Suomalaisten tilit pullistelevat nyt rahaa!
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomalaisten-tilit-pullistelevat-nyt…
Mahtava uutinen! Pitääpä heti mennä tarkistamaan oma saldo.
Kommentit (43)
Kiva juttu. Minulle jää huhtikuun vuokran maksun jälkeen 150e loppukuuksi.
T:lomautettu opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Varmaan niiden 150 000 työttömäksi tai lomautetuksi joutuneiden tilit myös pullistelee.
Ainakin niillä, jotka on ikänsä töissä ollut, on velattomat talot, autot, mökit sun muut kilut ja kalut. Rahaakin on tilille vuosikausia jäänyt. Nyt on jäänyt vielä enemmän.
Se että on anssilla vaikka pidempäänkin, ei muuta tilannetta heidän kohdallaan mitenkään.
Olin anssilla liki 6 vuotta ennen eläköitymistä, eikä se tehnyt minkäänlaista lovea tilille.
Heh just joo, kälyinen 60000 on tileillä yhteensä. Eipä se oo kummoinen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun tilillä ollut kun vajaa 1000e.
T. PitkäaikaistyötönOn kyllä aika paljon rahaa pitkäaikaistyöttömälle!
Kyllä on liian paljon rahaa työttömälle. Kaikki tuet pois.
En saa muuta kuin työttömyysrahaa.
Vierailija kirjoitti:
T:lomautettu opiskelija
Miksi opiskelija lomautetaan? Ei ole mitään opiskeltavaa?
Kannattaa laittaa rahat osakkeisiin 👍
Vierailija kirjoitti:
Markkoja vai euroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkoja vai euroja?
Euroja. Markkojakin on kirjahyllyn laatikossa varmaankin jonkusen satasen verran
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T:lomautettu opiskelijaMiksi opiskelija lomautetaan? Ei ole mitään opiskeltavaa?
Olen lomautettuna osa-aikatöistä (kahvila). En saa opintotukea koska tukikuukaudet on loppu. Olen rahoittanut opiskelua noilla osa-aikatöillä.
No joo, jonkin verran rahaa kyllä säästynyt kun ei ole jokapäiväistä työmatkaa (ei mene bensaa), ei ole mitään viikonloppureissuja kavereiden kanssa (juna+hotelli) eikä varsinkaan mitään ulkomaanmatkoja.
Toisaalta ollaan tilattu/haettu paljon ruokaa ja sitten on pitänyt hommata kaikkea ryperää puuhasteltavaa kuten lankoja, maalia, askarteluvälineitä, polkupyörä jne
Vierailija kirjoitti:
Aika ristiriitaista kyllä, kun samaan aikaan toitotetaan, miten isot määrät ihmisiä on jäämässä ilman töitä. Eikö se sitten pidä paikkaansa vai koskeeko se niin pientä osaa väestöstä? Eli keiden tilit pullistelevat rahaa? En lukenut artikkelia linkin takana, ehkä se selitetään siellä?
Useimpien keskituloisten tilit pullistelevat tai ainakin pullistelisivat, elleivät he olisi kuluttaneet sitä johonkin melko isoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun tilillä ollut kun vajaa 1000e.
T. PitkäaikaistyötönOn kyllä aika paljon rahaa pitkäaikaistyöttömälle!
Sillä pitää pärjätä huhtikuun loppuun.
Jaa no hyvä sitten. Luulin, että se oli ihan ylimääräistä, jota et tarvitse käyttöön.
Tästä pitää maksaa talolaina, autovero, ruoka bensat jne.
Valtio velkaantuu, kunnat ja kansalaiset ei.
Rahan omistaminen ei koskaan ole ollut näin kallista kuin nyt. Pankki kuin pankki nostaa palvelumaksujaan, rahat makaa tilillä miinuskorolla ja inflaatio jyllää koko ajan taustalla markan devalvaatiomahdollisuuden puuttuessa. Tulevat eläkeläisten elätysmaksyt häämöttää kauhukuvana horisontissa, kun sattuu itse olemaan vielä työtä tekevää yhteiskunnan karjaa. - Syyt miksi alunperin kiinnostuin piensijoittamisesta. Sais vähä tilillä olevaa työn arvoa säilymään tulevaan!
Vuosi sitten olisi pitänyt ostaa osakkeita hikeä otsalta pyyhkien, mutta mitä tekee hölmö kansa - vähentää lottorivien määrää ja rupeaa säästämään käteisenä, joka ei tuota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aika ristiriitaista kyllä, kun samaan aikaan toitotetaan, miten isot määrät ihmisiä on jäämässä ilman töitä. Eikö se sitten pidä paikkaansa vai koskeeko se niin pientä osaa väestöstä? Eli keiden tilit pullistelevat rahaa? En lukenut artikkelia linkin takana, ehkä se selitetään siellä?
Ei siinä ole mitään ristiriitaa. Rahaa säästyy, kun ei ole enää mihin kuluttaa. Siitä tosin seuraa, että ihmisiä jää työttömäksi. Oikeastaan juuri mikään, mihin ennen pandemiaa käytin rahaa, ei ole nyt mahdollista tai ainakaan suositeltavaa. Ei matkustelua, ei yleisötapahtumia, ei teatteria, ei museoita, ei uimahalleja, ei ravintoissa syömistä, etätyön vuoksi ei työmatkoja eikä työpaikkaruokailua, ei juhlia, ei lahjojen ostamista, ei kavereiden kutsumista kylään jne. Nyt vaan ollaan kotona, laitetaan itse ruokaa ja ulkoillaan kotikulmilla.
Kun korona on pahimmilta osin ohin, alkaa Suomessa suuret kulutusjuhlat.
Kylpylät ja matkailukeskukset täyttyvät. Kauneudenhoitoala-ja kampaamot ovat ylityöllistettyjä
Samoin fitnesjutut ja personal trainerit saavat rutkasti hommia. Sisustusbuumi kasvaa.
Vaatetusliikkeet tyhjenevät, ravintolat kukoistaaa ja ulkomaanmatkat räjähtävät.
Nyt on runsaasti patoutunutta tarvetta monenlaiseen kulutukseen. Ja se tulee aivan varmasti purkautumaan. Kuluttajilla on sen rahaa sukan varteen jäänyt rahaa korona aikana.
Totta. Mulla on nyt enemmän rahaa kuin koskaan. En vaan tiedä mihin sen sijoittaisin, kun ei jaksais ostaa osakkeitakaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten olisi pitänyt ostaa osakkeita hikeä otsalta pyyhkien, mutta mitä tekee hölmö kansa - vähentää lottorivien määrää ja rupeaa säästämään käteisenä, joka ei tuota mitään.
Moni osti ja nyt ne on rahana tilillä
Toden totta. Tuohan on melkein 6 000 markkaa!