Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjallisuudesta ei saa keskustella. Poistettiin Tuntematon sotilas -kirjasta analyysi.

Vierailija
01.04.2021 |

Ottaa päähän tämä poistelu. Kirjoitin juuri pitkän analyysin kirjasta ja niinpä tietysti - keskustelu oli poistettu. Ottaa päähän.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstahan on vain ihmisten kiusaamista varten. Modet tekevät poistelua aivan tahallaan. Älkääkä jauhako mistään boteista, jos botit hoitaisivat poistelun, olisi palsta yölläkin auki. Joten joku ääliö noita asiallisia viestejä poistelee, jonkun toisen ääliön pyynnöstä.

Vierailija
22/23 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskelaa pidetään suomalaisen johtajuuden mallina. Mitä vtt? Koskela oli kyvyttömin johtaja koko joukosta. Seuraisin mieluummin Vanhasta kuin Koskelaa joka ei pysty mihinkään. Sotavanki ammutaan. Ihan sama ei mua kiinnosta. Jengi poistuu rivistöstä ja varastaa ruokaa. Ihan sama ei mua kiinnosta. Joku upseeri määrää rangaistuksen rikoksista, sittenkin perseilee ei mua kiinnosta, tehkää mitä haluatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskelaa pidetään suomalaisen johtajuuden mallina. Mitä vtt? Koskela oli kyvyttömin johtaja koko joukosta. Seuraisin mieluummin Vanhasta kuin Koskelaa joka ei pysty mihinkään. Sotavanki ammutaan. Ihan sama ei mua kiinnosta. Jengi poistuu rivistöstä ja varastaa ruokaa. Ihan sama ei mua kiinnosta. Joku upseeri määrää rangaistuksen rikoksista, sittenkin perseilee ei mua kiinnosta, tehkää mitä haluatte.

Totta on, että suomalaiset yritysjohtajat mainitsevat "aina" Tuntemattoman lempikirjakseen ja Koskelan esikuvakseen.  Noissa annetuissa esimerkeissä Koskela ei voinun estää Lehtoa ampumasta vankia.  Jos olisi tuntenut Lehdon paremmin, niin kai olisi määrännyt jonkun muun vankia saattamaan.  Ja siksi kuollut jätettiin siihen, kun oli mentävä eteenpäin.  Myöskään ruoan varastamista hän ei tiennyt etukäteen.  

Johtajuus ehkä ilmenee tuossa ruoan varastamisasiassa, että hän selitti rangaistuksen suorittamisen olevan se "pienin riesan tie".   

Todellinen johtajuus tulee kai siinä, että hän lähtee itse räjäyttämään bukkeria. Hän saa miehet liikkeelle, vaikka miehet ovat tekemässä kapinaa.  Hän myös ymmärtää miesten hyvinvointia kun "grammarit saa ottaa mukaan".   Voi olla että Lammiosta ja Koskelasta on ihan tahallaan tehty täysin toisen vastakohdat.  Silti tuo kännipäissä puntiksen myöntäminen Rahikaiselle on tietysti vähän kyseenalaista, samoin kuin sen jälkeen upseerikorsuun tappelemaan meneminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme