Osaako nainen koota yksin kuvan kaltaisen hyllykön?
https://i.pinimg.com/originals/7d/c5/d7/7dc5d7d4d3d5e0aa99a4c2522535dc0…
mietin onko tuollainen lokerikko vaikee koota?
Kommentit (41)
On muuten kettumainen koota yksin, olit sitten nainen tai mies. Ohjeita on helppo noudattaa, mutta toinen käsipari on hyvä olla apuna.
Ainakin itse osaisin ihan helposti, vaativampiakin on koottu usein.
Osaa, eihän tuossa ole kuin noin 5 osaa.
No se riippuu toki naisesta. Itse saattaisin tehdä osista nuotion.
Meillä mies oli tyytyväinen, kun lapset kasvoivat ja osoittautui, että tytölle oli ominaista tuollainen näpertely. Kaikki kaapit onkin sen jälkeen työnnetty tytön koottaviksi.
Lukeeko kasausohjeessa "aseta penis tähän"?
Ellei, niin miksei osaisi?
Jos on työkalut ja paketissa tulee ohjelehtinen, melkein kuka tahansa osaa, jos haluaa. Ällistyttävän moni ei halua, eikä siksi "osaa".
Minä olen aina koonnut kaiken itse, koska muita täällä ei ole. Seinän kokoisen, lasiovisen kirjahyllyn kanssa oli melkoinen painiottelu, mutta otin työvoiton. Kun kaikki oli valmista, huomasin, että ohjeissa suositeltiin kokoamista kahden hengen voimin. Muutama muukin kokoamis- ja rakentamisoperaatio olisi vaatinut kaksi henkeä, mutta kun on vain yksi, sillä pitää pärjätä.
Kyllä huonekaluja osaa kuka vaan koota, mutta ne piirustukset...
Kumma kun ne on aina mahdollisimman pienellä piirrettyjä ja osien (ruuvien yms.) kuvat niin pieniä, ettei niitä erota toisistaan. Luulisi samalla vaivalla voivan laittaa suuremmat piirustukset.
Maailmassa on liki neljä miljardia naista. Veikkaanpa, että joukkoon mahtuu niin kokoamistaitoisia kuin sellaisia, joilta se ei suju.
Sama pätee niihin liki neljään miljardiin mieheenkin.
Kyse taitaakin olla siitä, osaako ap koota hyllykön tai että onko hyllykkö yleisesti ottaen vaikea/helppo koottava.
Veikkaan, että ap ei osaa koota sitä. Aloitusviestistä ei tule oikein järjestelmällisen tai täsmällisen ihmisen vaikutelmaa. Huonekalujen kokoaminen vaatii yleensä jämptimpää otetta kuin epämääräistä fiilistelyä.
Ei oo sinänsä vaikea, mutta on helpompi, jos on joku pitelemässä palasia pystyssätoisessa päässä sillä aikaa kun sinä kokoat toista päätä. Eli jos on saatavilla kaveri, niin siitä on iloa. Sukupuolella ei ole merkitystä.
No jaa, olen nainen jolla teknisissä hommissa peukalo keskellä kämmentä.
Olen ammattitaitoinen ja asiantuntija omalla alallani. Mutta mitään teknistä kätevyyttä en osaa.
Arvostan miehiä heidän osaaamisestaan useilla kädentaitoja ja ohjeita ymmärvistä taidoistaan.
Kun olin aikoinaan sinkkuna ja työtilanteen takia olin sijaisena tai määräaikaisen työntekijänä eri puolilla Suomea, jouduin aina pyytämään apua joltakin, tai suuremmissa kaupungeissa palkkaamaan jonkun, joka teki kodistani asumikelpoisen, kuten taulujen ripusteimessa, ym. vastaavissa tehtävissä.
Nyt kun olen jo avioliitossa ja vakituisessa työssä, niin mies on hoitanut kaikki nämä hommelit.
Ja hoitaa tietenkin jatkossakin.
Näin erilaisia me ihmiset olemme. Ja tiedän myös joitakin ihmisiä ja perheitä, joissa nainen on kätevämpi käsistään kuin mies. Eikä se minusta ole ollenkaan kummallista.
Joop kirjoitti:
Lukeeko kasausohjeessa "aseta penis tähän"?
Ellei, niin miksei osaisi?
Kommentin numero 10 kirjoittaja haluaa antaa vinkin: jos kasausohjeessa lukee "aseta penis tähän", asetettakoon siihen peukalo. Jos kuitenkin käden tarvitaan muualle, asetettakoon isovarvas. Tai jääkaapista nakki. Penikselle löytyy asennushommissa aina korvike.
Vierailija kirjoitti:
Olen ammattitaitoinen ja asiantuntija omalla alallani. Mutta mitään teknistä kätevyyttä en osaa.
Arvostan miehiä heidän osaaamisestaan useilla kädentaitoja ja ohjeita ymmärvistä taidoistaan.
Kun olin aikoinaan sinkkuna ja työtilanteen takia olin sijaisena tai määräaikaisen työntekijänä eri puolilla Suomea, jouduin aina pyytämään apua joltakin, tai suuremmissa kaupungeissa palkkaamaan jonkun, joka teki kodistani asumikelpoisen, kuten taulujen ripusteimessa, ym. vastaavissa tehtävissä.
Nyt kun olen jo avioliitossa ja vakituisessa työssä, niin mies on hoitanut kaikki nämä hommelit.
Näin erilaisia me ihmiset olemme. Ja tiedän myös joitakin ihmisiä ja perheitä, joissa nainen on kätevämpi käsistään kuin mies. Eikä se minusta ole ollenkaan kummallista.
Oletko sinä joskus iskenyt naulan vasaralla johonkin motoriikkaa ohjailevaan aivolohkoosi, kun et osaa ripustaa taulua? Siis ihan oikeasti, et osaa vai onko se vain niin paljon helpompaa teettää se muilla?
Äkkiseltään laskettuna tuossa on 14 osaa jos jalat ovat erilliset.
Alalevy pystyyn, siihen toinen päätyseinä. Ekat hyllyt, välilevy, seuraavat hyllyt, päätyseinä, kansi, taustalevy ja lopuksi jalat.
Mä olen huomannut, että ikean kalusteissa on hyvät ohjeet ja kaikkien kalujen kokoaminen on sujut hyvin. Jossain toisissa kalusteissa on ollut aivan onnettomat ohjeet ja siksi kasaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos on työkalut ja paketissa tulee ohjelehtinen, melkein kuka tahansa osaa, jos haluaa. Ällistyttävän moni ei halua, eikä siksi "osaa".
Minä olen aina koonnut kaiken itse, koska muita täällä ei ole. Seinän kokoisen, lasiovisen kirjahyllyn kanssa oli melkoinen painiottelu, mutta otin työvoiton. Kun kaikki oli valmista, huomasin, että ohjeissa suositeltiin kokoamista kahden hengen voimin. Muutama muukin kokoamis- ja rakentamisoperaatio olisi vaatinut kaksi henkeä, mutta kun on vain yksi, sillä pitää pärjätä.
mistä tietää tuleeko ohjelehtinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä joskus iskenyt naulan vasaralla johonkin motoriikkaa ohjailevaan aivolohkoosi, kun et osaa ripustaa taulua? Siis ihan oikeasti, et osaa vai onko se vain niin paljon helpompaa teettää se muilla?
Tuota minäkin mietin. Naulan tai taulukoukun iskeminen seinään on niin yksinkertainen operaatio, että ihan pikkulapsikin selviäisi siitä periaatteessa (toki voimien rajallisuus voisi tulla vastaan).
Eihän siinä kuitenkaan ole kyse muusta kuin:
1) katsoo kivan kohdan seinästä
2) asettaa ko. kohtaan naulan tai taulukoukun ja pitää sitä paikoillaan toisella kädellä (tai pihdeillä)
3) lyö naulaan tai taulukoukkuun vasaralla, jota pitää toisessa kädessään niin kauan kunnes se on uponnut seinään
Tyyliin kengännauhojen sitominen on oikeasti monimutkaisempi operaatio.
Tietysti osaa, mutta ei ehkä jokainen nainen, eikä jokainen mies.