Miten kannattaa huomauttaa tuntemattomalle maskin käytöstä?
Kaupoissa, bussissa ja muualla tulee edelleen liian usein vastaan ihmisiä, joilla ei ole maskia tai se peittää pelkän suun ja nenä on paljaana. Miten tällaisille ihmisille voisi huomauttaa maskin käytöstä niin, etteivät he loukkaantuisi vaan tajuaisivat ottaa jatkossa muut paremmin huomioon?
Kommentit (141)
Yksi kuva kertoo tuhat sanaa, joten ehdotan öljyvärimaalausta.
Ei mitenkään, ellet halua että sinulle suututaan, joku mies voi käydä käsiksi.
Miksi pöyrit pitkin kyliä, kun pitäisi välttää niitä ihmiskontakteja?
Et ole mikään maskipoliisi, joten huomauttaminen ei ole sinun vastuullasi. Anna siis olla.
En suosittele huomauttamaan. Maski ei ole pakollinen.
Jos tulet minulle ( ei maskia ) naukumaan, niin paljastan pyllysi ja sivallan pari kevyttä läpsäystä sille.
En ole sairas, joten en käytä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulet minulle ( ei maskia ) naukumaan, niin paljastan pyllysi ja sivallan pari kevyttä läpsäystä sille.
En ole sairas, joten en käytä maskia.
Missä tavataan 😘
Selviää kokeilemalla, mikä keino toimii, ja mikä ei .. vai toimiiko välttämättä mikään ..
Sanoo "etsäviitsitsä viitsitsä etsäviitsi" ja "ootsä usein täällä".
Jos sillä, jolle huomauttelet on korona, niin siitähän se tarttuu sinuunkin. Huutaa takaisin nimittäin todennäköisesti.
Mutta ehkä se vain on hyvä asia, jos kuulut riskiryhmään. Älyllisesti vajaita ei olekaan listassa mainittu.
Samalla tavalla kuin ilmaisisit tuntemattomalle, että se on lihava.
Jos ihminen tyhmyyttään tai uhmatakseen jättää maskia käyttämättä, kaikki reaktiosi tulevat vahvistamaan käytöstä. Infon puutteesta ei voi olla kyse. Jättäisin reagoimatta. Syy voi myös olla terveydellinen, joka on yksi syy lisää miksen sanoisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tyhmyyttään tai uhmatakseen jättää maskia käyttämättä, kaikki reaktiosi tulevat vahvistamaan käytöstä. Infon puutteesta ei voi olla kyse. Jättäisin reagoimatta. Syy voi myös olla terveydellinen, joka on yksi syy lisää miksen sanoisi mitään.
Myös tämä leimaaminen tulee vahvistamaan sitä.
Maski ei suojaa käyttäjäänsä. Maskia käytetään, jotta sairastunut ei levitä tautia ympäristöönsä.
Minä en ole sairas. Oletko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pöyrit pitkin kyliä, kun pitäisi välttää niitä ihmiskontakteja?
Aivan oikein,vältä kontaktit henkilöihin jotka eivät noudata ohjeistus.Sinun ei tarvitse heitä kytätä ja sinun asia ei ole huomautta kenenlekään maskitomuus!Huolehdit vain itse oma suojasi.Minä noudatan ohjeistus ja yksin kertaiseti en tapaa edes ulkona henkilöt,jotka vastustavat maskin käyttö ja ohjeistus,rokotuksineen.On ihan heidän asia,ei kuulu minulle! Toivon vain kuniotusta sen verran antavat minun kulkea rauhassa Kontulan lähiö,matkalla minne menenkin yksin.En tarvise vinoa halveksivaa naamaa heiltä ja V..mäisiä naurahduksia,kun en jää puhumaan, serkun kumin kaiman kanssa.Sanon vain moi,Jatkan matkaani!
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin ilmaisisit tuntemattomalle, että se on lihava.
Vähän aiheesta ohi, mutta minusta näyttää, että peräsin on enempi trendi tänä keväänä...?
Maskillahan suojellaan muita itsellä mahdollisesti olevalta tartunnalta. Jos on sairastanut koronan, saa immuniteetin eikä voi näin ollen tartuttaa muitakaan. Tai on saanut juuri negatiivisen testituloksen, joten tietää, ettei tartuta. Nämä aloituksen kaltaiset aivottomuudet vahvistavat sitä käsitystä, että iso osa käyttää maskia moraaliposeeratakseen.
Paljasta niille pakarasi ja sano, että fiksut peittää kaiken sen mitä muut ei tahdo nähdä.