Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on kouluikäisiä lapsia, pelkäättekö että he tuovat korona kotiin?

Vierailija
01.04.2021 |

Asun ihan ison koulun vieressä ja loikin sen ohi tosi nopeasti. Koulussa on kirjasto jossa joudun asioimaan. Kirjastossa on lapsia jotka ovat heittäneet reppunsa ovensuuhun ja lapsien tapaan huutelevat ja pomppivat energisesti kirjastossa kun eivät muista kirjastokortin pinkoodia. Minulla on mahdollisuus väistää näitä tilanteita, mietin vain miten te vanhemmat pärjäätte koronapelon kanssa? Onko paras asenne "tulee jos tulee" vai miten tsemppaatte itseänne rakkaiden lastenne palatessa koulusta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Ei elämää voi elää koko ajan pelossa.

Vierailija
22/25 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pelkää. Eilen tuli juuri wilma viestiä että yksi luokka karanteeniin tartunnan takia ( toinen kerta koko aikana ), lapset alakouluikäisiä. En stressaa, pelkää tai murehdi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä pelkäät? Kanttaa vähän ottaa selvää asioista eikä lähteä mukaan tähän koko aikaiseen huolipuheeseen.

Luettuani tämän viestin vaikuttaa siltä että eniten pelkään mammoja, jotka kotinsa lämmössä ja suljettujen ovien takana ilmaisevat itseään tähän tyyliin päivittäin, ja vaikuttavat ratkaisevasti lastensa opittuihin puhekäytäntöihin. Sitä myötä välillisesti myös heidän parisuhteisiinsa, ja niihin optioihin, ketkä voisivat heistä kumppanina kiinnostua.

Vierailija
24/25 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelkään ja itse koulussa 10 luokalla kiertävänä pelkään, että saan koronan joko suoraan itse tai saan sen ala-asteelaisen lapseni kautta. Ja olen kyllä aika varma, että myös te pelkäisitte lapseenne sen tarttuvan, jos näkisitte missä sumpussa me koulussa päivät olemme. Ainakin isoilla kouluilla väkeä riittää satoja ja satoja ja luokassa toisen pulpetti on selässä kiinni. Valinnaisaineissa edelleen oppilaita eri luokista ja opettajat ja ohjaajat ja osa oppilaista vaihtaa ryhmää miltei joka tunti. Ei tiennyt tänään itkeäkö vai nauraa kun luki rehtorin viestin koteihin. Pidetään kuulema huoli turvaväleistä ja työskennellään mahdollisimman terveys turvallisesti. Sehän on ihan mahdotonta.

Vierailija
25/25 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään kyllä jonkin verran. Onneksi tilanbe alueellamme on juuri nyt rauhallinen. Itse ilen myös koulussa työssä, niin tiedän millaista siellä on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä