Miten kannattaa huomauttaa tuntemattomalle maskin käytöstä?
Kaupoissa, bussissa ja muualla tulee edelleen liian usein vastaan ihmisiä, joilla ei ole maskia tai se peittää pelkän suun ja nenä on paljaana. Miten tällaisille ihmisille voisi huomauttaa maskin käytöstä niin, etteivät he loukkaantuisi vaan tajuaisivat ottaa jatkossa muut paremmin huomioon?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huomauttaminen hyödytä mitään, se lietsoo vaan pahaa oloa ja vihaa. Hyväksy, ettei kaikki käytä maskia ja jatka elämääsi.
En hyväksy! En halua koronaa, vaikka se todennäköisesti olisi mulle kuin perusflunssa. En halua edes sitä perusflunssaakaan. Töissä on pakko käydä, tiedoksi vaan ennen kuin huutelette että pysy kotona.
Senkus sitten kuljet matkat omalla autolla.
Mulla on kunnon kansalaisena oikeus elää noudattaen sääntöjä, ja ne samat säännöt koskee sinuakin! Asun siis Helsingissä, ja täällä on maskipakko, ei mikään suositus julkisessa liikenteessä.
Missä täällä pk-seudulla on maskipakko? Ai se "HSL maskipakko", jonka pystyy kiertämään monin tavoin. Kuljen joka päivä HSL-bussilla ja kertaakaan ei ole kukaan sanonut siitä mitään, että olen ilman maskia. Hyvin pääsee bussiin sisälle ja saa olla rauhassa. Monilla kuskeilla ei ole maskia eikä visiiriä, niin miksi minulla matkustajalla pitäisi olla maski, kun kerta HSL oma työntekijä ei noudata työnantajansa laatimaa "maskipakkoa"?
ohis
Kuskeilla ei ole maskipakkoa, he ovat pleksin takana omassa kopissaan. Maskipakko koskee matkustajia.
Mikä siinä maskin pitämisessä on sitten niin ylipääsemättömän vaikeaa? Haluatteko että rajoitukset vaan jatkuu ja jatkuu, vaikka maailman tappiin? Miksi ette nyt vaan voi joustaa ja käyttää sitä maskia, niin päästäis paljon nopeammin normaaliin elämään?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä maskin pitämisessä on sitten niin ylipääsemättömän vaikeaa? Haluatteko että rajoitukset vaan jatkuu ja jatkuu, vaikka maailman tappiin? Miksi ette nyt vaan voi joustaa ja käyttää sitä maskia, niin päästäis paljon nopeammin normaaliin elämään?
Kuinka monta kertaa on kerrottava, että kirurginmaski läpäisee virukset? Se on roiskesuoja, josta virukset pääsevät läpi. Etkö usko vieläkään? Katso mitä paketissa lukee.
Vain asianmukainen hengityssuojain sopii tarkoitukseen.
Niin kauan kunnes ei ole voimassa lakia tässä maassa että sinun on käytettävä maskia, ei ole kenenkään asia huomautella asiasta ventovieraalle. Ja sitten jos sellainen laki tulee, se on viranomaisten asia.
Ap, kerro mitä tyydytystä saat siit, että alat muita ihmisiä ohjeistamaan?
Ap en minäkään huomauttele niille joilla on maski kuinka turhaa se on.
Pitäkööt maskia jotka haluavat ja olkoot ilman jotka haluavat. Niin yksinkertaista!
Vierailija kirjoitti:
Haluan pitää keuhkoni kunnossa hengittämällä raitista ilmaa. Se on tärkeää varsinkin nyt kun on virusta liikkeellä.
Tukahduttamista ehdottavan kansalaisaloitteen kampanjasivu
Luuletteko tosiaan jos ihmisellä on flunssa niin kyllä se tarttuu käsien kautta ei siinä mikään YK Agenda 2030 orjanaamari auta
Vierailija kirjoitti:
Tukahduttamista ehdottavan kansalaisaloitteen kampanjasivu
Tämä on pimeyden huippu, mutta ne asiantuntijat, jotka tätä ehdottavat, niin he ovat todella niitä huijjaavia poppamiehiä, ja sadunkertojia! Ja sitten vielä nuo saavat siitä korvauksen! Kuinka voi olla vääristely tuolla tasolla! Luulisi pikkulapsen ymmärtävän, että viruksen tukahduttaminen tarkoittaa sitä, että sitä ei enää saa esiintyä ollenkaan, ja silloin sitä ei enää ole. (Se taas on täysin mahdoton ajatus toteutettavaksi). Muuten sen tukahduttamisen pitää jatkua ikuisuuteen, eikä siinä taas ole pienintäkään itua. Ei luulisi olevan kenellekkään epäselvää, että sellainen tukahduttamis- ja rajoitustila ei ole mikään hyvä asia elettäväksi!
Nämä ovat pahempia kuin mikään vaihtoehtohoito- tai muut uskomushoidot ja asiat. Ja silti noiden hävittämiseksi ei tehdä mitään. Lääkärit ihan hyysää niiden kanssa.
Turhaan tämänkin kai kirjoitin, kun niinhän se on, että jos joku noihin uskoo, niin ei sille päälle sitten mitään mahda!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huomauttaminen hyödytä mitään, se lietsoo vaan pahaa oloa ja vihaa. Hyväksy, ettei kaikki käytä maskia ja jatka elämääsi.
En hyväksy! En halua koronaa, vaikka se todennäköisesti olisi mulle kuin perusflunssa. En halua edes sitä perusflunssaakaan. Töissä on pakko käydä, tiedoksi vaan ennen kuin huutelette että pysy kotona.
Senkus sitten kuljet matkat omalla autolla.
Mulla on kunnon kansalaisena oikeus elää noudattaen sääntöjä, ja ne samat säännöt koskee sinuakin! Asun siis Helsingissä, ja täällä on maskipakko, ei mikään suositus julkisessa liikenteessä.
Missä täällä pk-seudulla on maskipakko? Ai se "HSL maskipakko", jonka pystyy kiertämään monin tavoin. Kuljen joka päivä HSL-bussilla ja kertaakaan ei ole kukaan sanonut siitä mitään, että olen ilman maskia. Hyvin pääsee bussiin sisälle ja saa olla rauhassa. Monilla kuskeilla ei ole maskia eikä visiiriä, niin miksi minulla matkustajalla pitäisi olla maski, kun kerta HSL oma työntekijä ei noudata työnantajansa laatimaa "maskipakkoa"?
ohis
Kuskeilla ei ole maskipakkoa, he ovat pleksin takana omassa kopissaan. Maskipakko koskee matkustajia.
Hetkinen, kuskeilla ei ole maskipakkoa, vaikka firmalla sellainen on olemassa ja kaikenlisäksi Helsingin kaupungin ja Vantaan kaupungin työntekijöillä on maskipakko. Kuskit eivät istu missään ilmatiiviissä umpiossa, vaan kopeissa on plekseissä mm. pikku "puherakosia", jotta kuski kuulee mitä asiakas sanoo. Toisissa busseissa pleksi on pienehkö suoja ja toinen reuna täysin avoin. Virus kulkee aerosolina, joten kun kuski yskäisee ilman suojaa, leijailee aerosolit lähimmille istuinpenkeille tai jopa juuri bussiin astuneen asiakkaan kasvoille. Monissa busseissa on kuskin takana olevat penkit käytössä, ainoastaan ihan oven suun penkit poistettu käytöstä. On monia havannollistavia videoita tehty aerosoleista ja niiden kantomatkasta.
Tänään kauppareisulla unohdin autossa laittaa maskin ennen kauppaan menoa, tajusin vasta ihmisten tuijotuksesta ettei ollut maskia. Kyllä hävetti ja kovaa, tällaista omatunnon omaavaa ihmistä ainakin. Eli katseet tehoavat kyllä niihin, jotka oikeasti haluavat yhteisön eteen nähdä pienen maskinkäytön vaivan, ei tarvitse sanoa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kauppareisulla unohdin autossa laittaa maskin ennen kauppaan menoa, tajusin vasta ihmisten tuijotuksesta ettei ollut maskia. Kyllä hävetti ja kovaa, tällaista omatunnon omaavaa ihmistä ainakin. Eli katseet tehoavat kyllä niihin, jotka oikeasti haluavat yhteisön eteen tehdä pienen maskinkäytön vaivan, ei tarvitse sanoa yhtään mitään.
Kuka se yhteisö on? Eeva Ruotsalaisen eteen tehdä pienen vaivan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antamalla olla. Edelleenkään monessakaan paikassa ei ole pakkoa, vaan suositus.
No täällä pk seudulla ei ole enää mikään suositus joka paikassa. Siellä missä on maskipakko on täysin asiallista puuttua jos joku ei tätä noudata. Poistukoon sitten tilasta jos ei osaa olla vaarantamatta muita.
Ja mitäpä kuvittelit tekeväsi jos joku ei noudata? Siis sen lisäksi, että saat turpaasi?
Turpaani en ole saanut kertaakaan, mutta olen saanut muilta tukea, ja olen saanut toditstaa miten noloksi maskiton menee kun joukkopaheksunta häneen kohdistuu.
"Muilta tukea". Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antamalla olla. Edelleenkään monessakaan paikassa ei ole pakkoa, vaan suositus.
No täällä pk seudulla ei ole enää mikään suositus joka paikassa. Siellä missä on maskipakko on täysin asiallista puuttua jos joku ei tätä noudata. Poistukoon sitten tilasta jos ei osaa olla vaarantamatta muita.
Ja mitäpä kuvittelit tekeväsi jos joku ei noudata? Siis sen lisäksi, että saat turpaasi?
Turpaani en ole saanut kertaakaan, mutta olen saanut muilta tukea, ja olen saanut toditstaa miten noloksi maskiton menee kun joukkopaheksunta häneen kohdistuu.
"Muilta tukea". Just joo.
Niin voimafantasioissa. Kun tunne ajaa tieteen yli ja ryhmän paine saa tekemään järjenvastaisia asioita, syntyy tällaisia ketjuja joissa ymmärtämättömät uhoavat ja uhkaavat väkivallalla. Ja vain koska uskovat toimivansa oikein.
T: keski-ikäinen nainen bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kauppareisulla unohdin autossa laittaa maskin ennen kauppaan menoa, tajusin vasta ihmisten tuijotuksesta ettei ollut maskia. Kyllä hävetti ja kovaa, tällaista omatunnon omaavaa ihmistä ainakin. Eli katseet tehoavat kyllä niihin, jotka oikeasti haluavat yhteisön eteen nähdä pienen maskinkäytön vaivan, ei tarvitse sanoa yhtään mitään.
Et unohtanut, kyllä se maski oli kuitenkin. Eikö se ole jo kasvanut kiinni naamaan?
Mitä jos huolehtisit ihan vaan omista asioistasi? Käytä FFP3-maskia ja suojalaseja jos muiden maskittomuus ahdistaa liikaa.
Minua loukkaa nähä kaunis nainen naama puoliksi tylsän kuonokopan takana. Miksi juuri naisten täytyy olla niin kovassa maskiuskossa
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, ellet halua että sinulle suututaan, joku mies voi käydä käsiksi.
Tämä on totta, sillä nämä maskittomat ovat lähes 100% v a j a k k e j a tai ongelmallisia. Kierrä heidät mahdollisimman kaukaa.
Se ryhmäpaine on ylhäältä ohjattu ja suunniteltu asia.
Erittäin negatiivinen asia. Se on juuri sitä, miten pahat diktatuurit toimii. Ei ne toimi pelkästään sen diktaattorin voimin, vaan sen ryhmäpaineen vuoksi ihan sammoin.