Vuokra-asunnon vaihto toiseen niin, ettei päällekkäisiä vuokria tarvitse maksaa
En ole moneen vuoteen muuttanut. Joskus aikoinaan onnistui niin, että jos vuokrasuhde alkaa vaikka 1.7. niin vanha kämpää irtisanotaan viimeistään toukokuun viimeinen päivä, jolloin vanha vuokrasopimus päättyy 30.6. Eli ei tulisi päällekkäisiä vuokria maksetuksi.
Mutta mites muutto, jos avaimet uuteen kämppään saa niin viime tipassa kuin sillä vanhalla asukkaalla on oikeus ne palauttaa? Ei mulla silloin ollut vanha kämppä tyhjä vielä kuukauden viimeinen päivä, vaan muutto oli seuraavan kuukauden eka päivä.
Jostain sellaistakin kuullut, että asunnosta on aikaa muuttaa pois vielä kk 1. päivän klo 12 saakka.
Kertokaa joilla tietoa ja tuoretta kokemusta
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en välttämättä haluis, että jos mun vuokrasopimus on voimassa 31.3. asti ja vaikka asunto olis tyhjä 29.3., seuraava saisi avaimet 30.3., koska mun vastuulla asunto 31.3. asti. Seuraavan vuokrasopimus kun alkaa 1.4. Mitäs jos uus asukas laittaa paikat piloille heti? Kuka korvaa?
Palautat avaimet 29.3, niin sun vastuut loppuu siihen. Paitsi laskut sovittuun päivään asti.
Kannattaa muuten ottaa lähtöpäivämäärällä valokuvat asunnosta, miten on siivouksen tehnyt ja muut. Esim. valokuva pesukoneen hanasta, että on kiinni tietyllä päivämäärällä ja kellonlyömällä. Ettei tulla syyttelemään jostain vioista, sotkuista tai aukinaisista hanoista, jotka on tehty lähtöpäiväsi jälkeen. Myös varastotilasta eli häkkikaapista on hyvä ottaa kuva, että näkyy millä päivämäärällä on tyhjennetty.
Mulle tuli viime vuonna muuton jälkeen vaatimus entiseltä vuokranantajalta, että joudun maksamaan häkkikaapista sinne jättämäni tavarat. Olin tietysti siivonnut ja tyhjentänyt häkkikaapin useampi päivä ennen muuttoa, ja kerroin että muistiinpainoissani näkyy ko. päivämäärä. Joku muu oli siis tunkenut roinansa sinne mun häkkikaappiin mun lähdön jälkeen ja jättänyt sinne. Onneksi en joutunut maksamaan mitään, mutta kuva olisi ollut tarpeen, jos olisivat ruvenneet jankkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sovittavissa. Jos uusi asunto on tyhjä, voit ehkä saada avaimet jo edellisen kuukauden puolella.
Joo, mutta avaimia harvoin saa, jos ei ole vuokrasuhde voimassa ja maksa siitä asunnosta jo vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en välttämättä haluis, että jos mun vuokrasopimus on voimassa 31.3. asti ja vaikka asunto olis tyhjä 29.3., seuraava saisi avaimet 30.3., koska mun vastuulla asunto 31.3. asti. Seuraavan vuokrasopimus kun alkaa 1.4. Mitäs jos uus asukas laittaa paikat piloille heti? Kuka korvaa?
Palautat avaimet 29.3, niin sun vastuut loppuu siihen. Paitsi laskut sovittuun päivään asti.
Kannattaa muuten ottaa lähtöpäivämäärällä valokuvat asunnosta, miten on siivouksen tehnyt ja muut. Esim. valokuva pesukoneen hanasta, että on kiinni tietyllä päivämäärällä ja kellonlyömällä. Ettei tulla syyttelemään jostain vioista, sotkuista tai aukinaisista hanoista, jotka on tehty lähtöpäiväsi jälkeen. Myös varastotilasta eli häkkikaapista on hyvä ottaa kuva, että näkyy millä päivämäärällä on ty
Joo, tämä ehdottomasti. Kannattaa ottaa kuvat ja jopa videota molemmista asunnoista tyhjillään, niin ei tule jälkipuinteja.
Mikä ihme se sellainen paku on joka lähentelee rekkaa?