Miten kannattaa huomauttaa tuntemattomalle maskin käytöstä?
Kaupoissa, bussissa ja muualla tulee edelleen liian usein vastaan ihmisiä, joilla ei ole maskia tai se peittää pelkän suun ja nenä on paljaana. Miten tällaisille ihmisille voisi huomauttaa maskin käytöstä niin, etteivät he loukkaantuisi vaan tajuaisivat ottaa jatkossa muut paremmin huomioon?
Kommentit (141)
Poppamiehen puumaski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on maskia vaativan terveydenhuollon ns asiantuntijan päässä, silmissä.
Korona on sama asia, kuin näiden pää!
Korona on sama asia kuin näiden silmät!
Täydellinen ympyrä! Se on ikuisesti näden pään ympärillä
Tai infinitymerkki pään päällä.
Kyse on henkilöpalvonnasta ja lisäksi valeiden seuraamisesta, ja niitä riittää roppakaupalla tässä korona-asiassa!
Kaikki alkoi tavattomista vaarallisuuden liioittelusta tilanteessa, jossa terveydenhuollon 24/7 potilaat ja asukkaat, joiden elämä oli jo se eletty elämä eilisessä, nautittu terveys jo vuosien aikana alkoivat saada koronan, ja lääkärit siitä kokivat syyllisyyttä, mutta sen syyllisyyden he halusivat heittää muihin, ja ovat niin toimineet jatkuvasti ja koko ajan.
Nämä papit.
Joita kansa palvoo, pukeutuu pelko ja häpeärättiin, ja osoittelee toisia!
Vedä pelko- ja häpeärätti naamalle, niin pelko ja häpeä katoaa.
Se on näiden lääkäreiden taikatemppu. Ja kansa uskoo taikuria, joka tekee taikatemppujaan....
(Lääketiede katosi silloin joskus v 2020)
Jossain vaiheessa sitten ehdittiin odottaa jotai n ihmeellistä taikaihmepiikkiä, johon oli pakko uskoa.......
Saksa muuten keskytti Astar Zenecat......ja toisaalta Pfizerin vaikutus kestää jopa yli puoli vuotta......
Koronauskovaiset ovatkin niin syvällä oman oskontonsa jätteissä ja valeissa, ja sen kierteessä, että en ihan tiedä miten siitä selviävät. Poppamiehen puumaski alkaakin vaikuttaa todella houkuttelevalta tähän kaikkeen koettuun verrattuna!
Toisaalta on itsestään selvää sekin, millaisesta biljoona busineksesta tuossa Pfizer asiassa on kyse, ja siinä ei silloi totuus kauheasti paina....Pfizer on tosi kallis rokote, ja silloin voidaan ihan hyvin pitää ihmisiä ja maailmaa sulussa, jotta valittu ja ystävänsä saa miljoonansa ja biljoonansa.....
Että se tässä tietysti painaa mukana kanssa.
Olisi vaan parempi ottaa rajoitukset pois, silloin olisi valta muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisit huomauttamaan? En minäkään huomauttele tuntemattomille maskin käyttäjille.
Eihän heille ole syytä huomautella kun kerran toimivat oikein!
Ei vaan käyttäytyvät itsetuhoisesti. Tosin se ei ole laitonta.
Millä perustelet maskin käyttämättä jättämisen olevan itsetuhoista? Maskihan ei siis suojaa sinua itseäsi vaan ulkopuolisia siltä, ettet sinä tartuta heitä. Olisiko asioihin perehtyminen paikallaan? Ja sekään ei ole laitonta, että jättää käyttämättä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antamalla olla. Edelleenkään monessakaan paikassa ei ole pakkoa, vaan suositus.
No täällä pk seudulla ei ole enää mikään suositus joka paikassa. Siellä missä on maskipakko on täysin asiallista puuttua jos joku ei tätä noudata. Poistukoon sitten tilasta jos ei osaa olla vaarantamatta muita.
Ja mitäpä kuvittelit tekeväsi jos joku ei noudata? Siis sen lisäksi, että saat turpaasi?
Miksi pitäisi tehdä jotain muuta? Harva nyt sentään julkisesti väkijoukossa alkaa väkivaltaiseksi. Pontti on huomioida huono käytös ja aiheuttaa häpeää kohteelle. Ei tarvitse vaan hiljaa hyväksyä toisten pers*ilyä. Varsinkin ulkomaalaistaustaiset on todella röyhkeitä tässä maskiasiassa. Sietäisi edes sen verran kunnioittaa kanssaihmisiä että käyttäisivät maskia vaikka eivät itse uskoisi sen tehoon. Helsingissä hyvin harva ulkomaalaistaustainen käyttää maskia, ja juuri ne heidän suosimat alueet onkin niitä pahimpia tautipesäkkeitä.
Miksi pitää huomauttaa? Eiköhan ole parempi kun jokainen pitää huolta omista asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei huomauttaminen hyödytä mitään, se lietsoo vaan pahaa oloa ja vihaa. Hyväksy, ettei kaikki käytä maskia ja jatka elämääsi.
En hyväksy! En halua koronaa, vaikka se todennäköisesti olisi mulle kuin perusflunssa. En halua edes sitä perusflunssaakaan. Töissä on pakko käydä, tiedoksi vaan ennen kuin huutelette että pysy kotona.
En kyl mitenkää,sama käyttikö vai ei.Turpiin vaan saisi...
Jos tulee mulle huomauttelemaan niin on ainanki rätti valmiina nenästä tulevalle puolukkamehulle huutelijalla eikä altistu nyrkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Turha tolloon on aikaansa hukata.
Ehkä turhaa, mutta sanon kyllä silti! Jos ovat niin tyhmiä etteivät tajua hävetä vaikka bussillinen ihmisiä tuijottaa vihaisesti, niin ei kai sille sitten mitään voi. Oon huomannut että kun aukaisen suuni ja ojennan maskittomia, saan yleensä aina muita heti tuekseni. Ihmiset oikeasti paheksuu näiden idioottien itsekästä asennetta.
Sä et ole saanut suutasi auki kuin syödessäsi ja tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huomauttaminen hyödytä mitään, se lietsoo vaan pahaa oloa ja vihaa. Hyväksy, ettei kaikki käytä maskia ja jatka elämääsi.
En hyväksy! En halua koronaa, vaikka se todennäköisesti olisi mulle kuin perusflunssa. En halua edes sitä perusflunssaakaan. Töissä on pakko käydä, tiedoksi vaan ennen kuin huutelette että pysy kotona.
Senkus sitten kuljet matkat omalla autolla.
nenuniistäjä kirjoitti:
Jos tulee mulle huomauttelemaan niin on ainanki rätti valmiina nenästä tulevalle puolukkamehulle huutelijalla eikä altistu nyrkki
Hah! Oikein odotan että kohdataan! Katsotaan sitten kumpi niitä leegojaan sieltä ojan pohjalta keräilee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kunnon kansalaisena oikeus elää noudattaen sääntöjä, ja ne samat säännöt koskee sinuakin! Asun siis Helsingissä, ja täällä on maskipakko, ei mikään suositus julkisessa liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä turhaa, mutta sanon kyllä silti! Jos ovat niin tyhmiä etteivät tajua hävetä vaikka bussillinen ihmisiä tuijottaa vihaisesti, niin ei kai sille sitten mitään voi. Oon huomannut että kun aukaisen suuni ja ojennan maskittomia, saan yleensä aina muita heti tuekseni. Ihmiset oikeasti paheksuu näiden idioottien itsekästä asennetta.
Voi sinua. Et vaan ole vielä sattunut kanssani samaan bussiin. Jos Helsingissä liikut julkisillä, niin, ehkäpä vielä kohdataan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä harrastan tuijottamista. Harva ei koe oloaan epämukavaksi joutuessaan avoimen vihamielisen tuijotuksen kohteeksi.
Minä tuijotan takaisin. Ja osaan tuijottaa erityisen vihamielisesti, tuttavani ovat näin kertoneet.
Sehän sopii! Osaan meinaan minäkin! Siinähän sitten tuijotellaan! Suurin osa ei ole kuten sinä, vaan menevät todella hämilleen kun tuijotan heitä.
No kai nyt ihmiset menevät hämilleen, kun huomaavat että joku latvasta laho tuijottaa. En minä ainakaan osaisi yhdistää tuijotusta maskittomuuteeni, vaan ajattelisin ettei sinulla ole kaikki kunnossa. Saattaisi jopa alkaa hieman hymyilyttämään typerä tuijotus.
Mutta onneksi kukaan ei ole sanonut minulle maskittomuudesta ja todella toivon ettei tule sanomaankaan. Vaikka näytänkin kiltiltä keski-ikäiseltä tädiltä, niin osaan minäkin pitää puoleni tarpeen vaatiessa. Toisekseen, olen yleensä täysin omissa ajatuksissani, etten edes huomaa mitä ympärillä tapahtuu, että se siitä tuijotuksesta. Joskus on myös kuulokkeet korvilla, niin en kuule mitä muut höpöttää vieressä, joten turha kuluttaa äänihuulia minulle puhumalla.
-muu vastaaja
Vierailija kirjoitti:
nenuniistäjä kirjoitti:
Hah! Oikein odotan että kohdataan! Katsotaan sitten kumpi niitä leegojaan sieltä ojan pohjalta keräilee...
mulle on ihan sama käytätkö terveys sidettä vai tampoonia ...T Y T T Ö
Varmaan yleisin syy on se, että maski on unohtunut ottaa mukaan. Ei siinä tarvita huomauttelevia tätejä kommentoimaan, normi suomalaiselle ryhmäpaine maskinkäyttöön on ihan tarpeeksi tuottamaan häpeää. Itsekin välillä unohtanut maskin ja ollut ainoa maskiton ruuhka-aikaan ruokakaupassa, osasin tuntea häpeää ihan ilman muiden huomauttelua.
Aloittaja on;
6699 maskifriikki, ja maskiorja,
6699 maskikapo ja maskikyylä,
66669999 maskifriikki, ja maskiorja, ja maskikapo, ja maskikyylä saa maskidiktaattorilta lientä, ja sivalluksen.
Se ei maskifriikkiä ja maskiorjaa, ja maskikapoa, ja maskikyylää pelasta.
Maskifriikki, maskiorja, maskikapo, maskikyylä !!!!
Katoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kunnon kansalaisena oikeus elää noudattaen sääntöjä, ja ne samat säännöt koskee sinuakin! Asun siis Helsingissä, ja täällä on maskipakko, ei mikään suositus julkisessa liikenteessä.
Missä täällä pk-seudulla on maskipakko? Ai se "HSL maskipakko", jonka pystyy kiertämään monin tavoin. Kuljen joka päivä HSL-bussilla ja kertaakaan ei ole kukaan sanonut siitä mitään, että olen ilman maskia. Hyvin pääsee bussiin sisälle ja saa olla rauhassa. Monilla kuskeilla ei ole maskia eikä visiiriä, niin miksi minulla matkustajalla pitäisi olla maski, kun kerta HSL oma työntekijä ei noudata työnantajansa laatimaa "maskipakkoa"?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua. Et vaan ole vielä sattunut kanssani samaan bussiin. Jos Helsingissä liikut julkisillä, niin, ehkäpä vielä kohdataan!
Julkisilläpä julkisillä. Ihan oikeasti, ei mulla keski-ikäisellä naisella ole mitään pelättävää, vaikka joku kloppi vähän mulkoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulet minulle ( ei maskia ) naukumaan, niin paljastan pyllysi ja sivallan pari kevyttä läpsäystä sille.
En ole sairas, joten en käytä maskia.
Missä tavataan 😘
Tässä kelan ovella kun kuitenki ramppaat siellä alvariinsa
Silloin heilahtais täältäpäin nyrkki samantien! Eikä ihan hiljaa!