Hiivatulehduksesta
Hei,
Voiko hiivatulehduksessa tulla emättimen suulle/häpyhuuliin valkoista ”kasvustoa”?
Kommentit (15)
Jätä vehnä ja sokeri pois ruokavaliosta niin hiiva häviää.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaan valkovuotoa, tai oot peseytynyt huonosti, jos haisee /kutiaa niin hiivaa..
En ole peseytynyt huonosti, nuo valkoiset ei lähde pois. Kutinaa on hieman. Kerran aiemmin ollut hiiva ja muistelen että silloin kutina oli aivan sietämätöntä.
Ettei olisi visvasyylä kyseessä? :/ En halua pelotella, mutta jos se ei kerta hiivaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Ettei olisi visvasyylä kyseessä? :/ En halua pelotella, mutta jos se ei kerta hiivaakaan ole.
Tuleeko kondyloomassa valkoista alapäähän? Ajattelin että ovat sellaisia läpikuultavia syyliä.
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kondyloomassa valkoista alapäähän? Ajattelin että ovat sellaisia läpikuultavia syyliä.
Olen nähnyt kuvia missä on valkoista visvasyylää. Onko se sinun muutos sileä? Vai röpelöinen?
Vierailija kirjoitti:
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kuvia missä on valkoista visvasyylää. Onko se sinun muutos sileä? Vai röpelöinen?
Useammassa kohdassa sellaista pyöreäreunaista, ihan silmillä havaittavissa että ei niin kovin pientäkään. Kutinaa on ollut jonkin verran parina päivänä, ja tänään kun katsoin niin näin sitten nuo. Yhtä yritän varovasti rapsutella, alkoi vuotamaan sitten hieman verta.
Haiseeko? Jos haisee niin kyseessä on bakteerivaginoosi. Hiivatulehdus ei haise, silloin mun alapäästä tulee täysin hajuton ja terveessä alapäässä on mieto ominaistuoksu aina.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaan valkovuotoa, tai oot peseytynyt huonosti, jos haisee /kutiaa niin hiivaa..
Hiiva ei haise.
Hiiva aiheuttaa paksua/kokkareista valkovuotoa, sormien välissä se tuntuu vähän siltä kuin normaaliin valkovuotoon olisi lisätty vähän jotain perunatärkkelystä tai vehnäjauhoa. Jos olet varma että limakalvolla on jotain kasvustoa tai värin muutosta niin ehdottomasti lääkäriin. Hiiva ei käsittääkseni voi itsessään kumpaakaan aiheuttaa mutta saattaa altistaa esim puna- tai valkojäkälälle jolta tuo tuon yhden oireen perusteella kuulostaa ja se täytyy hoitaa pois, mieluummin heti kuin myöhemmin. Voit googlata kuvia ja hoitamattomana se ikään kuin syö/kuluttaa ulkosynnyttimiä, myöhään hoitoon hakeutuneilla jäljellä on varsinainen innieiden innie. Etenee siis käsittääkseni kyllä hitaasti, ettei tässä mihinkään paniikkiin ole syytä mutta suosittelen ehdottomasti lääkärikäyntiä niin saat selvyyden mikä vaivaa ja hoitoa jos tarvitsee.
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkup. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useammassa kohdassa sellaista pyöreäreunaista, ihan silmillä havaittavissa että ei niin kovin pientäkään. Kutinaa on ollut jonkin verran parina päivänä, ja tänään kun katsoin niin näin sitten nuo. Yhtä yritän varovasti rapsutella, alkoi vuotamaan sitten hieman verta.
Siis jotain kohollaan olevaa? Googlaa kondylooma tai genital warts, etköhän itsekin tunnista onko niissä mitään samaa. Syylät ei ole läpikuultavia, rakkulat ovat, syylät ovat vähän kuin epäsäännöllisesti pienessä kasassa kasvavaa ihoa.
Lääkäriin, jos kerta on kohollaan olevaa valkoista. Kuulostaa kondyloomalta.
Vierailija kirjoitti:
Haiseeko? Jos haisee niin kyseessä on bakteerivaginoosi. Hiivatulehdus ei haise, silloin mun alapäästä tulee täysin hajuton ja terveessä alapäässä on mieto ominaistuoksu aina.
Kyllä voi hiiva haista, tai pikemminkin tuoksua tuoreelle leivälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisemisella tarkoitetaan nimenomaan pahaa hajua, mietoa tai voimakasta. Kyllä useimmat osaa erottaa. Kyllähän tervekin emätin joltain tuoksuu, joillain enemmän joillain vähemmän mutta oma tuoksu siellä on kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisemisella tarkoitetaan nimenomaan pahaa hajua, mietoa tai voimakasta. Kyllä useimmat osaa erottaa. Kyllähän tervekin emätin joltain tuoksuu, joillain enemmän joillain vähemmän mutta oma tuoksu siellä on kuitenkin.
V*ttu haisee hyvältä.