Täh? Normaalit rinnat pienennettiin valtion piikkiin Elossa24
Katoin ton elossa24. Täysin normaalit, about D kupin rinnat pienennettiin, siis kohotettiin, valtion kassasta. Nyt meni liian pitkälle! Meitä F, G, H, IJ kuppisia on pilvin pimein, mutta joku normirintainen meni jonossa ohi, oli täysin rinnaton leikkauksen jälkeen. Hämmentää. No joo ammatti, lääkäri, tietysti vaikutti. Kunnon liivit vaan niin ois veronmaksajien rahat säästyny. Tai kuntokuuri. Tämä siis yleisellä tasolla , ei kyseiseen henkilöön liittyen.
Kommentit (27)
Enemmän rageaisin siitä, kun eräässä vanhemman kauden jaksossa transnaiselle tehtiin tissit julkisella... Sama asia kuin jos anorektikoille tehtäisiin rasvaimuja julkisella. Päänuppi kuntoon ensin! Tällä naisella oli ihan selvät syyt päästä leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
D kuppi voi olla iso jos on todella läski. Esimerkiksi minun kokoni on 55H ja rintani näyttävät C-D kupeilta, koska olen siro. 105D on varmaan isot rinnat.
65D ja 105D koot on _suhteutettuna kantajaansa_ samankokoisia. Ns irrallaan ja vierekkäin tarkasteltuna 65D tietty tilavuudeltaan pienempi.
En ole vielä jaksoa katsonut mutta julkisella ei tehdä näitä leikkauksia kuin vaan terveydellisistä syistä. Lisäksi mitä tuohon laihduttamiseen tuleen niin näihin leikkauksiin bm raja on tiukka ennenkuin edes pääsee jonoon.
Joku huuteli paremmista liiveistä. Ne joilla on isot rinnat ei löydä tarpeeksi tukevia normaaleista kaupoista ja siltikään ne ei välttämättä tue. Urheiluliivejä on kanssa todella isolla koolla vaikea löytää. Lisäksi laihduttaminen ei monesti auta, ei se kaikilta lähde rinnoista vaan myös geenit vaikuttaa
Terveisin joku jolta poistettiin 2,5 kg kyseisestä leikkauksesta
En todellakaan ota kantaa itse leikkaukseen, kun en ole ko. sarjaa edes katsonut, mutta kylläpä hymyilyttää tämä tiettyjen vastaajien hyväuskoisuus, että julkisella kaikki hoidetaan tismalleen samoilla kriteereillä eikä missään tapauksessa ole mahdollista, että potilaan asema tai ammatti vaikuttaisi hoitolinjauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut tuollaisessa leikkauksessa. Olen hoikka, rinnat roikkui melkein navassa. Niskaa ja päätä särki jatkuvasti. Leikkauksessa lähti yli 1,5 kg rintakudosta ja kotiin lähti onnellinen nainen.
Kriteerit on samat kaikille, samassa jonossa sitä ollaan.
Nokun nimenomaan ei ollut samat kriteerit.
Ja 1,5 kg on jo syytäkin leikata! Tuolta otettiin alle 500gr/ rinta, yhteensä 800- 900 gr kun mielestäni oliko se et kilo ois joku raja, vai et leikataan. Oon ite F kuppi ja tunnistan heti kenellä on aihetta leikata ja kenellä vaan huono lihasryhti, kunto ,liivit , ylipaino jne...syynä.
no mut kiva hänelle. Meitä F-G käsketään laihuttaa.
Oletko lääkäri vai? Tuskinpa tunnistat.
ohis
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ota kantaa itse leikkaukseen, kun en ole ko. sarjaa edes katsonut, mutta kylläpä hymyilyttää tämä tiettyjen vastaajien hyväuskoisuus, että julkisella kaikki hoidetaan tismalleen samoilla kriteereillä eikä missään tapauksessa ole mahdollista, että potilaan asema tai ammatti vaikuttaisi hoitolinjauksiin.
Kieltämättä vähän hymyilyttää tyhmyytesi. :)
Mikä jakso?
Vaikea uskoa, että pääsisi jotenkin "jonon ohi" - eiköhän siellä julkisella leikata ihan tasan tarkkaan kriteerit täyttävät ihmiset. Olen itsekin lihava ja todella isorintainen (olen myös ollut täysin normaalipainoinen ja tuolloinkin rinnat olivat jättiläismäiset ja roikkuvat) ja ymmärrän toki, miksi pitää laihduttaa ennen leikkausta. Leikkauksen riskitkin on isommat ylipainoisella, ja monilla ongelma voi korjautua ihan vain laihduttamalla, jolloin turhaa leikkausta ei haluta tehdä.
Aijai mä niin haluan päästä kiloista eroon, että pääsen jonoon.