Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka eivät voi ymmärtää vartalovoiteiden pointtia? Miksi rasvata kroppaansa jollain tahmealla tökötillä?

Vierailija
30.03.2021 |

Ilman tököttejä on puhdas.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sun tarttee rasvata, jos ilman pärjäät.

Vierailija
2/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! Ei tulisi mieleenkään rasvata puhdasta ihoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, että iho on kuiva. Ja ihosairaudesta kärsivä voi vaikuttaa tosi paljon ihon kuntoon perusvoiteen valinnalla.

Vierailija
4/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain elokuvassa mies rasvasi vaimonsa selän. Siis selän! Eiköhän se ole jopa jossain määrin rasvainen itsestään.

Vierailija
5/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi! Ei tulisi mieleenkään rasvata puhdasta ihoa.

No sulla ei varmaan sitten ole kuiva iho. Mutta siis tulisiko sulle sitten mieleen rasvata likaista ihoa, vai?

Vierailija
6/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuivaa iho, joten on rasvattava. Muuten kutittaa ja raavin.

Vierailija
7/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi, että iho on kuiva. Ja ihosairaudesta kärsivä voi vaikuttaa tosi paljon ihon kuntoon perusvoiteen valinnalla.

No atoopikot ovatkin asia erikseen. ap

Vierailija
8/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain elokuvassa mies rasvasi vaimonsa selän. Siis selän! Eiköhän se ole jopa jossain määrin rasvainen itsestään.

Mulla oli teininä niin kuiva selkä, että mulle tuli helposti sellaisia hankaumia selkärangan kohtaan. Ja mun mies, joka on tosi rasvainen iholtaan, on pyytänyt tänä talvena rasvaamaan selkäänsä, kun ihoa kiristää suihkun jälkeen.

Vierailija
9/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atoopikko ja ilman rasvausta joka puolelta nahkaa kiristää syyhyttää.

Talvipakkasilla ilman rasvausta rystyset halkeilevat verille jne.

Ei tajunnut mun naapurin tätikään, kunnes yhtenä talvena tuolle esittelin rystyseni unohtuneiden rasvausten jäljiltä. Mä en ole edes paha tapaus tässä sarjassa.

Vierailija
10/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Nuorena ostin aina jotain ihanan tuoksuisia body lotioneja käytettäväksi suihkun jälkeen. Jokaista taisin käyttää kerran ja sitten purkki unohtui kaapin hyllylle kunnes vanheni ja meni roskiin. 

Vierailija
11/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun näistä ihosairaista kumpikaan ei ole atoopikko, vaan psoriaatikko. Itselläni ei ole mitään ihosairautta, mutta kyllä mun pitää itseäni rasvata, vähintään jalkaterät ja kyynärpäät, sääret väh. joka toinen päivä, ja pakaratkin on ihan hyvä muistaa rasvata useammin kuin harvemmin (muuten tulee näppyjä). Nuorena oli paljon kuivempi iho.

Vierailija
12/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joutuu jonkinlaiseen kierteeseen rasvatessaan. Että iho vaatii koko ajan lisää. 

Ainakin terve iho pärjää ihan ilman. Käy nopeasti kädenlämpöisessä suihkussa, kuivaa ja vaatteet päälle. Mutta monet täysin normaali-ihoiset laittavat puoli desiä haisevaa voidetta ihoon. 

Miksi? Atoopikot erikseen, ne vissiin tarvitsee. 

Vierailija
13/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joutuu jonkinlaiseen kierteeseen rasvatessaan. Että iho vaatii koko ajan lisää. 

Ainakin terve iho pärjää ihan ilman. Käy nopeasti kädenlämpöisessä suihkussa, kuivaa ja vaatteet päälle. Mutta monet täysin normaali-ihoiset laittavat puoli desiä haisevaa voidetta ihoon. 

Miksi? Atoopikot erikseen, ne vissiin tarvitsee. 

Ei ole kyse tottumisesta. En mä jaksanut nuorempana rasvata ja kärsin sitten kuivasta ihosta. Tosin mulla raskauksien jälkeen rasvaustarve on vähentynyt, mutta ihan rasvaamatta en voi olla.

Ihme vihamielistä puhetta toisten ihosta. En tajua, mistä edes tulee mieleen, että ainoat rasvaa tarvitsevat ovat ihosairaat.

Vierailija
14/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuten iho hilseilee ja halkeilee. Se on ehdottomasti liimattava rasvalla paikalleen.

Vierailija
15/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tajunnut mun naapurin tätikään, kunnes yhtenä talvena tuolle esittelin rystyseni unohtuneiden rasvausten jäljiltä. Mä en ole edes paha tapaus tässä sarjassa.

Joo, tämän ymmärtää, mutta niitä markettien Niveoita EI MAINOSTETA ihosairauksista kärsiville eikä kuivaihoisille, vaan muka normaalina tuotteena tyyliin hiusharja tai hiusshampoo. Meinaan mitä iloa sellaisista hajustetuista kosmeettisista vartalovoiteista on kenellekään? Ihmettelen siis täysin samaa, kuin ap. Yleensä atoopikoille eivät mitkään hajusteet sovi..

Vierailija
16/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuivaa kans kädet talvisin ihan kauheiksi ja rystysistä iho posahtelee rikki , vaikka ei ole atopiaa. Muuten iho pysyy suht hyvänä kun käy suihkussa vain joka toinen päivä. Paikoittain kuivaa ja kutisee ja niihin laitan rasvaa. Nuo kädet alkaa kuitenkin heti punoittaa ja kuivua,  jos rasvaaminen unohtuu yhtenäkin iltana. Nuorempana en rasvannut ollenkaan ja kerran häpesin silmät päästäni, kun joku tuntematon päätti alkaa pitää mulle käsien perusteella valistuspuheen ocd:sta ja että mistä siihen saa apua. Luuli että pesen käsiä satoja kertoja päivässä. Joo, ei ollut ocd:ta mulla. Tuon jälkeen ostin hyvän käsivoiteen ja oon käyttänyt sitä joka ilta.

Vierailija
17/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun näistä ihosairaista kumpikaan ei ole atoopikko, vaan psoriaatikko. Itselläni ei ole mitään ihosairautta, mutta kyllä mun pitää itseäni rasvata, vähintään jalkaterät ja kyynärpäät, sääret väh. joka toinen päivä, ja pakaratkin on ihan hyvä muistaa rasvata useammin kuin harvemmin (muuten tulee näppyjä). Nuorena oli paljon kuivempi iho.

Hyi, hel.vata. Pers,eessä näppyjä! 

Ehkä ne tulee just tosta rasvaamisesta. Iho pyrkii liiasta rasvasta eroon. 

Oletko sä aikuinen ihminen? Jos olet, suosittelen harjoittelemaan jonkinlaisia käytöstapoja. Tai harjoittele siinäkin tapauksessa, jos olet teini, mutta ymmärrän purkauksesi, jos hormonit myrskyävät.

Luitko sen viestisi? Kirjoitin, että tulee näppyjä, jos en rasvaa. Teen istumatyötä.

Vierailija
18/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämän ymmärtää, mutta niitä markettien Niveoita EI MAINOSTETA ihosairauksista kärsiville eikä kuivaihoisille, vaan muka normaalina tuotteena tyyliin hiusharja tai hiusshampoo. Meinaan mitä iloa sellaisista hajustetuista kosmeettisista vartalovoiteista on kenellekään? Ihmettelen siis täysin samaa, kuin ap. Yleensä atoopikoille eivät mitkään hajusteet sovi..

No jos luet tämän ketjun viestejä, niin tässä on muitakin rasvojen käyttäjiä kuin ihosairaita.

Vierailija
19/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun vartalovoiteeni ole tahmeaa eikä tököttiä. En edes hetken päästä huomaa, että iho on rasvattu. Paitsi sen suhteen, että iho ei enää ole kiristävä ja hilseilevä niin kuin se on ilman rasvausta. Näin ollut minulla vauvasta saakka.

Vierailija
20/74 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että jokaisen kylvyn jälkeen levitetään tavan vuoksi (kun pitää!) jotakin tököttiä koko iholle. Itse panen joskus talvikautena kosteusvoidetta niille alueille, joissa näkyy kuivuutta eli minulla ne alueet ovat jalat polvista alaspäin. Ei tarvitse joka päivä voidetta levittää. Ihoni on kuivuuteen taipuvainen, mutta se vain on, vaikka kuinka usein ja paljon kosteusvoidetta käyttäisin, joten valitsen olla käyttämättä.