Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako isovanhemmat " koulata" lapsiasi, vaikkeivät muuten ole arjessa mukana?

Vierailija
13.08.2006 |

Äitini näkee lapsenlapsiaan tosi harvoin, täysin omasta halustaan. Ehkä n. kerran-pari kuussa käy täällä olemassa tunnin kerrallaan juuri ennen lasten nukkumaanmenoa.

Toisin päin vierailut ei onnistu, koska äiti on yöihminen ja lapset nukkuvat öisin.. Herätäpä karhu kesken unien... =0/

No.. kerran käydessään äiti alkoi ojentamaan tyttöäni, jolle ei iltapala maistunut. Yritti pakottaa syömään. Mummohan on tytölle aika vieras, kun harvoin näkee ja arkana meni ihan lukkoon ja alkoi itkemään. Mummo loukkaantui tästä ja alkoi esittämään marttyyriä : " no mummo sitten lähtee kotiin tästä eikä tule piiiitkään aikaan käymään"

Itse loukkaannuin siitä, että äiti yrittää meilläkin vielä päsmäröidä, tämä on niin tuttua omasta lapsuudestani. Kävisikö tällainen teillä päinsä, vai hermostuisitko?

Se on ok, että isovanhemmat opastaa ja ohjaa silloin, kun ovat useammin läsnä, osallistuvat kasvatukseen aktiivisesti.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelen jos jollakin on siihen tarve kun itse olen paikalla ja ojennan kuitenkin. Olen ajatellut, että ihmiset haluavat auttaa eli ajattelevat, että lapsi tottelee kun vieraampi komentaa.

Ei mua haittaa vaikka vieraampi mummu komentaisi lapsiani. Tollainen uhkailu on tietysti tyhmää, mutta ei kai siitä voi oikein sanoakaan.... jotkut ei vaan tajua itse kuinka typerää se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla