Kokemuksia? Yksi opiskelutoveri pitää minua henkilökohtaisena assistenttinaan
Miksi ei voi aikuinen ihminen hoitaa omia asioitaan? Olen yrittänyt vihjata ja sanoa suoraankin, mutta ei ymmärrä tai ei tahdo ymmärtää. Tarvitsee varmistuksen joka asiaan ja minun täytyy avata hänen korkeudelleen lukkaria, kun ei itse voi jostain syystä katsoa. Sama muissakin ilmoitusasioissa, mitkä tulevat kaikille. Ne täytyy kaikki kysyä minulta. Tuntuu, että haluaa vain syyttää minua, jos tulee väärinkäsityksiä, ettei itse joudu ottamaan vastuuta. Päteekin mahdollisesta virheestä, mikä loppujen lopuksi ei edes ollut virhe. Etsii niitä kuitenkin aktiivisesti minun tekemisistäni ja sanomisistani.
Kommentit (45)
Muuten olisi varmaan mennyt läpi, mutta tuo hautajaiskusetus oli liikaa.
Opiksi ensi kertaa varten ap!
T. Mothertrolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset itsekeskeiset tyypit erottavat sun kaltaiset nössöt heti ja pistävät teidät töihin. Hanki selkäranka ja lopeta toisten aikuisten ilmainen palveleminen. Miksi edes vaivaudut?
Mutta minulla on ollut painimista omien opintojenikin kanssa, että olen saanut ne menestymään. Tämä vuosi on ollut minulle raskas. Olen menettänyt molemmat vanhempani tänä lukukautena, kaikki ystäväni, lapsuudenkotini, muuttanut, aloittanut opinnot, ollut työpaikkakiusattu juuri ennen opintojen aloittamista.
ap
No joo, tämä on jo kurjuuden maksimointia. Provo mikä provo.
Nyt homma heti seis ap. Tuo ihminen ei liity sinuun millään tapaa eikä ole mitään väliä vaikka hän suuttuisi siitä että torjut ”avunpyynnot”. Opinnoista otetaan vastuuta itsenäisesti. Jos siihen ei kykene, niin pitää ottaa yhteyttä tukipalveluihin kuten opintoneuvontaan tms. Eli tiukka en pysty auttamaan sinua joka ikinen kerta etkä vastaa mihinkään puheluihin. Sinua käytetään hyväksi ja kyselijä löytää kyllä uuden uhrin kun toteaa ettet enää tee hänen tahtonsa mukaan.
Tuli vaan mieleen, että onkohan sillä joku lukihärö... siskollani on lukihäiriö ja oppimisvaikeuksia ja hänellä on vaikea hahmottaa taulukoita jne.
Hänelle pitää kaikki sellaisessa muodossa olevat asiat selittää suu-sanallisesti, jotta ns. menee jakeluun.
Opiakelutoverisi voi olla myös vain mäntti.
Ap, ei ole ilkeää sanoa tiukan ystävällisesti, ettet ehdi nyt vastata ja selvittää. Sinulla on oikeus siihen. Mieti, mikä helpotus, kun pääset kyselyistä eroon! Tee se. Kannustamme sinua.