Osaako nainen koota yksin kuvan kaltaisen hyllykön?
https://i.pinimg.com/originals/7d/c5/d7/7dc5d7d4d3d5e0aa99a4c2522535dc0…
mietin onko tuollainen lokerikko vaikee koota?
Kommentit (41)
Kyseessäkuuden lokerikon hylly, joten tarvitaan 6 naista kokoamaanja yksi mies johtamaan kokoamista.
Minä ostan valmiiksi kasattuja. Olen kyllästynyt tekemään työt valmistajan puolesta.
jep mutta takalevyä laittaessa muista mitata ristiin että tulee kulmat suoraan eikä vinoneliötä. ohjeessa on tod näk voiman käytön ohje eli tarvitsetko konetta ruuveihin vai ei missään nimessä ettet kierrä ruuveja läpi koko hökötyksen. eli kokoamisessa naisen voiman käyttö voi olla juuri sopivaa ja laatu harkitun hienoa. nimittäin mies koneineen ja kaluineen saattaa vääntää koko höskän läpi reikiä täyteen kun voiman käyttö on liiallista. jos kokoelmaan tulee puutapit ja liimaa niin ne kannattaa laittaa hyvin ja käyttää lisäliimaa tarvittaessa ettei siis säästele sitä liimaa. olen kuullut että mm. sisustustöihin, missä ei tarvitse lekaa ja sirppiä, otetaan mieluusti naisia koska jälki on nätimpää ja maltilla tehtyä. ja tämä tarina on tosi.
Jos oot blondi kehottaisin keskittymään muihin kaluihin ja jättää miehille teknisemmät työt
Näyttää se sen verran vaikealta, että jätä suosiolla miehen + asennuskaljojen tehtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiseltään laskettuna tuossa on 14 osaa jos jalat ovat erilliset.
Alalevy pystyyn, siihen toinen päätyseinä. Ekat hyllyt, välilevy, seuraavat hyllyt, päätyseinä, kansi, taustalevy ja lopuksi jalat.
Ja pari kertaa ristimitta ennen ruuvien kiristämistä. Itse varmaan laittaisin jalat ensin paikalleen ja kokoaisin ylhäältä alaspäin.
Tulin jo sanomaan että tietysti osaa, mutta sitten näinkin tuon peniksellä operoitavan ruuviliitoksen siinä vasemman kulman takana. Nyt on syrjivä huonekalu, ei tuommoisia naisihminen kyllä saa kasaan.
Piece of cake. Periaatteessa tuo on kuin Legot, vähän isompana vaan.
Toivoisin, että nämä "naisena en ymmärrä" ja "osaako nainen" -tyyppiset jutut olisivat pelkkiä provoja, mutta eivät ne aina ole. Yhtä lailla myötähäpeää herättävät miesten jutut tyyliin "tee sä kun mulla on niin isot sormet"; kuma juttu, että niillä isoilla sormilla ei saada nappia ommelluksi housuihin, mutta elektroniikan näperteleminen onnistuu oikein hyvin.
Ilmiö on täsmälleen sama sukupuolesta riippumatta: ei tarvitse tehdä itse, kun esittää niin avutonta, että joku muu joutuu tai tarjoutuu tekemään. Totta kai moni asia on hankala, jollei sitä ole ennen hoitanut, mutta normaali-ihminen on sukupuoleen katsomatta kykenevä hoitamaan ne hommat, jotka on maallikoille sallittu.
Mutta onhan se niin, että kun nainen heittäytyy avuttomaksi, mies tulee ripustamaan taulun ja tuntemaan itsensä Mieheksi. Kun mies heittäytyy avuttomaksi ja tekee tehosteeksi vähän vahinkoakin, nainen suostuu pyykkäämään ja kokkaamaan lopun ikäänsä, jotta saa tuntea itsensä Tarpeelliseksi. Turha kuitenkin huudella julkisesti, että ei osaa, kun kyse on vain siitä, että ei viitsi.
Ei ole yhteenkään kalusteeseen penistä tarvinnut kasaamisvaiheessa. Itse olen kaikki hyllyt ym kotonani kasannut. Ikean se 8 lokeroinen hyllykkö oli tosin suht painava kantaa paketissaan, mutta sain silti. Olen itse 50kg. Ja jos en olisi saanut, olisin purkanut paketista ja tuonut osissa. Siellä ikealla oli kärryt millä kyytiin sai, mutta kotona ei. Tykkään kasailla hyllyköitä ja voisi olla kiva tehdä vaikka työkseen. Jos siitä vaan maksettaisi edes lähes yhtä paljon kuin nykyisestä työstä.
Ikean huonekaluissa on niin hyvät ohjeet, että jos osaa koota Legoja, niin osaa ikeoitakin. Joissain tarvitaan kaksi käsiparia, mutta ei todellakaan miestä, auttamassa voi olla vaikka kouluikäinen lapsi.
Minulla on kätevä mies, joka kokoaa huonekalut ehkä 1/5 siitä ajasta mikä itselläni menee niiden kanssa nyhertäessä, mutta olen halunnut kasailla niitä itse saadakseni harjoitusta työkalujen käytössä. Nykyään olen jo vähän nopeampi. Yhdenkään kanssa ei ole ollut ylitsepääsemättömiä ongelmia, kokemusta on myös isosta kirjahyllystä ja vaatekaapeista.
P. S. Monet miehet eivät osaa niitä rakentaa, koska eivät malta lukea o h j e i t a.
Pitäisikö kysymykseen vastaaminen aloittaa naisen määritelmästä?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut, että ikean kalusteissa on hyvät ohjeet ja kaikkien kalujen kokoaminen on sujut hyvin. Jossain toisissa kalusteissa on ollut aivan onnettomat ohjeet ja siksi kasaaminen.
Just olin tulossa kirjoittamaan samaa. Ikealla on paitsi hyvät ohjeet, myös helposti koottavia huonekaluja ja siistit laatikot ja osat. Kyllä opin arvostamaan kun kokosin erään toisen firman kirjahyllyä ensitöikseen pölähti sahanpurut lattialle. Ja kokoaminen oli jumalattoman hankalaa.
Vastaus aloitukseen; osaan koota. Olen koonnut meillä kaikki huonekalut jo kymmenen vuoden ajan, koska mies ei osaa.
Olen ammatiltani kalusteasentaja eli kokoan töissäkin kaikkea sohvista sähköpöytiin.
Olen nainen ja osaan rakentaa omakotitalon. Joten jospa vaan nyt kasaat sen hyllykön. Ku olet tehnyt sen, osaat jatkossakin.
Joop kirjoitti:
Lukeeko kasausohjeessa "aseta penis tähän"?
Ellei, niin miksei osaisi?
Siinähän olisi mainio ohjelmaformaatti, kun pillulliset ja peniksilliset kisaisivat, kummat suoriutuu Ikean värkkien kasaamisesta nokkelammin. Veikkaan että pillulliset häviävät.
Kyllä mutta kaikki koottavat huonekalut kannattaa ostaa Ikeasta. Muillakin on niitä, mutta ohjeet on parhaat Ikealla.
Ohjeita kannattaa lukea, oli sitten mies tai nainen.
Olen nainen, ja koonnut jos jonkinlaista huonekalua ihan itse. Joskus olisi kyllä hyvä olla joku toinen pitelemässä osia paikoillaan, kuten joku jo aiemmin mainitsikin. Ei ole mikään mahdoton rasti kuitenkaan.
Kysyy ostaessaan. Jollei kysy, menee nettiin etsimään vastaavien kapineiden kasausohjeita. Jos on motivaatiota, ei ole ongelmaa.