Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa kysymyksiin

Vierailija
25.06.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tehtiin ivf 31.5 eli silloin alkion siirto. Koska kuuluu sydänäänet?

Vierailija
2/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti raskaustesti on ollut positiivinen?

Ultraäänellä syke nähtävissä n raskausviikoilla 6-7 ja vatsan päältä kuunneltuna n rv:lla 8-10 l heinäkuun loppupuolella.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu oli positiivinen:) veriarvo pp13 oli 164 ja nyt olisi ultra varattu 4.7, mutta silloin olen jo kesälomalla ja mietinkin että kuuluisiko äänet jo ens viikon lopulla?

Vierailija
4/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista:) Yritän malttaa sinne asti:)

Vierailija
5/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko työssäsi huomannut voiko ns. poikaviivasta ennustaa mitään? Siis jos aikaisemmin raskauksissa on selkeä viiva ollut ja nyt ei...

Vierailija
6/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ennustaa mitään kuten ei myöskään sydänäänistä eikä vatsan muodosta.

klö

Vierailija
7/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuleekin tyttö?

Vierailija
8/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy käy kuten myös toisin päin.

klö

Vierailija
9/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos synnytyksessä on isän sijasta mukana tukihenkilö?

Olin juuri ystäväni tukihenkilönä, oli mahtava kokemus:D Kätilö kysyi haluanko leikata napanuoran, tokihan sen sitten tein. Tuntui mukavalta, perinteisestihän se on isän homma mutta tukihenkilökin kelpuutettiin:)

Vierailija
10/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyyko ne lapset sitten kierukka kadessa, kuten olen joskus legendaarisesti kuullut? :)

Vierailija
11/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt n. 3 tunnin ajan supistellut 5 minuutin välein. Lähinnä vatsaa kiristänyt ja olleet epämukavia. Nyt tullut muutama sellainen joka tuntuu jo vähän enemmänkin.

Mutta ei näitä kovin kivuliaiksi voisi vielä sanoa ja hyvin pystyn kyllä olemaan. Lähinnä tuntuu että nyt supistaa Joten pitäisikö rauhassa vain odotella että muuttuvat kipeiksi kunnolla.

Rv 38+1 torstaina kohdunkaula oli 2cm ja suu sormelle auki 3 viikkoa sitten täysin kiinni )

Toinen tulossa. Esikoinen syntyi sektiolla ilman ensimmäistäkään supistusta

Vierailija
12/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvotusta jaloissa ja käsissä...sormenpäitä nipistelee ja jaloista " vallan luut hukassa" aina välillä.

Verenpaineet kiikun kaakun...ollut hieman kohollakin välillä.

Painoa tuli viikossa 1.5kg.....

Vierailija
13/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskettu aika ylihuomenna ja olen tuolla pihalla pomppinut mm. frisbeetä heittelemässä (eikä mitään ihan leppoisaa viskelyä vaan juossut myös ja pomppinut). Ei tuntunut pahalta mutta myöhemmin tuli mieleen, pitäisikö jotenkin varoa?

Vierailija
14/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kätilölle ole väliä, kuka siinä mukana on, kunhan synnyttäjällä ja tukihenkilöllä on hyvä ja luottamuksellinen suhde ja tukihenkilö tietää ja ymmärtää tehtävänsä.

klö

Vierailija
15/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kierukkaraskauksia silloin tällöin on. Aina ei kierukkaa löydy joten kierukka on voinut tulla ulos jo ennen raskautta tai sitten on istukassa kiinni tai kaavitaan kohdusta synnytyksen jälkeen. Koskaan ei ole ollut millään tavalla sikiössä kiinni.

klö

Vierailija
16/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vaavin koosta, veden määrästä, lantion muodosta., äidin koosta jne. Teoriassa voi kääntyä vielä aivan loppumetreilläkin.

klö

Vierailija
17/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei matka synnytyssairaalaan ole pitkä, voit odotella vielä niin, että tulet kipeämmäksi. Jos on matkaa, voit suunnitella lähteväsi tunnin kuluessa.

klö

Vierailija
18/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskaudessa normaalia. Jos vielä viikkoja useampia jäljellä, syytä seurata tarkemmin. Jos muita oireita, päänsärkyä, näköhäiriöitä ym, otahan huomenna neuvolaan yhteys.

klö

Vierailija
19/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärinää aiheuttavaa liikuntaa loppuraskaudessa ei suositella kuten hyppelyä ja juoksua.

klö

Vierailija
20/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ovat tarkkailleet tilannetta....