Autoilevat naiset:
mitä seuraavista teet itse ja jos et niin miksi?
-tankkaat auton
-huolehdit tuulilasinpesunesteet ja öljyt
-viet auton huoltoon tarvittaessa
-käyt katsastuttassa autosi itse.
Paljonko ajat kuukaudessa?
Itse teen kaikki nämä. Ajan autoa n. 2000 km kk.
Kommentit (50)
Sit risteyksen jälkeen pitää ohittaa ekassa huonossa ohituspaikassa, kun toinen lähti sun kriteerien mukaan liian hitaasti liikkeelle. Etkä ole kuin kateellinen niille, joilla elämä ei ole yhtä kiireistä kuin sulla. Ja suvaitsematonkin olet erilaisia ajotapoja kohtaa. Onneton olet. Ja me kaikki muut säälitään sinua, mutta sitähän et omahyväisyydeltäsi edes voisikaan huomata. Voi ressukkaa...
Tankkaus: kyllä ellei mies satu olemaan autolla liikkeellä kun diesel lopussa.
Tuulilasinpesuneste ja öljyt: Lisään tarvittaessa molempia. Huom. Öljyä joutuu tarksitamaan ja lisäämään myös ihan tuliterässä autossa. Öljynvaihdot tekee huolto.
Ilman pesuainetta ei tosiaan tuulilasia saa puhtaaksi ja lasi naarmuuntuu loskasta ja kurasta.
Huoltoon ja katsastukseen vien itse. Autossa on huoltokirja ja matkamittari joiden perusteella ne määräaikaishuollot voi ihan itse seurata. ;-) Ei tarvii miehen olla " huoltomittarina"
KOrjaukset yms. Itse hoidan jos tarvis on. Nyt juuri hintakyselyt työn alla vetokoukusta ja tuulilasin vaihtamisesta.
Renkaan vaihto: Vararenkaan saan itse alle mutta kesä- ja talvipyörät vaihtaa rengasliike. Itse ostan myös renkaat autoon ja käyn laitattamassa renkaat vanteille. Viimeksi tilasin kesärenkaat Saksasta ja syksyllä olisi edessä talvirenkaiden hankinta.
Ajan noin 4000 km kuukaudessa.
Mutta oma auto on ollut niin vähän aikaa, että ehkä appi opettaisi sen mulle (mieskään ei osaa sitä tehdä :D ). Auto on pääasiassa kauppakassi, eli korkeintaan 20 kilsaa ajan viikossa. Joskus käyn pidemmillä reissuilla kotiseudulla, so. 400 km päässä.
Mies huolehtii muuten perheemme kahdesta autosta.
Ajan vain 500-1000km kuukaudessa.
Vierailija:
mitä seuraavista teet itse ja jos et niin miksi?-tankkaat auton TANKKAAN KYLLÄ ITSE
-huolehdit tuulilasinpesunesteet ja öljyt NO EN TODELLAKAAN. EI AAVISTUSTAKAAN MINNE NIITÄ ESIM LAITETTAISIIN. TULISI HÖLMÖ OLO JOS PITÄISI JOLTAIN KYSYÄ. VUOSIHUOLLON YHTEYDESSÄ NÄMÄ LAITETAAN, SIITÄHÄN NIILLE MEKAANIKOILLE MAKSETAAN!
-viet auton huoltoon tarvittaessa VIEN HUOLTOON MYÖS TYÖPAIKAN AUTOT
-käyt katsastuttassa autosi itse. KATSASTUKSEEN OLEN VIENYT JO 10V AJAN TYÖPAIKKANI HENKILÖAUTOT JA OMANI LISÄKSIPaljonko ajat kuukaudessa? AJAN NOIN 1000KM KUUKAUDESSA
mitä seuraavista teet itse ja jos et niin miksi?
-tankkaat auton KYLLÄ
-huolehdit tuulilasinpesunesteet ja öljyt PISSAPOJAN NESTEET KYLLÄ, ÖLJYN VAIHTOA VARTEN VIEN AUTON HUOLTOON
-viet auton huoltoon tarvittaessa KYLLÄ
-käyt katsastuttassa autosi itse. KYLLÄ
Paljonko ajat kuukaudessa? 2500KM/KK
[/quote]
Miten muuten te, jotka ette tee autollenne mitään huolto/hoitotoimenpiteitä, toimisitte jos kesken matkan loppuu tuulilasinpesuneste? Soitatteko miehenne paikalle?
huolehdit tuulilasinpesunesteet ja öljyt NO EN TODELLAKAAN. EI AAVISTUSTAKAAN MINNE NIITÄ ESIM LAITETTAISIIN. TULISI HÖLMÖ OLO JOS PITÄISI JOLTAIN KYSYÄ. VUOSIHUOLLON YHTEYDESSÄ NÄMÄ LAITETAAN, SIITÄHÄN NIILLE MEKAANIKOILLE MAKSETAAN!
-
Vierailija:
Miten muuten te, jotka ette tee autollenne mitään huolto/hoitotoimenpiteitä, toimisitte jos kesken matkan loppuu tuulilasinpesuneste? Soitatteko miehenne paikalle?Sitten kotona täytetään, tietysti, senkin pölvästi!
Sinä se taidat olla aika pölvästi liikenteessä.
Ja turha puhua että " täytetään se" , taitaa miehesi täyttää.
Hohhoh, miten avuttomia naisia on maailma pullollaan...
Uusissa autoissa tuulilasinpyyhkijät toimii sateella kuule aika hyvin ilman nesteitäkin, joten en usko, että ois mikään katastrofi jos loppuis kesken matkan.
koska hänen tehtävänsä on ennakoida tällaiset täytöt. Sinua taitaa vaan kismittää, kun itselläsi on mies joka laittaa sinut tekemään autokorjaamohommia. Vaihdat itse varmaan talvi- ja kesärenkaatkin?
Suola tekee sellaisen kalvon ikkunaan, jota et saa pois hinkaamalla pyyhkijöillä. Siihen tarvitsee vettä ja pesuainetta.
Kyllä meitä on näköjään tuolla liikenteessä monenlaisia. Joidenkin kannattaisi varmaan pysytellä kotona eikä vaarantaa muita ihmisiä.
No kyllä meidän autossa ainakin toimii.
Totta kai huolehdin omasta autostani.
Edellinen auto kun suihkii suolat sun tuulilasille ja sä levität sitä edestakaisin tuulilasille kuivilla pyyhkimillä. Pyyhkimet vie kyllä veden pois, mutta suolakalvo jää. Muutaman kilometrin kun ajat niin kovin on sumeeta näkymä.
Ajan vaan 40km päivässä tosin, 20 x kuussa...
Vierailija: