Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi paras ystäväni on jo useamman vuoden ajan kohdellut minua inhottavasti?

Vierailija
31.03.2021 |

Loukkaavimpia juttuja ovat olleet nämä:

- hän matkii ilmeitäni liioitellen ja on kehittänyt niistä sisäpiirivitsin muiden kavereidensa kanssa

- hän ei halunnut tulla häihini

- kun päivitin profiilikuvani Facebookiin, niin hän teki pelleilevän pilakuvan siitä, jossa koetti matkia minua, mutta irvisteli

- kun pääsin eräälle erittäin vaikeapääsyiselle alalle yliopistoon, hän koetti saada minua luopumaan opiskelupaikastani ja oli sitä mieltä, että se ei kuitenkaan olisi minulle soveltuva ala, enkä kuitenkaan haluaisi tehdä sen alan töitä

- hän koettaa keksiä minulle diagnooseja toistuvasti

- hän on katkaissut välit noin viitisen kertaa viiden vuoden sisällä

- hän on haukkunut minua tyhmäksi, pinnalliseksi, bimboksi, tunnekylmäksi jne.

- hän juoruilee kaikki yksityisasiat välittömästi eteenpäin ja haukkuu minua selän takana (asia on käynyt ilmi muuta kautta). Lisäksi hän haukkuu lähes kaikkia läheisiään minullekin.

Mikä motivoi hänen käytöksensä? Olen todennäköisesti vain epäsopivaa ja liian tylsää seuraa hänelle, mutta mikä minussa on tavallaan "vikana"?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ap. Etkö mitenkään pysty näkemään, että vaikka hän on henkilö, jota kutsut parhaaksi ystäväkseksi, hän on myrkkyä itsetunnollesi.

Entä jos alkaisit rakentaa ystävyyttä niiden "tylsien taviskavereiden" kanssa. Eikä edes haittaa, vaikkei olisi ystävää. On hyvä, jos on pari kaveria, monilla ei ole sitäkään. Tuo kuvaamasi henkilö EI ole ystäväsi. Kannattaa vakavasti miettiä, olisiko sinun paras loitotua tällaisesta ihmisestä. Kuten muutkin vastaajat, olen ihmeissäni, miksi vietät hänen kanssaan minuuttiakaan. Ei kannata mitään "selvittelyä" pitää, vaan vedota kiireisiin. Kiireitä, menoja, kaikenlaisia hoidettavia asioita, mitä vaan, muttei aikaa tuolle ihmisille. Anna hiipua.

Vierailija
22/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kasasi kaikki huonot luonteenpiirteet aloitukseen. Epäuskottavaa.

Ai itseni kohdalle vai hänen? Hän on siis yleensä mukava (tosin oikukas ja draamaileva), mutta se yhteydenpito on ollut todella vaikeaa jo pitkään ja hän syyttää siitä minua käytännössä täysin. En tiedä sitä, miksi hän on sellainen kuin on ja olen vain jaksanut ja sietänyt. Mutta itsesuojelullisista syistä mun on pakko olla entistäkin varautuneempi hänen suhteensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko vähän tyhmä. Eihän tuollainen ole ystävä millään tasolla, puhumattakaan parhaasta.

Vierailija
24/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Olen todennäköisesti vain epäsopivaa ja liian tylsää seuraa hänelle, mutta mikä minussa on tavallaan "vikana"?”

Ei perimmäinen vika ole sinussa, vaan ystävässäsi: hänen käytöksensä on törkeää.

Ota heti etäisyyttä. Arvosta itseäsi. Etsi parempia ystäviä. Yksinkin on parempi olla, kuin tuollaisen kanssa. Samaa neuvon kuin nuo muutkin.

Vierailija
25/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko vähän tyhmä. Eihän tuollainen ole ystävä millään tasolla, puhumattakaan parhaasta.

Tämä ystäväni juuri viimeksi haukkui minua tyhmäksi eli oikeassapa taisi olla. :(

Vierailija
26/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E hän ole ystäväsi. Hänhän kiusaa ja pilkkaa sinua ja olet varmaan hänen vitsi muille. On sinun kanssa, kun ei ole muita saatavilla ja kertoo sinusta juttuja taas eteen päin.

Vierailija
27/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ystäväni juuri viimeksi haukkui minua tyhmäksi eli oikeassapa taisi olla. :(

Onneksi voit viisastua. Ota opiksi tästä, ja etsi itsellesi ihan tavallista seuraa. Ei kukaan normaali ihminen tarvitse draamaa mihinkään.

Vierailija
28/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E hän ole ystäväsi. Hänhän kiusaa ja pilkkaa sinua ja olet varmaan hänen vitsi muille. On sinun kanssa, kun ei ole muita saatavilla ja kertoo sinusta juttuja taas eteen päin.

Voi olla näin kyllä. Hän, jolle olen joku sisäpiirivitsi, on melkeinpä pahinpien juorujen kohde häneltä minulle päin. Eli puhuu todella äärimmäisen inhottavasti siitä ystävästään minulle, jolle naureskelee minusta puolestaan.

Hän jotenkin maalailee itsestään uhrin kuvan suhteessa siihen toiseen ystäväänsä, vaikka se toinen ystävä on todella avokätinen ja auttaa paljon. Ilmeisesti kyse on siipeilystä, mutta ystäväni haukkuu sitä auttavaa kättä kuitenkin estottomasti muille.

Sellaista olen joskus ihmetellyt, että ne hänen muut kaverinsa suhtautuvat todella etäisesti ja tylysti minuun, vaikka olen ollut heille ystävällinen, enkä juurikaan edes tunne heitä. Ilmeisesti tämä bestikseni on antanut minusta negatiivisen kuvan muille (?).

Vierailija
29/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et sinä täältä mitään muuta järkevää neuvoa saa kuin että JÄTÄ SE LEHMÄ.

Siis et oikeasti voi tehdä mitään muuta. Vika kun ei mitä ilmeisimmin ole sinussa.

Vierailija
30/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tarvitsee vihollisia, kun on tuollaisia ystäviä? Hän käyttää sinua selvästi pönkittääkseen omaa ylemmyydentunnettaan. Hän ei välitä sinusta muuten, kuin välineenä korostaa omaa paremmuuttaan. Sinulla on siis hänelle välinearvo, vähän kuin imurilla tai kengällä. Kun lakkaat tarjoamasta hänelle tätä välinearvoa, huomaat että olet hänelle arvoton. Tee se nyt heti. Elämäsi paranee. Voit huomata että se "tylsä tavisystäväsi" onkin oikeasti ystäväsi. Joskus vaihtamalla paranee, eli anna mennä.

Vierailija
31/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla paras ystävä jos on jo vuosia kohdellut loukkaavasti?

Vierailija
32/32 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jo se on moro ja näkemiin.