Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhutaan ainoastaan NAISTEN huonoista palkoista kun on myös miesvaltaisia matalapalkka-aloja?

Vierailija
30.03.2021 |

Esim metallialalla ja autoalalla tienaa miehetkin todella vähän. Tiedän ihmisiä jotka vaihtaneet autonkorjaamisesta siivousalalle koska palkka parempi jälkimmäisessä. En siis sanoisi, että huonot palkat johtuu sukupuolesta vaan ihan omista valinnoista. Sekä naiset että miehet saa vapaasti mennä vaikka sähköpuolelle tai lukea lääkäriksi jolloin palkka on varsin hyvä. Ja yhtä lailla miehiä voi mennä matalapalkkaiseksi lähihoitajaksi ja naisia matalapalkkaiseksi autonrassaajaksi.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten matalapalkka-aloilla on vain pieni osa miehistä, naisilla taas juttu on niin päin että naisvaltaisuus jo itsessään laskee palkkoja.

Miesten kohdalla matalaan palkkaan on siis useammin hyvät syyt.

Vierailija
42/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten edellä sanottiin, miesten matalapalkka-aloilla työ ei ole vastuullista

Isojen koneiden ääressä ja niillä työskentely on hyvinkin vastuullista. Siinä jos rekkakuskilta karkaa auto käsistä tai telakalla köydet katkeaa niin siinä kuolee ihmisiä. Miesten matalapalkka-aloilla saa fyysisen- ja vaarallisen työn lisää syystäkin. Hemmotellut toimistopellet kuten sinä ei tietenkään itse sitä koskaan sisäistä mutta se lihapaketti minkä ostat kaupasta tai ne putket mitkä tuo puhdasta vettä ja vie saastaista pois talossasi on kaikki pois kirjaimellisesti jonkun toisen selkärangasta.

Rasitusvammat ja leikkausarvet nivelissä ovat raskaissa töissä hyvin yleisiä. Mutta sinähän et tuosta mitään tiedä koska et eläessäsi ole ikinä aitoa raskasta työtä joutunut tekemään. Sinua on kehdosta asti hemmoteltu. Kyllä asenne muuttuisi nopeasti nöyremmäksi jos pistettäisiin sinut vaikka pariksi vuodeksi asfalttia keittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää. Auton korjattavaksi tuonut maksaa auton korjauksen. Onko esityksesi siis että potilas maksaa hoidosta enemmän?

Joku siitä hoidosta maksaa, Suomessa yhteiskunta, tai työpaikan vakuutus. Joten tuottavaa se on sekin. Korjaustöiden vähättely on puhdasta idiotismia.

Vierailija
44/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vain ja ainoastaan tuottavuudesta. Ikävä kyllä ihmishenki jne ei näissä asioissa paljoa paina, vaan se, kuinka paljon työsi jälki tuo yritykselle rahaa.

Pystytkö oman taloutesi budjetissa maksamaan asioista arvostuksen mukaan vai maksatko vain mihin on varaa? Jos arvostat vaikka Itämeren pelastusta tosi paljon, ainoa todiste siitä on että lahjoitat siihen työhön rahaa? Kaikki asiat joihin et lahjoita rahaa ovat sellaisia joita et siis arvosta pätkän vertaa?

Vierailija
45/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää. Auton korjattavaksi tuonut maksaa auton korjauksen. Onko esityksesi siis että potilas maksaa hoidosta enemmän?

Joku siitä hoidosta maksaa, Suomessa yhteiskunta, tai työpaikan vakuutus. Joten tuottavaa se on sekin. Korjaustöiden vähättely on puhdasta idiotismia.

Suomen valtion kassa on alijäämäinen. Kysymykseni edelleen kuuluu: Kuka maksaa palkankorotuksen ja mistä se raha ilmestyy?

Vierailija
46/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen valtion kassa on alijäämäinen. Kysymykseni edelleen kuuluu: Kuka maksaa palkankorotuksen ja mistä se raha ilmestyy?

Mitä sillä on väliä? Hoitoala on siitä turvallinen rahareikä että kysyntää riittää niin kauan kun ihmiskunta altistuu sairauksille tai tapaturmille. Se on myös pakollinen kuluerä minkä mikä tahansa sivistynyt hyvinvointiyhteiskunta joutuu jollain tavalla ratkaisemaan.

Vierailija
47/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät itse koskaan puhu ongelmistaan? Miksi se pitäisi olla naisten työ tuoda miesten ongelmia puheenaiheeksi?

Akkamaista ininää on jo joka asiassa maailma täys.

Ainoastaan ämmämäiset hissumiehet lähtee mukaan tohon akkain ruikittamiseen.

Asioiden parantaminen on vain fiksua, sellainen että hammasta purren kituutetaan kaiken paskankin läpi ettei vain olisi "ämmämäinen" on sitä säälittävyyttä.

Asioita ei paranna se, että itkee miten sorrettu on.

Tää on kyllä niin paksua palturia kuin olla voi ja osoittaa, ettei kommentoijalla ole hajuakaan siitä historiallisesta kehityskulusta, joka on johtanut nykyiseen tilanteeseen. Ihanko todella ajattelet, ettei aiempien suksupolvien naisten (ja heidän tasa-arvoaan ajaneiden miesten) ajatuksilla, puheilla ja teoilla ole ollut merkitystä? Miksiköhän Suomessakin on otettu käyttöön vaikkapa minimipalkka, päivähoitojärjestelmä, äitiysloma ja sen tuet perheille? Kuvitteletko, että kaikki nämä ovat sattumaa, eivätkä pitkällisen poliittisen taistelun tulosta, joka on alkanut sillä, että joku on älynnyt alkaa pitää epäkohdista meteliä?

Vierailija
48/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten matalapalkka-aloilla on vain pieni osa miehistä, naisilla taas juttu on niin päin että naisvaltaisuus jo itsessään laskee palkkoja.

Miesten kohdalla matalaan palkkaan on siis useammin hyvät syyt.

Ei minun naisena ollut pakko matalapalkka-alalle hakeutua. En ymmärrä mikä imu sinne oikein vie jos ei kerran tykätä. Sain valita kovapalkkaisen alan eikä kukaan ollut estämässä.

Vierailija
49/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, O hisalo tänään kertoi hallituksen haluavan 80-100000 siirtolaista työvoimapulaa paikkaamaan ja palkat vaan nousevat..

Vierailija
50/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuustyö on miesvaltaista, mutta usein heikosti palkattua, varsinkin puualalla / mekaanisen metsäteollisuuden alalla. Juiluavat vielä niin, että se mikä TES-korotuksena tulee, otetaan pois muuttamalla palkan bonus/tuotantopalkkio-osuutta, jolloin käteen jäävä palkka ei nouse ikinä.

Tuotantopalkkiolla ei ole siis mitään tekemistä tuottavuuden kanssa. Se on pelkkä työkalu työnantajalle alentaa palkkaa ja mitätöidä TES-korotukset!

Lisäksi mikään moniosaaminen ei vaikuttanut palkkaan millään tavalla!

Onko tällaista palkkavehkeilyä naisvaltaisilla aloilla?

Ja kyllä, otin lopputilin moisesta paskalaitoksesta...

Vierailija
51/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät itse koskaan puhu ongelmistaan? Miksi se pitäisi olla naisten työ tuoda miesten ongelmia puheenaiheeksi?

Kuka niin on sanonut? Ei kai aloittaja maininnut mitään puhujien sukupuolista?

Koska se menee yleensä niin kun naiset alkavat puhumaan ongelmistaan niin miehet yrittävät varastaa huomioon itseensä ulisemalla miesten ongelmistan. Milloinkaan muulloin miehet eivät välitä miesten sosiaalisista ongelmista, ainoastaan silloin kun naiset haluavat puhua.

Tämä aloitus koskee miesten matala-palkka-aloja.

Sinä teet juuri sitä, mistä itse syytät miehiä. 

Vierailija
52/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on väliä? Hoitoala on siitä turvallinen rahareikä että kysyntää riittää niin kauan kun ihmiskunta altistuu sairauksille tai tapaturmille. Se on myös pakollinen kuluerä minkä mikä tahansa sivistynyt hyvinvointiyhteiskunta joutuu jollain tavalla ratkaisemaan.

Sitä väliä, että jos sinulla ei ole rahaa ja minä vaadin sinulta palkankorotusta ja sinä kerrot ettei sinulla ole rahaa, niin mitä sitten? Kerrot ettei sinulla ole rahaa ja minä kerron että olen pakollinen kuluerä. Sitten sinä kerrot ettei sinulla ole rahaa. Sitten minä kerron että työtäni pitää arvostaa ja sinä näytät tiliäsi ettei sinulla ole rahaa.

Vierailija
53/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten matalapalkka-aloilla on vain pieni osa miehistä.

Väärin. Yksi syy miesten yleisempään työttömyyteen on se että nämä matalapalkkahommat ovat vuosien myötä vähentyneet. Miehet tekisivät niitä töitä jos niitä olisi tarjolla eikä niitä siirrettäisi ihmiskaupan uhreille tai Kiinaan työstettäväksi.

naisilla taas juttu on niin päin että naisvaltaisuus jo itsessään laskee palkkoja.

Täyttä puppua. Mieshoitajat ja lähihoitajat saavat täsmälleen samaa palkkaa ja mieshoitajien yleistyessä nykypäivänä ei ole hoitajien palkat nousseet yhtään. Naisvaltaiset alat ovat tyypillisesti joko hoito- tai palvelualoja ja palvelualoilla harvoin tulee fyysisyys- tai vaarallisuuslisiä palkkoihin koska työ ei ole järin fyysistä eikä vaarallista.

Ota Valmetin tehtaalta fyysisen työn lisä palkasta pois ja siellä miehet saavat samanlaista palkkaa mitä joku osa-aikasopimuksen Hesburgerin tai kapakan työntekijä.

Vierailija
54/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä väliä, että jos sinulla ei ole rahaa ja minä vaadin sinulta palkankorotusta ja sinä kerrot ettei sinulla ole rahaa, niin mitä sitten? Kerrot ettei sinulla ole rahaa ja minä kerron että olen pakollinen kuluerä. Sitten sinä kerrot ettei sinulla ole rahaa. Sitten minä kerron että työtäni pitää arvostaa ja sinä näytät tiliäsi ettei sinulla ole rahaa.

Mitä ihmettä sinä oikein sössötät? "Ei mulla ole rahaa" on ehkä historian huonoin tekosyy olla korottamatta palkkaa. Hoitoalalla ollaan vastuussa ihmishengistä joten siitä tulisi maksaa sen mukaisesti. Jos tarjoilijana kaadat vahingossa juomat asiakkaan niskaan niin siinä on mennyt korkeintaan takki ja housut pilalle. Jos hoitajana lasket lääkeannostuksen väärin, asiakas tukehtuu kouristuksissaan omaan oksennukseensa.

Vierailija
55/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä oikein sössötät? "Ei mulla ole rahaa" on ehkä historian huonoin tekosyy olla korottamatta palkkaa. Hoitoalalla ollaan vastuussa ihmishengistä joten siitä tulisi maksaa sen mukaisesti. Jos tarjoilijana kaadat vahingossa juomat asiakkaan niskaan niin siinä on mennyt korkeintaan takki ja housut pilalle. Jos hoitajana lasket lääkeannostuksen väärin, asiakas tukehtuu kouristuksissaan omaan oksennukseensa.

Miten räikeät hoitovirheet liittyy palkkaukseen? 

-eri 

Vierailija
56/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin vastaat seuraavaksi mistä sen rahan voi ottaa, että sen voi sitten antaa sinulle.

Vierailija
57/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten räikeät hoitovirheet liittyy palkkaukseen? 

-eri 

Työssä on suurempi vastuu kuin palvelu- tai toimistotöissä. Ihmishenki on arvokkaampi kuin osakkeet.

Vierailija
58/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. autonasentajan keskipalkka 2475e.

Siivoojan keskipalkka 1750.

Hintatason vuoksi Suomessa kaikkien palkkojen pitäisi kyllä olla vähintään 2000 luokkaa.

Nuo googlesta haetut keskipalkat on aika huuhaata. Laitoshuoltajan tutkinnon suorittanut kokenut siivooja esim sairaalassa tienaa kyllä enemmän.   Siivooja on kokematon ja kouluttamaton henkilö. Autoasentajakin on koulutettu henkilö ei sinne mitään uunoa oteta eikä heti tienaa noin hyvin. 

Silti keskipalkoista puhutaan, vaikka joku tienaakin enemmän. Niinhän autonasentajistakin joku tienaa aina enemmän, kuin myös vähemmän.

Laitoshuoltajan keskipalkka palkkavertailussa 1882, autonasentajan 2263. Jälkimmäisten korkein palkkaluokka on 2880-3200€, laitoshuoltajien 2160-2400€

Varmaan plus kokemusvuosi-, henkkoht ja vuorolisät. Mulla on jo peruspalkka 2035, eikä se ole erityisen hyvä. Ei pk-seutu.

Eri

Vierailija
59/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin vastaat seuraavaksi mistä sen rahan voi ottaa, että sen voi sitten antaa sinulle.

No vaikka yritystuista. Yritystuet Nalle Wahlröösin kaltaisilta veroparatiisilimanuljaskoilta kokonaan pois ja siirretään se raha hoitajien palkankorotuksiin. Silja Line on tehnyt tappiota 10 vuotta putkeen, miksi vielä tuemme sitä syöpäläisfirmaa? Siitä rahat palkankorotuksiin.

Vierailija
60/85 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka yritystuista. Yritystuet Nalle Wahlröösin kaltaisilta veroparatiisilimanuljaskoilta kokonaan pois ja siirretään se raha hoitajien palkankorotuksiin. Silja Line on tehnyt tappiota 10 vuotta putkeen, miksi vielä tuemme sitä syöpäläisfirmaa? Siitä rahat palkankorotuksiin.

Vie asiasi eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi