Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kannattaa huomauttaa tuntemattomalle maskin käytöstä?

Vierailija
30.03.2021 |

Kaupoissa, bussissa ja muualla tulee edelleen liian usein vastaan ihmisiä, joilla ei ole maskia tai se peittää pelkän suun ja nenä on paljaana. Miten tällaisille ihmisille voisi huomauttaa maskin käytöstä niin, etteivät he loukkaantuisi vaan tajuaisivat ottaa jatkossa muut paremmin huomioon?

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasta niille pakarasi ja sano, että fiksut peittää kaiken sen mitä muut ei tahdo nähdä.

Vierailija
2/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuva kertoo tuhat sanaa, joten ehdotan öljyvärimaalausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, ellet halua että sinulle suututaan, joku mies voi käydä käsiksi. 

Vierailija
4/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun pidät pääsi kiinni.

Vierailija
5/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pöyrit pitkin kyliä, kun pitäisi välttää niitä ihmiskontakteja?

Vierailija
6/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mikään maskipoliisi, joten huomauttaminen ei ole sinun vastuullasi. Anna siis olla. 

Vierailija
7/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele huomauttamaan. Maski ei ole pakollinen.

Vierailija
8/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet minulle ( ei maskia ) naukumaan, niin paljastan pyllysi ja sivallan pari kevyttä läpsäystä sille.

En ole sairas, joten en käytä maskia.

Vierailija
9/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet minulle ( ei maskia ) naukumaan, niin paljastan pyllysi ja sivallan pari kevyttä läpsäystä sille.

En ole sairas, joten en käytä maskia.

Missä tavataan 😘

Vierailija
10/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää kokeilemalla, mikä keino toimii, ja mikä ei .. vai toimiiko välttämättä mikään ..

Vierailija
11/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli omista asioistasi.

Vierailija
12/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo "etsäviitsitsä viitsitsä etsäviitsi" ja "ootsä usein täällä".

Vierailija
13/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä, jolle huomauttelet on korona, niin siitähän se tarttuu sinuunkin. Huutaa takaisin nimittäin todennäköisesti. 

Mutta ehkä se vain on hyvä asia, jos kuulut riskiryhmään. Älyllisesti vajaita ei olekaan listassa mainittu. 

Vierailija
14/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin ilmaisisit tuntemattomalle, että se on lihava.

Vierailija
15/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen tyhmyyttään tai uhmatakseen jättää maskia käyttämättä, kaikki reaktiosi tulevat vahvistamaan käytöstä. Infon puutteesta ei voi olla kyse. Jättäisin reagoimatta. Syy voi myös olla terveydellinen, joka on yksi syy lisää miksen sanoisi mitään.

Vierailija
16/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen tyhmyyttään tai uhmatakseen jättää maskia käyttämättä, kaikki reaktiosi tulevat vahvistamaan käytöstä. Infon puutteesta ei voi olla kyse. Jättäisin reagoimatta. Syy voi myös olla terveydellinen, joka on yksi syy lisää miksen sanoisi mitään.

Myös tämä leimaaminen tulee vahvistamaan sitä.

Vierailija
17/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski ei suojaa käyttäjäänsä. Maskia käytetään, jotta sairastunut ei levitä tautia ympäristöönsä.

Minä en ole sairas. Oletko sinä?

Vierailija
18/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pöyrit pitkin kyliä, kun pitäisi välttää niitä ihmiskontakteja?

Aivan oikein,vältä kontaktit henkilöihin jotka eivät noudata ohjeistus.Sinun ei tarvitse heitä kytätä ja sinun asia ei ole huomautta kenenlekään maskitomuus!Huolehdit vain itse oma suojasi.Minä noudatan ohjeistus ja yksin kertaiseti en tapaa edes ulkona henkilöt,jotka vastustavat maskin käyttö  ja ohjeistus,rokotuksineen.On ihan heidän asia,ei kuulu minulle! Toivon vain kuniotusta sen verran antavat minun kulkea rauhassa Kontulan lähiö,matkalla minne menenkin yksin.En tarvise vinoa halveksivaa naamaa heiltä ja V..mäisiä naurahduksia,kun en jää puhumaan, serkun kumin kaiman kanssa.Sanon vain moi,Jatkan matkaani!

Vierailija
19/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kuin ilmaisisit tuntemattomalle, että se on lihava.

Vähän aiheesta ohi, mutta minusta näyttää, että peräsin on enempi trendi tänä keväänä...?

Vierailija
20/141 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskillahan suojellaan muita itsellä mahdollisesti olevalta tartunnalta. Jos on sairastanut koronan, saa immuniteetin eikä voi näin ollen tartuttaa muitakaan. Tai on saanut juuri negatiivisen testituloksen, joten tietää, ettei tartuta. Nämä aloituksen kaltaiset aivottomuudet vahvistavat sitä käsitystä, että iso osa käyttää maskia moraaliposeeratakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi