Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäiden miesten yksin jääminen

Vierailija
30.03.2021 |

Tunnetusti naiset preferoivat älykkyydessä Gaussin käyrän keskivaiheen miehiä ja häntäpään miehet saavat tyytyä suvun haaran päättymiseen. Olen miettinyt, että onkohan tämä jokin luonnon oma suojelumekanismi. Kun älykkäät miehet eivät pääse lisääntymään, teknologinen kehitys ei ole niin voimakasta. Keskiajan typeröinti oli luonnon elinvoimaisuuden kannalta hyvää aikaa. Kopernikuksesta lähtien tilanne alkoi mennä huonompaan suuntaan ja teollinen vallankumous näkyy ilmastokäyrissä. Lääketieteen kehittyminen on johtanut ylikansoittumiseeen ja luonnon tuhoamiseen.

Ollaankohan nyt siinä pisteessä, että DNA:han koodattu luonnon selviytymisgeeni on aktivoitunut ja naiset suosivat parinvalinnassa varastomiehiä ja tradenomeja eikä fyysikoita tai dippainssejä? Vai keksittekö muita syitä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli hyvin älykäs, matemaattisti lahjakas dippainssi, mutta sosiaalisessa vuorovaikutuksessa epäystävällinen töksäyttelijä. Hän piti itseään kilttinä, kun ei juonut, lyönyt tai ollut tahallaan ilkeä. Hän ei vain yhtään jotenkin tajunnut, miltä joku kommentti kuulostaa tai miltä ne muista tuntuvat.

Hän piti esimerkiksi minun jonkin ominaisuuden, johon en voi vaikuttaa, ällöttäväksi kutsumista kunnioitettavana rehellisyytenä. Siihen kun lisää peruspessimistisen luonteen, niin tuloksena oli ihminen, joka ei koskaan kehu eikä kannusta ja ajatteli aina olevansa oikeassa.

On vieläkin yksin. Mutta ihminen voi olla hyvin älykäs ja mahdoton kumppani samaan aikaan. Urallaan hän on edennyt hyvin pitkälle. Älykkyyden lisäksi kuitenkin tarvitaan parisuhteessa muutakin. Olen onnellisempi tunneälykkään perusmieheni kanssa. Ei sen pakko ole olla näin, mutta kun kerran kysyttiin. Tämä on kuitenkin vain yksi kokemus.

Vierailija
22/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ja erittäin älykkäät tahtovat järjestään omata narsistisia luonteenpiirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaraan on hyödyllisintä pyrkiä maksimoimaan kumppanin hyödyllisyys, puhtaasti biologisen selviytymisen näkökulmasta. Keskivertoälykkyyden "preferoiminen" korkeamman älykkyyden sijaan tuskin kestää krittisempää tarkastelua.

Pitäisin luonnollisempana, että nainen arvostaa korkeaa älykkyyttä, mutta on valmis vaihtamaan kumppanin korkean älykkyyden muihin miellyttäväksi ja hyödyllisiksi kokemiin piirteisiin.

Ap:n hypoteesi on aika tuulesta temmattu.

Vierailija
24/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Älykäs mies? Ei sellaisia olekaan.

Vierailija
25/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen älykäs (DI) ja lihaksikas (harrastan kamppailulajeja) pitkä mies. Minun ongelma on että en koe vähemmän älykkäiden huumoria ja ajanviettotapoja kovin hauskana. Kun seuraan keskusteluja sivusta, ihmettelen miten joku voi oikeasti pitää niitä keskusteluja mielenkiintoisina. Usein en siis edes osallistu keskusteluihin.

Pitää kuitenkin muistaa että useimmat naisetkin ovat minua vähemmän älykkäitä. En ole koskaan ymmärtänyt miksi vähemmän älykkäät esim haluaa tanssia tai käydä konserteissa.

Vierailija
26/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani DI:t ovat parisuhteessa ja ovat myös saaneet lapsia. Yhtään fyysikkoa en tunne, mutta uskoisin, että myös heistä useimmat ovat löytäneet puolison. Olen myös huomannut, että itseään älykkäänä pitävät harvoin sitä ovat todellisuudessa. Pelkkä akateeminen tutkinto ei juuri kerro älykkyydestä, ja todellisia älykköjä voi löytää ihan kaikista ammateista.

Vierailija
27/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäissä miehissä ja älykkäissä naisissa on se yhteinen piirre, että he usein pärjäävät yksin.

Heillä on vilkas sisäinen elämä jossa muut ihmiset saattavat olla vain tiellä. Siinä yksi syy siihen, että älykkäät valitsevat usein olla ilman parisuhdetta.

Jos kokee olevansa älykäs mies, kannattaa syvällisesti miettiä miksi ei kelpaa älykkäille naisille. Jos ei keksi syytä, ei varmaan ole älykäskään.

Vierailija
28/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse-armahtaa-luonto-ei kirjoitti:

Naaraan on hyödyllisintä pyrkiä maksimoimaan kumppanin hyödyllisyys, puhtaasti biologisen selviytymisen näkökulmasta. Keskivertoälykkyyden "preferoiminen" korkeamman älykkyyden sijaan tuskin kestää krittisempää tarkastelua.

Pitäisin luonnollisempana, että nainen arvostaa korkeaa älykkyyttä, mutta on valmis vaihtamaan kumppanin korkean älykkyyden muihin miellyttäväksi ja hyödyllisiksi kokemiin piirteisiin.

Ap:n hypoteesi on aika tuulesta temmattu.

Jos mietitään selviytymistä, noussut elintaso, sosiaaliturva ja hyvinvointiyhteiskunta ovat muokanneet tilannetta. Heikomman sosiaaliturvan ja elintason maissa naiset opiskelevat suhteessa enemmän STEM-aineita kuin pohjoismaissa. Ehkä kun oma selviytyminen ei ole enää samalla tavalla vaakalaudalla, on prioriteettijärjestyksessä seuraavana luonnon selviytyminen?

Ap

Vierailija
29/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on ainoa syy. Jos fyysikko tai diplomi-insinööri on huippukomea, niin se riittää. Millään muulla ei ole enää väliä.

Vierailija
30/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani DI:t ovat parisuhteessa ja ovat myös saaneet lapsia. Yhtään fyysikkoa en tunne, mutta uskoisin, että myös heistä useimmat ovat löytäneet puolison. Olen myös huomannut, että itseään älykkäänä pitävät harvoin sitä ovat todellisuudessa. Pelkkä akateeminen tutkinto ei juuri kerro älykkyydestä, ja todellisia älykköjä voi löytää ihan kaikista ammateista.

Tutkinnot ja ammatit asettavat jonkinlaisen minimivaatimuksen älykkyydelle. Tietysti maailman älykkäin ihminen voi olla vaikka postinlajittelijana, mutta kardiologisi ei ole satavarmasti kellokäyrän vasemmalla puolella.

Vierailija
31/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät miehet ovat usein vähemmän fyysisiä. Ehkä testot puuttuu ja älykkyys ymmärtääkseni periytyy naisen puolelta...ehkä naiset kokee näkevänsä jotain toista naista.

mies53v

Mutta miksi juuri fyysisyys nousee tänä päivänä älykkyyden ohi? Varsinkin kun elämä kehittyneissä yhteiskunnissa on sellaista, että fyysisyyden vaikutus on pieni.

Ap

Varmaan koska seksuaalinen vetovoima ei synny ajattelevan mielen tasolla vaan syvemmällä viettipohjassa. Siksi monella se, että ajattelee järjellä että nykypäivänä älykäs mies on parempi turva perheelle kuin fyysisesti vahva, ei auta siihen että oikeasti alkaisi tuntemaan vetoa vähemmän miehekkään näköisiin ruipeloihin nörtteihin. 

Sama on miehilläkin - ns. hedelmällisyyden merkkejä pidetään toivottavina vaistomaisesti naisessa, silti vaikka eie olisi edes tarkoitus koskaan lisääntyä.

Todellakin näin. Kyllä niillä fyysisillä ominaisuuksilla edelleen on merkittävä rooli vetovoiman synnyssä ja parinvalinnassa. Sori rehellisyys, mutta älykkäissä miehissä on omien havaintojeni mukaan huomattavan iso osa sellaisia, jotka eivät ole fyysisesti puoleensavetäviä. Olen melko varma, etten ole ainut nainen joka tämän havainnon on tehnyt. Toki älykkäissä miehissä on pieni osuus myös niitä toisenlaisia, mutta heillä tuskin onkaan mitään ongelmaa löytää kumppania.

Fyysistä vetovoimaa ei pysty synnyttämään tietoisesti, enkä näe mitään syytä miksi pitäisikään.

Vierailija
32/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tähän mukaan myös tunneäly, AP? Koska tunneälyllä varustetut miehet ovat kyllä haluttua miesmateriaalia!

Vierailija
33/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse älykkäänä naisena en kestä kumppanina keskivertoälykästä tai sitä tyhmempää miestä. Etenkin loogisuuden puute ärsyttää hulluuteen asti.

Millaista naista ap haet, etsitkö kenties väärästä paikasta?

Todennäköisesti etsii ulkonäön perusteella.

Vierailija
34/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät miehet ovat usein vähemmän fyysisiä. Ehkä testot puuttuu ja älykkyys ymmärtääkseni periytyy naisen puolelta...ehkä naiset kokee näkevänsä jotain toista naista.

mies53v

Joo, tämä. Tulee mieleen myös se tutkimus, jossa miehen älykkyyttä pystyi ennustamaan melko hyvin kasvokuvasta, kun taas naisista ihmiset ei osanneet päätellä pelkästään kuvasta kuka on älykäs ja kuka ei. Miehellä älykkyyteen liittyi juuri androgyynisemmät kasvojenpiirteet, ja keskimäärin ne laatikkoleuat oli vähemmän älykkäitä. Kuitenkin monella naisella jotkut ehkä kivikauden vietit laittaa tuntemaan vetoa vahvoihin suojelijoihin eli niihin hyvin maskuliiniset piirteet omaaviin.

Suuremmissa otoksissa mainitsemasi havainnot katoavat ja ainoaksi älykkyyttä ennustavaksi piirteeksi jäi silmien välinen etäisyys.

Älykkyyden todennäköisyys kasvoi silmien välin kasvaessa.

Kaikki muut havainnot olivat nykyajan kallonmittausta ja taikauskoa.

Vierailija
35/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäissä miehissä ja älykkäissä naisissa on se yhteinen piirre, että he usein pärjäävät yksin.

Heillä on vilkas sisäinen elämä jossa muut ihmiset saattavat olla vain tiellä. Siinä yksi syy siihen, että älykkäät valitsevat usein olla ilman parisuhdetta.

Jos kokee olevansa älykäs mies, kannattaa syvällisesti miettiä miksi ei kelpaa älykkäille naisille. Jos ei keksi syytä, ei varmaan ole älykäskään.

Ei älykäs mies välttämättä etsi älykästä naista. Tärkeimpää voi olla mm. naisellisuus ja ulkonäkö.

Vierailija
36/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taatusti älykkökamaa, mutta sen verran hiffaan, että ihan helpolla ei kannata nykynaista vaatimuksineen päästää huseeraamaan omaa arkea ja elämää sekaisin.

M32

Vierailija
37/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman mieheni ÄO on mitattu, että olisi 165. Meillä on myös lapsia. 

Mikä testi, mikä keskihajonta?

Noin korkeat tulokset on yleensä vanhoja tuloksia. Nykyään käytetään yleisesti ei keskihajontaa.

Vierailija
38/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei tee älykkäällä miehellä mitään ellei älykkyyttä voi muuttaa rahaksi.

Vierailija
39/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea älykkyys vaikuttaa pikemminkin korreloivan keskimääräistä heikompien sosiaalisten taitojen kanssa.

Vierailija
40/53 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen älykäs (DI) ja lihaksikas (harrastan kamppailulajeja) pitkä mies. Minun ongelma on että en koe vähemmän älykkäiden huumoria ja ajanviettotapoja kovin hauskana. Kun seuraan keskusteluja sivusta, ihmettelen miten joku voi oikeasti pitää niitä keskusteluja mielenkiintoisina. Usein en siis edes osallistu keskusteluihin.

Pitää kuitenkin muistaa että useimmat naisetkin ovat minua vähemmän älykkäitä. En ole koskaan ymmärtänyt miksi vähemmän älykkäät esim haluaa tanssia tai käydä konserteissa.

Mistä aiheista sinua kiinnostaisi keskustella? Politiikka, talous, teknologia, tekniikka....?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän