Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä juttu että työntekijää ei muka saisi vaihtaa pätevämpään?

Vierailija
30.03.2021 |

Eli jos on ottanut töihin jonkun henkilön joka osoittautuukin ihan surkeaksi, niin miksi häntä ei muka saisi vaihtaa parempaan? En minä halua viulut maksavana osapuolena osallistua tällaiseen sosialismiin, jossa jotenkin keintotekoisesti minä muka olen velvoitettu elättämään kaiken maailman porukkaa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei selviydy töistä ja osaaminen ei ole sitä mitä on hakemuksessa väittänyt niin tottakai saa. Koeaikakin on sitä varten, että katsotaan onko sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Täh? Tottahan tuossa aloituksessa on kaikki. 0/5 vaan itsellesi.

Vierailija
4/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua estää? Kunhan irtisanomisen perusteet on pätevät, ts. muutaman varoituksen jälkeen toiminta ei ole parantunut. Koeajalla voit irtisanoa muutoinkin.

Vierailija
5/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua estää? Kunhan irtisanomisen perusteet on pätevät, ts. muutaman varoituksen jälkeen toiminta ei ole parantunut. Koeajalla voit irtisanoa muutoinkin.

Estää esim. se että sen jälkeen haukutaan nimellä mm. av-palstalla ties miksi r*sistiksi tms. yhtä älyvapaata.

Vierailija
6/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on puutteelliset rekrytointitaitosi. Kokeile palkata joskus vanhempi ihminen tai ujon ja epävarman oloinen, joka ei osaa tuoda osaamistaan esille hienoissa puheissa. 

Vierailija
7/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on puutteelliset rekrytointitaitosi. Kokeile palkata joskus vanhempi ihminen tai ujon ja epävarman oloinen, joka ei osaa tuoda osaamistaan esille hienoissa puheissa. 

Ei, vaan ongelma on yhteiskunnan rakenteelliset ongelmat, työnantajaa rangaistaan kovimman kautta jos menee tekemään sellaisen virheen että palkkaa jonkun töihin.

Vierailija
8/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estää esim. se että sen jälkeen haukutaan nimellä mm. av-palstalla ties miksi r*sistiksi tms. yhtä älyvapaata.

Tässä jos joka haukkumiseen ja asiattomuuteen reagois niin lataamossa olisi... Onneksi nahka on paksumpi.

Terv. sossu, aikuissosiaalityö

Vierailija
9/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buhuu. Hanki itsetunto.

Vierailija
10/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kammottavalta pomolta. Ei huonoa työntekijää tarvitse pitää, mutta sen vinkuminen vauvapalstalla että pelkää vinkumista vauvapalstalla, on surkeaa. 

Vierailija
11/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekkin miettinyt. Olen töissä mieheni firmassa ja siellä on yksi henkilö joka ei tee työtänsä kunnolla, menee aina siit mistä aita on matalin. Saikuttaa jos ei saa haluamaansa päivää vapaaksi. Viime kesänä toivoi juhannusviikkoa vapaaksi kun ei saanut oli uupumuksen vuoksi kaksi viikkoa saikulla.

Siskoni joka on tällä hetkellä työtön tekee sata kertaa paremmin työt, mutta tota pirua kun ei saa ulos.

Suunnitelmissa on että tyyppi saa monoa ja hoidetaan hönen työr porukalla puoli vuotta kunnes saa palkata uuden.

Vierailija
12/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan ongelma on yhteiskunnan rakenteelliset ongelmat, työnantajaa rangaistaan kovimman kautta jos menee tekemään sellaisen virheen että palkkaa jonkun töihin.

Tuosta ongelmasta selviää rahalla. Neuvottelet työntekijän kanssa kivan eropaketin niin hän lähtee itse ihan vapaaehtoisesti.

Vierailija
13/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buhuu. Hanki itsetunto.

Ahaa, eli nyt onkin sitten ihan ok maalittaa ja haukkua palstalla kohteen oikealla nimellä täysin viatonta henkilöä? Ok.

Vierailija
14/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekkin miettinyt. Olen töissä mieheni firmassa ja siellä on yksi henkilö joka ei tee työtänsä kunnolla, menee aina siit mistä aita on matalin. Saikuttaa jos ei saa haluamaansa päivää vapaaksi. Viime kesänä toivoi juhannusviikkoa vapaaksi kun ei saanut oli uupumuksen vuoksi kaksi viikkoa saikulla.

Siskoni joka on tällä hetkellä työtön tekee sata kertaa paremmin työt, mutta tota pirua kun ei saa ulos.

Suunnitelmissa on että tyyppi saa monoa ja hoidetaan hönen työr porukalla puoli vuotta kunnes saa palkata uuden.

Kyllä uuden voi palkata. Uuden tehtävän pitää vaan olla sellainen johon entisellä ei ollut pätevyyttä ja kyseistä työtä ei enää ole.

Vierailija
15/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta ongelmasta selviää rahalla. Neuvottelet työntekijän kanssa kivan eropaketin niin hän lähtee itse ihan vapaaehtoisesti.

En minä maksa sille sentin senttiä, koska en ole syyllinen siihen ettei hän osaa mitään. Sen työntekijänhän pitäisi maksaa minulle koska tuhlasi aikaani ja rahaani.

Vierailija
16/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei selviydy töistä ja osaaminen ei ole sitä mitä on hakemuksessa väittänyt niin tottakai saa. Koeaikakin on sitä varten, että katsotaan onko sopiva.

Aina se osaamattomuus ei näy niin äkkiä. Tiedän yhdenkin tapauksen, joka oli vuosia hoitanut työnsä niin hyvin että hänessä nähtiin jopa ylenemispotentiaalia. Hän kuitenkin menetti täysin mielenkiintonsa työntekoon siinä vaiheessa kun lisääntyi, mutta yritäpä päästä eroon pienten lasten äidistä, riippumatta siitä että koko työyhteisö joutuu kärsimään.

Vierailija
17/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uuden voi palkata. Uuden tehtävän pitää vaan olla sellainen johon entisellä ei ollut pätevyyttä ja kyseistä työtä ei enää ole.

Me selvittiin tuosta sillä, että tarjottiin puolta pienempää palkkaa kuin ennen ja hän itse ilmoitti, että ei ota paikkaa vastaan. Ja tekijä tosiaan otettiin erilaisella toimenkuvalla.

Vierailija
18/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että muiden pitäisi paikata työnantajan tekemä virhe? Kuule kyllä vastuu täytyy niistä ihan itse kantaa. Jos ei ole pätevä rekrytoimaan itselleen työntekijöitä, niin ei kannata haukkua muidenkaan pätevyyttä.

Vierailija
19/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä maksa sille sentin senttiä, koska en ole syyllinen siihen ettei hän osaa mitään. Sen työntekijänhän pitäisi maksaa minulle koska tuhlasi aikaani ja rahaani.

Hän kuitenkin nyt saa sen palkan tililleen? Esim. saikuttajan puolen vuoden palkka on vähemmän kuin se että hänelle maksaisi siitä sairasajasta ja muutenkin, kun tilalle esim ottaa kyvykkäämmän.

Vierailija
20/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kammottavalta pomolta. Ei huonoa työntekijää tarvitse pitää, mutta sen vinkuminen vauvapalstalla että pelkää vinkumista vauvapalstalla, on surkeaa. 

Tuo nyt olikin vain yksi esimerkki negatiivisistä seurauksista, ei ainoa seuraus. Pässi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan