En ollut tiennytkään, että Jani Sievinen on opiskellut opettajaksi!
Tää oli mulle todellinen ylläri, aloin miettiä, että pitäisikö itsekin kouluttautua alalle kun työttömyys vaan tuntuu jatkuvan. Varmaan lapset tykkää myös kun on ex-urheilija opettamassa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole opiskellut, ei Jani Sievinen ole edes ylioppilas. Sen vaimo nro 4 on luokanopettaja, ja Jani saa sitä kautta sijaisuuksia.
opettajuuteen ei tarvitse olla ylioppilas.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun oikeita opettajia ei olisi työttöminä😀
Täällä yksi sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Alkoipa ottaa päähän, kun näin tuon otsikon ja lukaisin uutisen. Minulla on maisterintutkinto, aineenopettajan ja ammatillisen opettajan pätevyys, ja olen opettanut vuodesta 1990 lähtien päätoimisesti peruskoulusta yliopistoon sekä yrittäjänä. Olen nyt ollut kuusi vuotta työttömänä, enkä ole saanut edes yhtä sijaisuutta. Nyt tiedän, minne ne sijaisuudet menevät. H****tti.
Ihan uteliaisuuttani kysyn, että missä asut ja mistä sä olet hakenut niitä töitä?
Oletko sä liian pätevä? Tuletko työnantajalle liian kalliiksi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, joten tämä on vain arvailuani mut luulisin, et haluaisin omalle lapselle pätevän opettajan enkä jotain huithaipelia entistä urheilijaa?
Vanhempana ei pysty vaikuttamaan ollenkaan opettaja valintoihin. Eihän kouluista kerrota, kun on pätevä ja kuka ei. Opettajat vaan luettelee opiskeluitaan ja sitten siitä pitää vedellä omia johtopäätöksiä.
Käytiin vanhempien kanssa tästä vääntöä paikallisen rehtorin kanssa. Hän palkkasi mieluusti epäpäteviä. Pysyvät silleen kivemmin ruodussa, eikä haastele oikeuteen, kuten eräs pätevä opettaja sitten teki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoipa ottaa päähän, kun näin tuon otsikon ja lukaisin uutisen. Minulla on maisterintutkinto, aineenopettajan ja ammatillisen opettajan pätevyys, ja olen opettanut vuodesta 1990 lähtien päätoimisesti peruskoulusta yliopistoon sekä yrittäjänä. Olen nyt ollut kuusi vuotta työttömänä, enkä ole saanut edes yhtä sijaisuutta. Nyt tiedän, minne ne sijaisuudet menevät. H****tti.
Ihan uteliaisuuttani kysyn, että missä asut ja mistä sä olet hakenut niitä töitä?
Oletko sä liian pätevä? Tuletko työnantajalle liian kalliiksi?
Helsingissä asun ja Uudeltamaalta olen hakenut töitä, muutaman kerran myös Tampereelta, Jyväskylästä ja parista pikkukaupungista. Olen nimenomaan liian kallis, ja tällä alalla palkkataulukot kertovat palkan, eikä itseään voi myydä alennuksella. Nyt peruskoulun käynyt ex-uimari opettaa päätyönään ja kokenut ja pätevä opettaja jää raapimaan koulun ulko-ovea.
Vierailija kirjoitti:
Epäpätevä ei ohita pätevää. Paikka on laitettava auki. Luottamusmies, hohoi!
Vanha keino on laittaa hakuun sellainen aineyhdistelmä, johon ei ole olemassa pätevää hakijaa. Voidaan sitten ottaa epäpätevä sukulainen.
Ka enpäs tiennyt minäkään. Ihan kiva kun kerroit. Nii ite en meinannut
No voi kun ihme!
En minäkään tiedä mitä Karppisen Elli on opiskellut vai onko mitään?
Myöskään ei ole mitään käryä siitä, missä hommassa Luukkosen Pave nykyään on.
Mutta en silti koe, että minun pitäisi näitä asioita varten aloittaa ketju palstalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäpätevä ei ohita pätevää. Paikka on laitettava auki. Luottamusmies, hohoi!
Vanha keino on laittaa hakuun sellainen aineyhdistelmä, johon ei ole olemassa pätevää hakijaa. Voidaan sitten ottaa epäpätevä sukulainen.
Eksoottisimmassa näkemässäni ilmoituksessa haettiin matematiikan, fysiikan ja kemian opettajaa, ja eduksi katsottaisiin kyky opettaa joitakin viikkotunteja ortodoksiuskontoa.
Opettajan työllä ei ole ammattisuojaa, kuten hoitoalalla. Epäpätevät tulevat halvemmiksi, siinäpä syy siihen, ettei päteviä haeta. Vanhemmille ei tarvitse julkaista opettajien pätevyyksiä. Omassa koulussani erästä tuntiopettajuutta hoiti epäpätevä liki 20 vuotta ilman, että paikkaan haettiin pätevää. Jopa virkoihin valitaan pienillä paikkakunnilla henkilöitä, jotka eivät lain mukaan ole kelpoisia.
Vierailija kirjoitti:
Biologia on hallussa. Joskus se TV.ssä ihmetteli miten voimakas kala delfiini onkaan.
apua :'''''D
Lihaisa pastori Opo kirjoitti:
No voi kun ihme!
En minäkään tiedä mitä Karppisen Elli on opiskellut vai onko mitään?
Myöskään ei ole mitään käryä siitä, missä hommassa Luukkosen Pave nykyään on.
Mutta en silti koe, että minun pitäisi näitä asioita varten aloittaa ketju palstalle!
Ovatko he kouluttamattomia julkkuja, jotka on palkattu töihin mihin olisi ammattilaisiakin tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Oletko pk-seudulta? Muuta muualle niin ongelma on heti ratkaistu. Meilläpäin kaukana pk-seudusta on avoinna virkoja vakituisille opettajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko pk-seudulta? Muuta muualle niin ongelma on heti ratkaistu. Meilläpäin kaukana pk-seudusta on avoinna virkoja vakituisille opettajille.
Mutta jotenkin hommat vain menevät omassa kylässä asuville epäpäteville? Käykö siinä aina näin?
ohis
Mä en kyl huutelisi lehdessä, että teen epäpätevänä töitä vuodesta toiseen. Alle vuoden määräaikasuudet rehtorihan voi aika hyvin päättää, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jotenkin hommat vain menevät omassa kylässä asuville epäpäteville? Käykö siinä aina näin?
ohis
Ei täällä, vaan avoimiin paikkoihin palkataan pätevin ja sopivin henkilö. Ystävä muutti pois pk-seudulta ja sai täältä heti töitä.
Kuvitelkaa Sievisen äänellä luennoimassa jotain tylsää asiaa... Hohhoijaa...kuin satukasettia kuuntelisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, missä "teilläpäin" on, mutta minun olisi hyvin vaikea näin yli viisikymppisenä muuttaa kotikaupungistani johonkin pikkukylään kauas kotoa koeajalle. Olen siitä huolimatta hakenut paikkoja muualtakin, mutta eipä siellä teilläpäin ole kiinnostuttu. Viransijaisuuksia en enää hae 50 kilometriä kauempaa. Ja ihan yhtä pahasti liian kallis olen siellä provinsseissakin.
Epäpätevä ei saa ohittaa pätevää. Paikka auki ja hakuun!