Mitä uutta leivonnaista kokeilit viimeksi?
Kommentit (56)
Mä innostuin muutama viikko sitten leipomaan hapanjuurileipää ja olen nyt leiponut melkein joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Sitruuna-unikonsiemankakkua. Oli tosi hyvää.
Mikä resepti? Haaveillut tästä...
Olen kokeillut erilaisia maapähkinävoikeksejä, koska sain halvalla ison määrän maapähkinävoita. Ensimmäiset keksit (Lidlin ohjeella) olivat pahoja, tämä resepti on ollut toistaiseksi paras (tosin lisäsin taikinaan enemmän mausteita, mm. kardemummaa ja inkivääriä): https://www.kamomillankonditoria.com/2011/04/maapahkinavoikeksit.html
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän vaikea kysymys näköjään, heh.
Asiaan. Omenaruusut! YouTube täynnä ohjeita "Apple Roses" tulee aivan loistavia. Valmis taikina jonka kaulin ohuemmaksi, Lidlin luomuomenat (4kpl paketti) koska kuoren kuuluu jäädä, ja omenakanelimarmeladia. Valmiisiin päälle tomusokeria ja granaattiomenan siemeniä.
Minäkin tein omenaruusuja! Tosin jätin pois granaattiomenan siemenet. Ihan hyviä tuli ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitruuna-unikonsiemankakkua. Oli tosi hyvää.
Mikä resepti? Haaveillut tästä...
Uusimmassa lehdessä oli.
Vierailija kirjoitti:
Laskiaisena kokeilin leipoa ensimmäistä kertaa itse pullia sitten yläasteen kotitalouden tuntien. Poikaystäväni on keliaakikko, joten tein gluteenittoman taikinan, joka ei kyllä ollut sellaista kuin piti... Oli pelkkää murua ja lopputulos oli todella kuiva. Ensi vuonna aion leipoa itselleni ihan tavallisia pullia ja ostaa sitten kaupasta valmiina gluteenittomia.
Nyt pääsiäiseksi ajattelin kokeilla leipoa persikka-rahkapiirakkaa, johon löysin ohjeen Marttojen sivuilta.
Kaupasta saa myös gluteenitonta pullataikinaa, jos leipoa haluat poikkiksellesi
Laskiaisena tein laskiaskuppikakkuja,onnistu tosi hyvin myös gluteenittomana.Samoin tein key lime pie-kuppikakkuja.
Ihan viimeisimmän kokeilun nimeä en muista 😅 Olisiko ollut joku kinderkahvikakku tms...Itse en kuivakakuista hirveästi välitä mut tää oli hyvää.Teen kaikki gluteenittomina kun itsellä keliakia.
Tässä pääsiäisen aikaan on kokeiluun lähfössä sitruuna-kurkumakakku ja rairuoholeivokset
Leivoin toscakakun kaurajauhoista.
Ihan ok, mutta aika pehmeä kakku.
Varmaan hapanjuureen bageleita tai hamppareita. Sairaan hyviä, ne bagelit maistui ihan arnoldsin bageleilta. Hampparisämpylöiden ohje löytyi kingarthurbaking sivustolta, siellä on monia hyviä hapanjuuri ohjeita. Bagelin ohje tais olla ’new york style sourdough bagels’ googlesta.
Vappuna ajattelin kokeilla hapanjuureen munkkeja ja simaa :P
Sitruunaruutuja tai luumukaurapaistosta. En muista kumpi oli viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Lamingtoneja, vähän rumia tuli mutta maku oli kohdallaan.
Mä oon maistanut noita Australiassa, ja ne olivat yksinkertaisuudessaan todella hyviä! Pitää joskus kokeilla.
Nuo hapanjuurileivät ja muut, pitäis varmasti uskaltautua kokeilemaan... Samoin kuin vähän parempia pizzataikinoita.
Ap
Mulla on ylimääräinen marsipaanipötkö, joka jäi laskiaisena käyttämättä. Mitä siitä voisi leipoa? Muuta kuin pullaa?
🇺🇦🇮🇱
Kokeilin bataattibrownieta. Olen kyllä leiponut niitä aiemminkin, mutta hyvin erilaisella reseptillä. Tämä reseptikokeilu oli tähän meneessä heittämällä paras.
Laskiaisena kokeilin leipoa ensimmäistä kertaa itse pullia sitten yläasteen kotitalouden tuntien. Poikaystäväni on keliaakikko, joten tein gluteenittoman taikinan, joka ei kyllä ollut sellaista kuin piti... Oli pelkkää murua ja lopputulos oli todella kuiva. Ensi vuonna aion leipoa itselleni ihan tavallisia pullia ja ostaa sitten kaupasta valmiina gluteenittomia.
Nyt pääsiäiseksi ajattelin kokeilla leipoa persikka-rahkapiirakkaa, johon löysin ohjeen Marttojen sivuilta.