Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia? Yksi opiskelutoveri pitää minua henkilökohtaisena assistenttinaan

Vierailija
01.04.2021 |

Miksi ei voi aikuinen ihminen hoitaa omia asioitaan? Olen yrittänyt vihjata ja sanoa suoraankin, mutta ei ymmärrä tai ei tahdo ymmärtää. Tarvitsee varmistuksen joka asiaan ja minun täytyy avata hänen korkeudelleen lukkaria, kun ei itse voi jostain syystä katsoa. Sama muissakin ilmoitusasioissa, mitkä tulevat kaikille. Ne täytyy kaikki kysyä minulta. Tuntuu, että haluaa vain syyttää minua, jos tulee väärinkäsityksiä, ettei itse joudu ottamaan vastuuta. Päteekin mahdollisesta virheestä, mikä loppujen lopuksi ei edes ollut virhe. Etsii niitä kuitenkin aktiivisesti minun tekemisistäni ja sanomisistani.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun sain avautua. 

ap

Vierailija
2/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on, ja siihen kyllästyy.

Sun täytyy ruveta vain aktiviisesti mutta hillitysti torjumaan tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu töihin neuvonta-alalle. Vaikka pankkiin. Ehkä ystäväsi on hahmottanut lahjasi. Mutta miksi olet hänen ystävänsä? Onko tyylissä jotain kiehtovaa vai hakeuduitko seuraan muusta syystä?

Vierailija
4/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on, ja siihen kyllästyy.

Sun täytyy ruveta vain aktiviisesti mutta hillitysti torjumaan tuota.

Niin kyllästyy! Miksi ei voi itse katsoa näitä asioita niin kuin kaikki muutkin? Kyse ei ole edes mistään oikeasta avun tarpeesta vaan silkasta laiskuudesta. Olen aika selvästikin ilmaissut tämän asian, mutta ei vaan halua ymmärtää. Jos sanoisin oikeasti suoraan niin varmaan väittäisi kaikille, etten sitten tämän verran voi edes auttaa. Olen saanut kymmeniä puheluja ja viestejä. En itse edes kehtaisi vaivata lähes tuntematonta tai tutumpaakaan noin paljoa, saati sitten tällaisilla asioilla.

ap

Vierailija
5/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa näitä kyselyjä tulee ja miten? Voitko vaan jättää lukematta jos viesteillä tulevat.

Mä varmaan sanoisin vaan että ihan voit tarkistaa järjestelmästä x, mä en nyt ehdi. Ja yhdenkin kerran jos jostain virheestä sanoisi, niin sen jälkeen kyllä jokaisella kyselykerralla muistaisin todeta, että en tähän nyt uskalla vastata kun varmaan olen itse käsittänyt väärin koko asian.

Vierailija
6/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset itsekeskeiset tyypit erottavat sun kaltaiset nössöt heti ja pistävät teidät töihin. Hanki selkäranka ja lopeta toisten aikuisten ilmainen palveleminen. Miksi edes vaivaudut?

Vierailija
7/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu töihin neuvonta-alalle. Vaikka pankkiin. Ehkä ystäväsi on hahmottanut lahjasi. Mutta miksi olet hänen ystävänsä? Onko tyylissä jotain kiehtovaa vai hakeuduitko seuraan muusta syystä?

Hän ei ole ystäväni! Opiskelee vain samassa laitoksessa kanssani. Tiedämme toisistamme korkeintaan nimet ja opiskelemamme alan. Minä en tunne häntä eikä hän tunne minua. Sellaisesta ei kehity ystävyyttä, jos toinen vain koko ajan pyytää jotain antamatta mitään takaisin, vaikka ei näitä nyt vaa'an kanssa lasketakaan. 

ap

Vierailija
8/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset on tuollaisia, että teettäisivät kaiken mahdollisen muilla.

Jotkut taas on sellaisia, että tekevät kun teetetään. Sopivat siis toisilleen.

Vierailija
9/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaat toimimasta niinkuin hän pyytää/vaatii. Siinä se. Itse mahdollistat tuon hyväksikäytön, ei se ole mikään onnettomuus tai pakkotilanne. Vai onko?

Kannattaa opetella pitämään puolensa. Myös pienissä asioissa. Hyväksikäyttäjiä aina löytyy.

Vierailija
10/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi yrittää ystävystyä mutta ei tajua mitään parempaakaan tapaa olla kontaktissa.

Vierailija
11/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ahdistuneisuushäiriö tai paniikkihäiriö.

Hyvä, että autat reppanaa. Asuuko kaukana lapsuudenkodistaan?

Vierailija
12/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset itsekeskeiset tyypit erottavat sun kaltaiset nössöt heti ja pistävät teidät töihin. Hanki selkäranka ja lopeta toisten aikuisten ilmainen palveleminen. Miksi edes vaivaudut?

En kehtaa vain olla vastaamattakaan tai sanoa, että katso itse. En halua kuitenkaan olla ilkeä ja kyllä autan, jos oikeasti on tarve, mutta tässä sitä en näe. Enkä pysty sanomaan suoraan, kun en halua loukata ja toisaalta en halua myöskään, että muut ajattelisivat minun olevan kamala ihminen. En tiedä, olenko nyt sitten sellainen?

Mutta minulla on ollut painimista omien opintojenikin kanssa, että olen saanut ne menestymään. Tämä vuosi on ollut minulle raskas. Olen menettänyt molemmat vanhempani tänä lukukautena, kaikki ystäväni, lapsuudenkotini, muuttanut, aloittanut opinnot, ollut työpaikkakiusattu juuri ennen opintojen aloittamista. Olen kestänyt kaiken tuon, mutta sitten tällainen typerä ja pieni juttu kaataa koko korttipinon. En tiedä miksi tämä vaikuttaa minuun niin paljon. En halua olla vastuussa muista kuin itsestäni tällä hetkellä, kun siinäkin on jo tarpeeksi tekemistä. En halua hautajaispäivänä viestiä missä kysytään voitko tehdä tätä ja tuota puolestani tai mitä siinä opettajan viestissä luki, mikä on omassa sähköpostissani tällakin hetkellä. 

ap

Vierailija
13/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että haluaisi vain tutustua sinuun

Vierailija
14/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko meillä sama opiskelukaveri? Ei saanut edes tehtäviä tehtyä itsenäisesti ja aina olisi pitänyt olla tekemässä yhdessä. Jos taas tämä meni jonnekin kurssille, jonka olin jo käynyt, vaati saada itselleen mun vastaukset. Parhaimmillaan lähetin kolme kertaa samat vastaukset, kunnes kyllästyin. Kieltäytymistä ei kuunnellut, joten valehtelin poistaneeni kaikki koneelta. Samaan hengenvetoon kuitenkin kehui, kuinka älykäs ja osaava on sekä kuinka opettajakin kehui juuri häntä. Oli opettajan mukaan niin taitava, että ei tarvinnut tunneilla käydä. Aikuinen ihminen.

Vierailija
15/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa vain olla vastaamattakaan tai sanoa, että katso itse. En halua kuitenkaan olla ilkeä ja kyllä autan, jos oikeasti on tarve, mutta tässä sitä en näe. Enkä pysty sanomaan suoraan, kun en halua loukata ja toisaalta en halua myöskään, että muut ajattelisivat minun olevan kamala ihminen. En tiedä, olenko nyt sitten sellainen?

Mutta minulla on ollut painimista omien opintojenikin kanssa, että olen saanut ne menestymään. Tämä vuosi on ollut minulle raskas. Olen menettänyt molemmat vanhempani tänä lukukautena, kaikki ystäväni, lapsuudenkotini, muuttanut, aloittanut opinnot, ollut työpaikkakiusattu juuri ennen opintojen aloittamista. Olen kestänyt kaiken tuon, mutta sitten tällainen typerä ja pieni juttu kaataa koko korttipinon. En tiedä miksi tämä vaikuttaa minuun niin paljon. En halua olla vastuussa muista kuin itsestäni tällä hetkellä, kun siinäkin on jo tarpeeksi tekemistä. En halua hautajaispäivänä viestiä missä kysytään voitko tehdä tätä ja tuota puolestani tai mitä siinä opettajan viestissä luki, mikä on omassa sähköpostissani tällakin hetkellä. 

ap

"Nyt en ehdi, koska minulla on muuta tekemistä omissakin asioissa. Ole hyvä ja selvitä asia itse tai kysy vaikka opinto-ohjaajalta apua"

Ei ole tuon vaikeampaa. Eikä tarvitse olla ilkeä. 

16/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittaa tai viestittelee, älä vastaa. Jos kysyy tavatessanne apua, sano ettet tiedä. Tai neuvo tahallaan väärin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

KUKAAN ei tuollaista halua. Eikä pidäkään haluta. On suorastaan törkeää edes harkita vaivaavansa toista hautajaispäivänä, saati että vielä tekee sen. Laittaisin tuon "ystävän" numeron estoon, kun ei näköjään osaa edes alkeellisimpia käytöstapoja. Kysyköön opettajilta jos ei itse osaa. 

Vierailija
18/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aluksi epäselvästi vääriä tietoja ja jos jatkuu niin ihan puuta heinää. Kyllä se jossain vaiheessa ymmärtää yskän.

Vierailija
19/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Raskaaltahan toi kuulostaa, ap.

Mitä sitten ajattelit, että muutos asiaan tapahtuu? Selkeästi tyyppi ei ole tuota tapaansa lopettamassa, miksi olisi, kun saa sulta kivasti apua.

Ja sinä et sano, että katso itse, vaikka se on ainoa tapa hoitaa tämä. Luot itse oman ahdinkosi, ap. Sulla on myös avaimet tilanteesta ulos. 

Ehkä joku terapia, jossa opetellaan kieltäytymistä?

Vierailija
20/45 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero estoon. Ei tuollaista energiasyöppöä kannata mukanaan roikottaa. Ei ole ystävyyttä ahdistella toista tuolla tavoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän