Tampereella vain alle 20 % saa arkun lepopaikakseen
Ihana tuo haudankaivaja ylellä "tämä on ruumiillista työtä" 😆
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Saa? Kuka edes haluaa?
En tiedä. En ole yhdeltäkään kuolleelta saanut mielipidettä.
Hianoo, onneksi mulla on oma arkku kotona jossa voin levätä.
Vierailija kirjoitti:
Saa? Kuka edes haluaa?
Ainakin minä haluan, mustaan muovisäkkiin päätyminen ei ole tavoitteenani.
Voiko olla niin, että kun on Suomen punaisin kaupunki, niin viimeinen lepopaikka on siellä lämpimämmällä puolella?
Niin, ruumiillinen työ on työtä josta ei istumalla selviä. Suomen kielessä oli pitkään vain yksi sana ihmisen maalliselle tomumajalle ja se oli ruumis, niin eläville kuin kuolleille. 1940-luvulla kehitettiin uudissana keho tarkoittamaan elävää ruumista ja kalmo tarkoittamaan vainajaa.
Luonnon kiertokulun mukaisesti siis mielestäsi on parempi päätyä onkilieron ruuaksi, sitten lierona kalan suuhun, sitten kalana paistinpannuun, sitten paistettuna kalana ihmisen mahaan, sitten taas aikanaan uudestaan lieroksi mullassa.
Polttohautaus on ainoa oikea tapa.
Kyllä tuhkaaminen ja tuhkan laitto maahan hajoavassa on ekologisin vaihtoehto.
Helsingissä alkaa olla pula hautapaikoista. Hietaniemessä vapautuvia arkkuhautapaikkoja luovutetaan ainoastaan syntyperäisille helsinkiläisille.
Monta uurnaa saa yhden arkkupaikan tilaan laittaa.
Suomessa ei polttohaudata ihmisiä, vaan heidät tuhkataan. Intiassa ihmisiä polttohaudataan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuhkaaminen ja tuhkan laitto maahan hajoavassa on ekologisin vaihtoehto.
Helsingissä alkaa olla pula hautapaikoista. Hietaniemessä vapautuvia arkkuhautapaikkoja luovutetaan ainoastaan syntyperäisille helsinkiläisille.
Monta uurnaa saa yhden arkkupaikan tilaan laittaa.
Miehen suvun hautaan on arkkuhaudattu neljä ihmistä. Siihen saa lisäksi haudata tuhkattuja peräti 60 kpl. Eli aika monta sukupolvea vielä mahtuu.
Arkkuhautaus häviää kaikkialla ja suurin osa tuhkataan.
Off topic, mutta mua nauratti kerran yhdessä kuolinilmoituksessa teksti:
”Uurna laskettu haudan lepoon.”
Tahatonta komiikkaa.
Ainoastaan vampyyrit ehdottomasti tarvitsevat arkun lepopaikakseen.