Pystyisitkö tulla väliaikaisesti toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?
Eli sinun ei tarvitsisi sinnitellä sillä loppuelämääsi, vaan sanotaan vaikka vuoden ajan.
Miten paljon joutuisit karsimaan menoja ja tinkimään nykyisestä elintasostasi?
Kommentit (54)
En. Tonni menee sijoituksiin ja 900 asumiseen. Ei tuosta jäisi kuin satanen laskuihin.
Joo, mutta tuolla summalla on pas**maista elää. Joudut maksaa kaiken itse, mitään tukia ei tule. Vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus ja hsl lippu vie puolet kuukausituloista Helsingissä. Tonni jää kuukaudeksi käyttöön, eli 33e/pv käyttörahaa. Kyllähän se korona-arkeen riittää, mutta ei sillä pahemmin matkustella tai kuluteta kulttuuria.
Menoni on noin 800€ kuussa, joten tulisin loistavasti toimeen.
Ei kukaan saa suomessa noin vähän
Voisin tulla, mutta en pystyisi tulla.
Pystyisitkö tuleMAAN / Voisitko tulla
On todella junttia kirjoittaa ”pystyisitkö tulla” 🤮
Oi hitto. Työelämää takana 20 vuotta ja yhden kerran nettopalkka ylittänyt 2000e. Silloin taisin tehdä joulun ja uuden vuoden ja itsenäisyyspäivän ja ja ja....
AP voisi tunkea päänsä sanonko mihin 😚
Tulisin varmastai, kun nyt tulen 1400 nettotuloilla.
Aika nahkeaa olisi, kun menot on pääasiassa mitoitettu perheen 7000€/kk nettotuloihin.
Pakkohan se on ollut pystyä tulemaan toimeen jo viimeiset parikymmentä vuotta kun ei juuri mistään tavallisesta työstä makseta tuon enempää.
Tulen ihan pysyvästi toimeen alle kahden tonnin nettotuloilla. Eikä tämä mitään sinnittelyä ole, vaan rahaa riittää kaikkeen, ja osa tuloista menee joka kuukausi säästötilille ja sijoituksiin.
Ihan hyvin voisin ”sinnitellä” näillä tuloilla vaikka loppuelämäni.
Vuosia ollut nettotulot kuussa tuon 2000 ja elossa ollaan edelleen! :D
Saan nettona noin tonnin joten eläisin loppuelämäni tuolla ihan mielelläni!
Valintoja valintoja kirjoitti:
Asuntolainat ja muut suhteutettu nykyiseen tulotasoon, eli en kyllä tuolla netto 2000€/kk ainakaan pärjäisi kun lainat melkein jo tuon verran.
Tuollaisilla tuloilla meillä riitti omakotitalon rakentamiseen ja yli 200 000€ lainaan. Ja ihan perus tulo meille on. 25 vuotta maksellaan.
Lähihoitaja.
Aivan helposti.
Sitä varten on säästöt ja sijoitukset ettei tarvitse laskea elintasoa vaikka tulot joskus muuttuisivat.
Helposti, saan kuitenkin osinko-ja korkotuloja lisäksi lähes tonnin kuussa.
Minä tulisin kyllä, mutta mieheni ei. Minulla menee 1200€ lyhennyksiin ja laskuihin joka kk, joten 800€ kyllä riittäisi ruokaan, bensaan ja vaatteisiin jos tarve olisi. Tällä hetkellä perheessäni menee tuon verran kuukaudessa rahaa ruokaan, mutta voimme syödä huomattavasti halvemmallakin. Olen saanut ruokittua 2aik+2 lasta 400€/kk oikein hyvin. Ei siinä osteta joka päivälle saunaolutta tai herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajana päivätyössä saan tuon.
Sairaanhoitajana kolmivuorotyössä kaikkine lisineen saan tuon.
Ihan turha tähän tulla taustoja kertomatta sanomaan, että helposti tulee toimeen tuolla. Riippuu niin paljon siitä, missä asuu, onko kukaan jakamassa elämisen kustannuksia kanssasi jne.
Eläisin hulppeasti noilla tuloilla ja rahaa jäisi säästöönkin.