tulen todella kipeäksi. Ehdottomasti suosittelen gynellä käyntiä. Vuotoa voi vähentää Caprilon/Cyklokapron-lääkkeellä ja sitä en edes tiedä, olisiko joku tehokas särkylääkekin. Ikäisellesi varmaan aika mielellään määrätään e-pillerit, jotka yleensä tekevät menkat siedettävämmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. nuorista on noloa nuo piste piste piste
Ei oo päänsärkyä vaan krampit on niin pahoja että makaan tälläkin hetkellä vessan lattialla
Kuka nuori on muka tähän aikaa hereillä? Ja äidin sijaan kyselee aihe vapaalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on assosiaatiot, että tulkitset kuukautisista kysymisen aamupahoinvoinniksi. Kyllä, toiset oksentavat ja ripuloivat kuukautisten yhteydessä. Mulla on ollut kuukautismigreeniä, joten olen välillä oksentanut, kun menkat alkavat. Toisin kuin elokuvien perusteella luulisi, on harvinaista, että nainen tietää oksentamisrsta olevansa raskaana (itse olen ollut 2 kertaa raskasna, oksensin yht. 0 kertaa). Kuukautisten poisjäänti taas on melki varma merkki. Aloittajalla taas on kuukautiset. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. nuorista on noloa nuo piste piste piste
Mä en oo nuori, täytän seuraavaksi 41.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja he tekee mitä?
Jos sulla on kuukautismigreeni eikä mikään pysy sisällä saat särkylääkkeen tipassa. Itse olen joutunut useamman kerran terveyskeskukseen tippaan. Jos saat jotain pysymään sisällä, niin syö jotain ja ota sitten 400 mg ibuprofeenia ja 2 x 500 mg parasetamolia.
On vanhemmat alakerrassa mut ne ei tee mitään eikä anna ottaa enempää buranaa kun otin yhden ja ei oo päänsärkyä vaan kauheeta mahakipua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset ja raskaana? Ei ihme että teit abortin kun olet noin tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nuori on muka tähän aikaa hereillä? Ja äidin sijaan kyselee aihe vapaalla?
Äiti naapurin Paavon punkassa ja isältä ei kehtaa kysyä.
p2 kirjoitti:
Ei oo päänsärkyä vaan krampit on niin pahoja että makaan tälläkin hetkellä vessan lattialla
No vastaus sama. Yritä syödä, jotta voit ottaa särkylääkettä. Ibuprofeenia, joka tuohon auttaa, ei saa ottaa tyhjään vatsaan. Lämmitettävää kauratyynyä tai kuumavesipulloa voi kokeilla. Kysyn nyt vielä, onko siellä ketään aikuista?
p3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja he tekee mitä?
On vanhemmat alakerrassa mut ne ei tee mitään eikä anna ottaa enempää buranaa kun otin yhden ja ei oo päänsärkyä vaan kauheeta mahakipua
Pyydä Burana päivässä ennen 3 päivää ennen kuukautisia.
Sulla taitaa olla migreeni.