Huonosti käyttäytyvien miesten toiminnan yleistäminen muita miehiä koskevaksi?
https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000007893433.html
Sanon nyt heti aluksi, että tämä artikkelissa kerrottu käytös ei ole hyväksyttävää ja siihen tulee puuttua.
Siitä en sen sijaan pidä, että artikkeli kulkee sitä normaalia latua:
- Otsikko "meillä miehillä on vielä paljon tehtävää"
- Ongelman todellinen kohdentaminen: "KYSEINEN hiljaa ollut mies on typerys, joka ei vaikuta kavereidensa kanssa kestävän sitä faktaa, että myös naiset pelaavat."
- Pehmittely: "Oman yli 15 vuoden nettipelaamisen perusteella peliserverin rääväsuu tai törkykommentin kirjoittaja on aina mies. Tämä ei tarkoita, että kaikki miehet ovat sikoja, mutta netissä liian monelta tuntuvat unohtuvan käytöstavat syystä tai toisesta."
Pähkinänkuoressa
Valitaan otsikko jossa ammutaan hölmöilijöistä aivan kaikkia miehiä -> Tämä saa veren kiehumaan joka kerta. Tätä ei pehmennä se, että asiaa selvitellään paremmaksi artikkelissa sillä osa lukee vain otsikot ja muodostaa käsityksiään maailmasta niiden pohjalta. Tässäkin tapauksessa ongelma koskee todellisuudessa vain pientä osaa verkkopelaavista miehistä. Suurin osa miehistä ei verkkopelaa ja vaikka pelaisikin niin jostain taas löytyi se oikeutus ampua otsikossa kaikki miehet.
Etsitäänkö yhdessä vastaavia esimerkkejä?
Kommentit (7)
Enpä ole itse tuollaista havainnut, mutta aika selkeä syy miksi nämä "miehet" jäävät ilman parisuhdetta, voisin veikata.
No sinä ap olet osa ongelmaa etkä voi sanoa että tuo ei koske sinua. Naisvihaajat eivät kuuntele naisia vaan toisia miehiä. Sinä et piittaa naisvihan levittäjistä, olet huolissasi vain itsestäsi.
Pähkinänkuoressa: sinä et piittaa että muut miehet kohtelevat naisia huonosti. Minä en siis naisena piittaa että muut naiset syyllistävät sukupuoltasi. Vaikka jostain syystä näköjään kuvittelet että minun pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
No sinä ap olet osa ongelmaa etkä voi sanoa että tuo ei koske sinua. Naisvihaajat eivät kuuntele naisia vaan toisia miehiä. Sinä et piittaa naisvihan levittäjistä, olet huolissasi vain itsestäsi.
Pähkinänkuoressa: sinä et piittaa että muut miehet kohtelevat naisia huonosti. Minä en siis naisena piittaa että muut naiset syyllistävät sukupuoltasi. Vaikka jostain syystä näköjään kuvittelet että minun pitäisi.
Ai niin. En sitten usko että sinä ap olisit nainen, jos aiot sitä väittää.
Elämä on. Katsoitko yhtään sitä ketjua, jossa Tuuli-Elina erosi ihan hyvästä suhteesta? Ihan yhtälailla siellä yleistettiin kaikki (suomalaiset) naiset vastuuttomiksi horoiksi. Tai oletettiin, että kaikki muut naiset vaan ihastelevat Tuuli-Elinan päätöstä.
Eihän kaikki miehet todellakaan ole samanlaisia. Mutta onhan niitä ikävästikin käyttäytyviä miehiä ihan riittämiin kuitenkin. Siihenkin taas voi vaikuttaa lapsuuden ja nuoruuden kokemukset sekä muu ympäristö läpi elämän.
Miksi sun veri kiehuu tästä? Mikä siinä niin raivostuttaa, että yleistetään että miehet tekevät jotain enemmän kuin naiset?
Jos siinä sanottaisiin, että miehillä on enemmän sydäntauteja ja meidän miesten pitäisi enemmän pitää huolta terveydestämme, suuttuisitko yhtä paljon, vai koskeeko tämä vain huonoa käytöstä?
up