Mitä uutta leivonnaista kokeilit viimeksi?
Kommentit (56)
Perustin oman ketjun teille, jotka ette koskaan leivo. Selvästi koette ulkopuolisuuden tunteita.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4106542/tassa-ketjussa-voi-ilmoittaa-jo…
Ap
Vierailija kirjoitti:
En oikein välitä kokeilla uutta. Tykkään vanhoista resepteistä, että tulee syötyä.
Mä leivon jonkin verran ratsastusseuran tapahtumiin, ja niissä on kiva tarjota uusia juttuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä tein luumupusuja. Nauratti mutsini ilme kun tarjosin niitä kun tuli kylään. Kyllä siinä hyvä tovi meni kun tuijotti niitä. Viimein sai kakastua että et sää näitä ite oo tehny! 🤣🤣.
Kova sillä on luotto muhun näköjään.
Nam, vaikuttaa hyvältä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vastaan hieman ennakkoon. Huomenna lähtee kokeiluun mämmikakku
Kuulostaa... erikoiselta :D
AP
Yritin ensimmäistä kertaa kahvikakkua. Lopputuloksena oli puolen sentin paksuinen kova levy. En vieläkään käsitä, miten ainekset kutistuivat uunissa noin viidesosaan alkuperäisestä.
En viitsi linkata reseptiä tähän, koska uskon sen olevan ihan hyvä pätevälle leipurille, vaikkei minulle ollutkaan. En halua kenenkään haukkuvan nimeltä mainitun tekijän ohjetta.
Yllättävän vaikea kysymys näköjään, heh.
Asiaan. Omenaruusut! YouTube täynnä ohjeita "Apple Roses" tulee aivan loistavia. Valmis taikina jonka kaulin ohuemmaksi, Lidlin luomuomenat (4kpl paketti) koska kuoren kuuluu jäädä, ja omenakanelimarmeladia. Valmiisiin päälle tomusokeria ja granaattiomenan siemeniä.
Mämmijuustokakkua. Kuulostaa erikoiselle mutta siitä tuli tosi hyvää. Paranee vain seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta sitten pikkupullia...niillä olisi voinut työntää kuulaa.
Siihen loppui leipurihommat😄
Lähes sama: Leivoin lapsena hienoja, erimallisia pullia, olin vain unohtanut taikinasta hiivan! Kauniita, mutta kivikovia, en lannistunut, vaikka kotona naurettiin..... Nykyisin osaan omat bravuurit näppituntumalla, mutta kokeilen mielelläni välillä uusia. Uusimpia muunnokset piimä/maustekakusta ja perunarieskasta. Suosittelen molempia perusversioina, helppoja, onnistuvat aina!
Vierailija kirjoitti:
Perustin oman ketjun teille, jotka ette koskaan leivo. Selvästi koette ulkopuolisuuden tunteita.
Ap
No kylläpäs nyt meni tunteisiin :D
Elämä voi olla oikein kivaa myös ilman leivonnaisia - niitä ei tarvitse tehdä, ostaa tai ajatella! Suosittelen samaa jos BMI on yli 24 ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kylläpäs nyt meni tunteisiin :D
Elämä voi olla oikein kivaa myös ilman leivonnaisia - niitä ei tarvitse tehdä, ostaa tai ajatella! Suosittelen samaa jos BMI on yli 24 ;)
Mutta sinullahan pitäisi olla oma vilkas ketju muiden leipomattomien kanssa jossa ette puhu leivonnaisista ja ylistätte laihuuttanne. Aloita ihmeessä sellainen :)
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kokeillut tarkoittaa minulle sitä, että on maistanut jotain uutta leivosta.
Maistoin ehkä kuukausi sitten hyvää rommileivosta kahvilassa. Se oli herkullista. Sellaista en ollut koskaan syönyt. Näytti perunaleivokselta.
Tarkoitin nyt tässä yhteydessä leipomista, mutta eihän se avaukseen niin selvästi tullut.
Ap
Ja minun kommentissani oli itseironiaa, koska en osaa leipoa. - sama
Rinkeleitä
ja valkosipuli-mozzarellaleipää
Tästä leivästä tuli todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Rinkeleitä
ja valkosipuli-mozzarellaleipää
Tästä leivästä tuli todella hyvää.
Voi nam, tuo valkosipulileioä vaikuttaa herkulliselta!
Ap
Runebergin viinerit ovat varmaan uusin testaukseni. Hyviä olivat, teen varmasti taas ensivuonna :).
Ystävänpäiväksi tein Dr. Oetkerin ohjeella hasselpähkinäsuklaapullan, sellaisen lumihiutaleen/tähden mallisen. Kaikkiaan aikaa taisi mennä 2-4h (sis. kohottamiset) ja uskon tästä tulevan joulupöytämme klassikko. On siis ollut jossain joulureseptien lehdykässä mutta ei ollut aikaa tehdä ennen joulua :'D.
Täytekakun väliin testasin tutun suklaamoussen pariksi vaniljavanukastäytettä, mutta mielestäni se maistui vain kermavaahdolta ja oli suuri pettymys.
Nyt ei ole mitään uutta leipomusta suunnitelmissa, jostain syystä kesäisin tulee enemmän leivottua... saattaa tosin johtua kesän monista juhlista :D.
Mä tein luumupusuja. Nauratti mutsini ilme kun tarjosin niitä kun tuli kylään. Kyllä siinä hyvä tovi meni kun tuijotti niitä. Viimein sai kakastua että et sää näitä ite oo tehny! 🤣🤣.
Kova sillä on luotto muhun näköjään.