Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä juttu että työntekijää ei muka saisi vaihtaa pätevämpään?

Vierailija
30.03.2021 |

Eli jos on ottanut töihin jonkun henkilön joka osoittautuukin ihan surkeaksi, niin miksi häntä ei muka saisi vaihtaa parempaan? En minä halua viulut maksavana osapuolena osallistua tällaiseen sosialismiin, jossa jotenkin keintotekoisesti minä muka olen velvoitettu elättämään kaiken maailman porukkaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on puutteelliset rekrytointitaitosi. Kokeile palkata joskus vanhempi ihminen tai ujon ja epävarman oloinen, joka ei osaa tuoda osaamistaan esille hienoissa puheissa. 

Ei, vaan ongelma on yhteiskunnan rakenteelliset ongelmat, työnantajaa rangaistaan kovimman kautta jos menee tekemään sellaisen virheen että palkkaa jonkun töihin.

Niin että muiden pitäisi paikata työnantajan tekemä virhe? Kuule kyllä vastuu täytyy niistä ihan itse kantaa. Jos ei ole pätevä rekrytoimaan itselleen työntekijöitä, niin ei kannata haukkua muidenkaan pätevyyttä.

Jos kerta työntekijöiden palkaaminen on virhe, niin mistäs me teille vätyksille sitten toimeentulo saadaan?

Vierailija
22/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on puutteelliset rekrytointitaitosi. Kokeile palkata joskus vanhempi ihminen tai ujon ja epävarman oloinen, joka ei osaa tuoda osaamistaan esille hienoissa puheissa. 

Ei, vaan ongelma on yhteiskunnan rakenteelliset ongelmat, työnantajaa rangaistaan kovimman kautta jos menee tekemään sellaisen virheen että palkkaa jonkun töihin.

Tuosta ongelmasta selviää rahalla. Neuvottelet työntekijän kanssa kivan eropaketin niin hän lähtee itse ihan vapaaehtoisesti.

En minä maksa sille sentin senttiä, koska en ole syyllinen siihen ettei hän osaa mitään. Sen työntekijänhän pitäisi maksaa minulle koska tuhlasi aikaani ja rahaani.

Sinä olet kuitenkin "syyllinen" siihen, että olet valinnut tehtävään ko. henkilön. Joka ei nyt (muka) osaakaan mitään. Mitenkäs se tehtävään paras henkilö yhtäkkiä umpisurkeaksi muuttui, kertoiko kenties firman rikkovan lakeja toiminnallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekkin miettinyt. Olen töissä mieheni firmassa ja siellä on yksi henkilö joka ei tee työtänsä kunnolla, menee aina siit mistä aita on matalin. Saikuttaa jos ei saa haluamaansa päivää vapaaksi. Viime kesänä toivoi juhannusviikkoa vapaaksi kun ei saanut oli uupumuksen vuoksi kaksi viikkoa saikulla.

Siskoni joka on tällä hetkellä työtön tekee sata kertaa paremmin työt, mutta tota pirua kun ei saa ulos.

Suunnitelmissa on että tyyppi saa monoa ja hoidetaan hönen työr porukalla puoli vuotta kunnes saa palkata uuden.

Kyllä uuden voi palkata. Uuden tehtävän pitää vaan olla sellainen johon entisellä ei ollut pätevyyttä ja kyseistä työtä ei enää ole.

Me selvittiin tuosta sillä, että tarjottiin puolta pienempää palkkaa kuin ennen ja hän itse ilmoitti, että ei ota paikkaa vastaan. Ja tekijä tosiaan otettiin erilaisella toimenkuvalla.

Meilläkin tehtävästä tehtiin osa-aikainen ja vielä niin, että se oli tekijälle mahdollisimman epämieluisa tyyliin työaika maanantaina 8-13, tiistaista torstaihin 10 - 14 ja perjantaina 11-17. Ymmärsihän tuo sitten itse lähteä.

Vierailija
24/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei selviydy töistä ja osaaminen ei ole sitä mitä on hakemuksessa väittänyt niin tottakai saa. Koeaikakin on sitä varten, että katsotaan onko sopiva.

Aina se osaamattomuus ei näy niin äkkiä. Tiedän yhdenkin tapauksen, joka oli vuosia hoitanut työnsä niin hyvin että hänessä nähtiin jopa ylenemispotentiaalia. Hän kuitenkin menetti täysin mielenkiintonsa työntekoon siinä vaiheessa kun lisääntyi, mutta yritäpä päästä eroon pienten lasten äidistä, riippumatta siitä että koko työyhteisö joutuu kärsimään.

Toimintaa voidaan aina uudelleen järjestellä, joilloin työ vähenee oleellisesti. Eli pitää vain osoittaa ettei irtisanominen johdu perhevapaista tai raskaudesta.

Vierailija
25/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan ole helppoa.

Mielestäni pitäisi irtisanominen, kuten myös irtisanoutuminen olla helpompaa, ilman karensseja. Näin saatettaisiin saada työntekijöitä myös niihin vaikeammin täytettäviin paikkoihin. Nykyään ei kannata mennä kokeilemaan esim. Jotain puhelinmyyntiä, jos et pärjää niin karenssi iskee. Parempi kun pelaa varman päälle eikä työnnä päätään näihin giljotiineihin.

Vierailija
26/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että muiden pitäisi paikata työnantajan tekemä virhe? Kuule kyllä vastuu täytyy niistä ihan itse kantaa. Jos ei ole pätevä rekrytoimaan itselleen työntekijöitä, niin ei kannata haukkua muidenkaan pätevyyttä.

Jos kerta työntekijöiden palkaaminen on virhe, niin mistäs me teille vätyksille sitten toimeentulo saadaan?

Kun ei voi väittää vastaan, voi aina ymmärtää tahallaan väärin.

Vierailija
27/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pitäisi irtisanominen, kuten myös irtisanoutuminen olla helpompaa, ilman karensseja. Näin saatettaisiin saada työntekijöitä myös niihin vaikeammin täytettäviin paikkoihin. Nykyään ei kannata mennä kokeilemaan esim. Jotain puhelinmyyntiä, jos et pärjää niin karenssi iskee. Parempi kun pelaa varman päälle eikä työnnä päätään näihin giljotiineihin.

Mitä siitä tulisi, jos voisi vain mennä kokeilemaan? Olen tässä nyt pari päivää kun työnteko ei ylipäänsä voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
28/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä tulisi, jos voisi vain mennä kokeilemaan? Olen tässä nyt pari päivää kun työnteko ei ylipäänsä voisi vähempää kiinnostaa.

Mitä nyt taas sekoilet? Sitten jos ei se homma ylipäätään kiinnosta, et mene sinne töihin ensinkään.

Vierailija
29/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua estää? Kunhan irtisanomisen perusteet on pätevät, ts. muutaman varoituksen jälkeen toiminta ei ole parantunut. Koeajalla voit irtisanoa muutoinkin.

Estää esim. se että sen jälkeen haukutaan nimellä mm. av-palstalla ties miksi r*sistiksi tms. yhtä älyvapaata.

Buhuu. Hanki itsetunto.

Ahaa, eli nyt onkin sitten ihan ok maalittaa ja haukkua palstalla kohteen oikealla nimellä täysin viatonta henkilöä? Ok.

Ei se ole. Vinkumisen ja uhriutumisen sijaan voit tarvittaessa tehdä rikosilmoituksen jos niin pahaksi menee. Muuten voi ajatella, että sun tekemä työ puhuu puolestaan, tee hommasi hyvin niin typerät mollaukset ei vaikuta työhösi. Tuo miten nyt suhtaudut asioihin, ei edistä yrityksesi toimintaa millään tavalla.

Vierailija
30/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa vain Y-tunnuksellisia. Toiminimi riittää, on yrittäjä eli alihankkija.

Se kummasti nostaa työsuoritusta, kun on se itse vastuussa ja irtisanominen tyyliin nyt heti.

Vierailija
31/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkatkaa vain Y-tunnuksellisia. Toiminimi riittää, on yrittäjä eli alihankkija.

Se kummasti nostaa työsuoritusta, kun on se itse vastuussa ja irtisanominen tyyliin nyt heti.

Näissä hommissa mitä itse teen on kaikilla oma toiminimi, ja sitten vain laskutetaan toisiamme tarpeen mukaan. Eli jollakin on loppukäyttäjäasiakas, mutta tämä tilaa palvelua useilta muilta alihankkijoilta. Paras systeemi näin, kaikki turhuus jää pois kun jokainen vastaa itsestään.

Vierailija
32/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap. kuullut koeajasta?

Vierailija
33/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se työntekijä voi esim. laiskistua vasta koeajan jälkeen. 

Vierailija
34/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevämpi vai joku jonka kanssa on "paikallisesti" sovittu pienemmästä palkasta?

Vierailija
35/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai niin kuin meillä, heti kun sai vakipaikan. Ennen sitä ei ollut kertaakaan saikulla, oli ollut meillä 2 kesää ennen sitä. Lähes joka viikko pää, selkä, käsi, kurkku, polvi tai mitä vaan kipeä, aina sai lääkäriltä 2-3 päivää saikkua. Sitten lomautettiin kun meinas tulla konkurssi sen takia ja (onneks) tekeminenkin väheni kun yksi alihankintahomma jäi pois. Sitten irtisanoutuikin onneksi itse. Kuulin sen uudelta työnantajalta että oli lähtenyt sieltä kun ei saanut kesällä haluamaansa viikkoa vapaaksi kun sen firman vakituisia oli silloin lomalla ja hän teki kesätuurauksia.

Vierailija
36/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai niin kuin meillä, heti kun sai vakipaikan. Ennen sitä ei ollut kertaakaan saikulla, oli ollut meillä 2 kesää ennen sitä. Lähes joka viikko pää, selkä, käsi, kurkku, polvi tai mitä vaan kipeä, aina sai lääkäriltä 2-3 päivää saikkua. Sitten lomautettiin kun meinas tulla konkurssi sen takia ja (onneks) tekeminenkin väheni kun yksi alihankintahomma jäi pois. Sitten irtisanoutuikin onneksi itse. Kuulin sen uudelta työnantajalta että oli lähtenyt sieltä kun ei saanut kesällä haluamaansa viikkoa vapaaksi kun sen firman vakituisia oli silloin lomalla ja hän teki kesätuurauksia.

Uskomattomia hermanneja nämä kyllä.

Vierailija
37/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijän oikeudet!!!!

Vierailija
38/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijän oikeudet!!!!

Eipä niillä paljon muuta olekaan kuin oikeuksia, työnantajalla taas pelkkiä velvollisuuksia 🙄 työntekijä saa olla kuinka paska tahansa niin eroon et pääse helposti kun taas työntekijä saa iskeä hanskat tiskiin ihan millon haluaa

Vierailija
39/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijän oikeudet!!!!

Eipä niillä paljon muuta olekaan kuin oikeuksia, työnantajalla taas pelkkiä velvollisuuksia 🙄 työntekijä saa olla kuinka paska tahansa niin eroon et pääse helposti kun taas työntekijä saa iskeä hanskat tiskiin ihan millon haluaa

Tämä!

Vierailija
40/40 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on olla määräaikainen, joka palkataan vakituisten taustalle tekemään töitä ja parantamaan tulosta. Välttämättä eivät itse enää hoida joitain tiettyjä töitä, mutta kun määräaikainen on jotenkin muka väliaikainen tai vähäpätöinen, vakituisetkin ikään kuin tekevät töitä. Määräaikainen voidaan nähdä auttelevana, vaikka olisi päävastuussa.

Pomonkaan motiivia yrittää pitää yllä myönteisiä välejä vakihenkilöihin tai pidempään talossa olleisiin ei aina aivan voi ymmärtää. Miksi pomo yrittäisi mielistellä töitä vähän tekeviä ahkerien kiireapujen työpanosta vähättelemällä? Eivät ne vakikaluston työntekijät siitä sen paremmiksi ole muuttuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi