Kivaa tekemistä joka ei maksa juuri mitään?
Otsikossa kysymys. Elämäni on niin tylsää ettei ole tosikaan. Eikä se niin hohdokasta ollut ennen koronaakaan.
Kommentit (328)
Mä olen koronan keskellä haaveillut että olisin jotenkin taiteellinen, aika kuluisi kivasti piirtäessä tai maalatessa. Jotkut puuvärit tai piirustushiili ei varmaan paljoa maksaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidenäyttelyt, patsaskävelyt, arkkitehtuuri-kävelyt ainakin jos asuu kaupungissa.
Piknik johonkin kauniiseen paikkaan, fillariretki, unelmakartan tekeminen, youtubesta jonkun tanssin tms.opettelu, valokuvakollaasien teko, snapseedillä tai jollain muulla ilmaisella kuvankäsittelyohjelmalla leikkiminen, vauvapalsta!
Tosta opiskelukommentista tuli mieleen että jos jotain tavoitteellisempaa haluaa, niin tosi monissa yliopistossa tarjotaan nyt ilmaiseksi opintoja avoimessa!
Kiitos tästä tiedosta.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen koronan keskellä haaveillut että olisin jotenkin taiteellinen, aika kuluisi kivasti piirtäessä tai maalatessa. Jotkut puuvärit tai piirustushiili ei varmaan paljoa maksaisi?
Ei maksa ja lyijykynälläkin pääsee alkuun. Myös luonnokset teen lyijykynällä.
Vapaaehtoistyö. Musiikin kuuntelu ja tanssiminen. YouTubesta esim. tanssin opetusvideot ym. treenivideot. Geokätköily. Luonnossa kulkeminen. Kulkeminen eri paikoissa sijaitseville laavulle, makkaranpaisto. Ystävälle/tuttavalle soitto. Kävely yksin tai kaverin kanssa. Kielten opiskelu. Telkkarin katsominen. Podcastien kuuntelu. Esim. kunnallispolitiikkaan osallistuminen.
TEDtalkien katsominen, itselle vieraan maailmankatsomukseen perehtyminen, meditointi, virtuaalinen levyraati kavereiden kanssa- voitte vaikka pukeutua original crew asusteisiin-, päälläseisonnan harjoittelu, muovailuvahalla tai savella leikkiminen, majan rakentaminen(sisään tai ulos), päiväkirjan kirjoittaminen jajajaja... :)
DayTripster -sovelluksesta retkikohteiden bongailu. Ja sitten niiden retkiin toteuttaminen :)
Isotöinen palapeli ja joku hyvä podcast, tähän saa monta tuntia kerrallaan uppoaman
Kirjat onkin jo mainittu, mutta kirjastothan tosiaan on ihan ilmaisia aarreaittoja
Käsityöt, esim jämälangoista tai -kankaista ideoimalla, jos ei halua laittaa rahaa
Leipominen
Kirjoittaminen
Aika perusjuttuja, mutta näillä saan ainakin itse vapaa-aikani täyteen
Palapelit, kirppikseltä löytää halvalla. Itselläni on aina joku peli tekeillä😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidenäyttelyt, patsaskävelyt, arkkitehtuuri-kävelyt ainakin jos asuu kaupungissa.
Piknik johonkin kauniiseen paikkaan, fillariretki, unelmakartan tekeminen, youtubesta jonkun tanssin tms.opettelu, valokuvakollaasien teko, snapseedillä tai jollain muulla ilmaisella kuvankäsittelyohjelmalla leikkiminen, vauvapalsta!
Tosta opiskelukommentista tuli mieleen että jos jotain tavoitteellisempaa haluaa, niin tosi monissa yliopistossa tarjotaan nyt ilmaiseksi opintoja avoimessa!
Kiitos tästä tiedosta.
Ei ap
Ole hyvä🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kirjekaveri"/postikorttien lähetys. Itse olen siitä saanut kivasti muuta ajateltavaa.
Kokkailu ja uusien reseptien kokeilu on kanssa aika yleishyödyllistä.
Kivan tekemisen ei tarvitse olla mitenkään hyödyllistä. Riitää kunhan vaan tekijä saa siitä mielihyvää.
Joo, mutta jos ei halua käyttää paljoa rahaa niin kokkailulla saa ikään kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla (pakollinen ruoka ja uuden oppiminen).
Aivan ajankohtaista:
Eikä maksa MITÄÄN!:
Käy pääsiäisen kunniaksi keräämässä kimppu pajunoksia, joissa pajunkissat.
Saat ilmaiseksi liikuntaa, kauniin kimpun pajunkissoja, ja hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Television katsominen
Eihän sieltä edes tule mitä katsoa. Hulluksi tulee jos jotain Sami Kurosen ohjaamia pelle ohjelmia päivät katsoo...
Radiosta tulee puheohjelmia. Yle Puhe on paras.
Nyt voi värjätä kananmunia vesiväreillä. Pääsiäisen koristeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Television katsominen
Eihän sieltä edes tule mitä katsoa. Hulluksi tulee jos jotain Sami Kurosen ohjaamia pelle ohjelmia päivät katsoo...
Aivan! Kilpaa oikein kuka panee ja ketä ja missä...evvk kuten teinit ennen sanoi!.
Kirjaudu DUOLINGO ja ala opettelemaan kieltä x, vartti päivässä niin opit huomaamatta uutta kieltä alustavasti.
Monilla museoilla on nyt online-juttuja, virtuaalikäynnit mahdollisia
Vierailija kirjoitti:
Aivan ajankohtaista:
Eikä maksa MITÄÄN!:
Käy pääsiäisen kunniaksi keräämässä kimppu pajunoksia, joissa pajunkissat.
Saat ilmaiseksi liikuntaa, kauniin kimpun pajunkissoja, ja hyvän mielen.
Toisten mailtahan ei saa katkoa oksia, mutta olet oikeassa, varastaminen ei maksa mitään.
Kivan tekemisen ei tarvitse olla mitenkään hyödyllistä. Riitää kunhan vaan tekijä saa siitä mielihyvää.