Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen kirjoittelee iltalehden kommenttiosioon omalla nimellään?

Vierailija
01.04.2021 |

Tässä aamulla vaan taas selailin jostain syystä niitä kommentteja ja voi hyvänen aika miten jengi viitsii nolata itseään julkisesti.
Siellä oli monen monta kiusaajaa ihan omalla nimellään.
Tietääkö nämä itsensä iltiksen kommenteissa nolaavat, että ne kommentit lävähtää sun kaikkien facekavereitten seinälle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monenlaisia omia nimi, esim keksittyjä.

Vierailija
2/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen puolustelee Persujen ulostuloja omalla nimellään Somessa? En pysty samaistumaan millään tapaa, mutta ymmärrän, että heitä on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän itsetunnon omaavat ja suoraselkäiset pelkäämättömät ihmiset.

Vierailija
4/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta , metsästä on aina ollut helppo huudella. Menepä keskelle toria tekemään sama.

Vierailija
5/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan nimellä, mutta en omallani. Olen keksinyt feikkinimen. 

Vierailija
6/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän itsetunnon omaavat ja suoraselkäiset pelkäämättömät ihmiset.

Itse en kutsuisi kiusaajan kommentteja suoraselkäisiksi. Mutta tosiaan taitaa olla hyvä itsetunto sekä pelkäämättömyys!

Oman paremmuuden korostaminen siellä ainakin oli vahvana. Samaa tehdään toki täälläkin, mutta anonyymisti. Ne kommentit oli oikeastaan kuin vauvapalsta, mutta nimellä ja naamalla :)

Ap

Vierailija
7/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitan nimellä, mutta en omallani. Olen keksinyt feikkinimen. 

Toki siellä on varmasti feikkejä paljon. Mutta ihan pienen pieni arvaus on, että tuo "boomereitten" ikäluokka ei kaikki osaa eikä ymmärrä tehdä feikkinimeä kun ymmärtääkseni siellä voi kommentoida vain kirjautuneena ja facea moni käyttää siihen. Itse en ole ikinä kommentoinut iltiksen juttuja, koska rekisteröitymisen vaiva (pitää vääntää se feikki nimi).

En kyllä usko, että kaikki lukemani kiusaajan kommentit ovat feikkinimellä sen verran paljon niitä nimiä ja kuvia oli siellä :)

AP

Vierailija
8/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hei nyt ehkä sekoitan varsinaisen iltalehden jutun siellä iltiksen sivuilla ja sitten ne facebookin kautta lukemani jutut, joissa siis kommenttiosio on monesti tuhannen viestin mittainen. Noh anyways, harvempaa sellaista ystävällistä viestiä sieltä löysin.

Minulta jää nuo egokilpailut itseltä välistä, koska ei siellä ketään edes kiinnosta jutella asioista kun vaikuttaisi olevan tärkeämpää olla oikeassa ja osoittaa miten muut eivät ole ja sen lisäksi ovat vielä tyhmempiä kuin erinomainen itse :)

AP

Vierailija
9/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sitä, että ihminen seisoo sanomistensa takana. Se kertoo siitä, että on valmis keskustelemaan asiasta. Salanimen ja anonymiteetin takaa voi huudella mitä sylki suuhun tuo, eikä tarvitse koskaan puolustaa näkemyksiään. Se, että joku muu ajattelee eri lailla, kuin Sinä ta Minä, ei tarkoita, että se muu olisi tyhmä tai hänen mielipiteensä väärä. Se tarkoittaa vain sitä, että ihmisillä on taipumus olla erilaisia.

Vierailija
10/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan sitä, että ihminen seisoo sanomistensa takana. Se kertoo siitä, että on valmis keskustelemaan asiasta. Salanimen ja anonymiteetin takaa voi huudella mitä sylki suuhun tuo, eikä tarvitse koskaan puolustaa näkemyksiään. Se, että joku muu ajattelee eri lailla, kuin Sinä ta Minä, ei tarkoita, että se muu olisi tyhmä tai hänen mielipiteensä väärä. Se tarkoittaa vain sitä, että ihmisillä on taipumus olla erilaisia.

Olisipa kaikki siellä kaltaisiasi. Keskustelisivat asioista, eivätkä nimittelisi keskustelijaa erityylisillä haukuilla. Siellä oli todella paljon kiusaajia arvioimassa muiden ihmisten järkeä ja mielenterveyttä esim. Pelkästään henkilöön käyviä kommentteja sielläon ehkä 30%. Mielestäni se ei ole suoraselkäistä eikä arvostettavaa vaan kiusaajan kommentti. Samalla toki varmaan tekopyhästi tuomitsee koulukiusaamisen ja huomaamattaan opettaa omille lapsilleen miten kiusataan.

Vierailija
11/11 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkin aiheet ovat niin polisoituneita ja yhden totuuden mukaisia, ettei moni voi niitä kommentoida rehellisesti. Totuutta vihaavassa ajassa seurauksena on potkut tai vähintään mainehaitta. Siksi noissa keskusteluissa pyörii lähinnä elämän koululaisia ja mielenterveyspotilaita. Hesarin muuttuneet käytänteetkin ovat lähinnä omanlaistansa sensuuria, eikä senkään kommenteissa pyöri enää kuin töppöhönöt ja mediayhtiön omat propagandistit.