Mitä mieltä Huvilan ja huussin pihasta?
Siis tästä Tuomas Kyrön mökin muutoksesta?
Mun mielestä liian laitettu, tekemällä tehty. Jotenkin luonnoton lopputulos...
Kommentit (107)
Onko tää suunnittelija muka joku ammattilainen? Eikö tää oo joku bloggari?
Katsoin juuri tallenteen ja piti ettiä oliko tästä keskustelua. Näköjään muutkin olivat yhtä ihmeissään tästä muutoksesta kuin itse olin. Kyllä pilattiin tontti ja huolella.
"Lopputulos lyö kirjailijan ällikällä."
No aivan varmasti löi.
Kun vilkaisin ensin kuvia, luulin niiden olevan joltain uudelta vantaalaiselta omakotialueelta.
Ennen kaikki oli todellakin tässä mökkipihassa paremmin. Herranjestas mikä rimanalitusmuutos valtavalla rahasummalla.
Itse olen puutarhuri ja jäin suremaan sitä hakkuualuefiilistä. Ainut lohtu oli se, että tontilla pystyy nyt liikkumaan helpommin ja kasvit kasvavat takaisin ajan kanssa.
Ennen kaikki oli paremmin -kyltti on kaiken valossa nyt sitten suorastaan irvokas.
Vierailija kirjoitti:
"Lopputulos lyö kirjailijan ällikällä."
No aivan varmasti löi.
Kun vilkaisin ensin kuvia, luulin niiden olevan joltain uudelta vantaalaiselta omakotialueelta.
Varmasti löi ja kanveesiin asti... Jos itse olisin tuon mökin omistaja, niin kyllähän tuollainen lopputulos tuntuisi kuin lapiolla naamaan iskisi.
No, ainakin nyt näki järvelle, kun mäessä oli pelkkää kunttaa, liuskekiveä ja rumaa porrasta :D
Huvila ja Huussi on mun inhokki. Siellä tehdään kaikki niin kuin itse en haluaisi tehtävän. Hyvä puoli se että siitäkin oppii: "näin mun pihassa sit EI tehdä" :-D
Hyvin paha oli myös Kari Hotakaisen piha , mutta ilmeisesti itse tykkäsi kun vierustoveri uskalsi lähteä samaan leikkiin mukaan.
Tämä muutos pääsi heittämällä top3 Huvilan ja Huussin karmeimmista muutoksista. Ekana aikaisemmin mainittu siirtolapuutarhamökin piha, sitten Hotakaisen ja Kyrön pihat.
Suunnittelija sanoi alussa, että kuntta viihtyy parhaiten kun puut varjostavat, siis puolivarjossa. Nyt kuntta jäi aivan ilman puiden suojaa - pärjääkö paahtavassa auringossa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin paha oli myös Kari Hotakaisen piha , mutta ilmeisesti itse tykkäsi kun vierustoveri uskalsi lähteä samaan leikkiin mukaan.
Oliko Hotakaisen piha se, mistä tuli suuri sorakenttä? Satavuotias makedonianmänty kaadettiin ja siitä tehtiin pari katosta.
Vierailija kirjoitti:
Suunnittelija sanoi alussa, että kuntta viihtyy parhaiten kun puut varjostavat, siis puolivarjossa. Nyt kuntta jäi aivan ilman puiden suojaa - pärjääkö paahtavassa auringossa?
Tämä! Ja siis ei todellakaan pärjää, vaan kärventyy ja muuttuu huonokuntoiseksi ja entistäkin masentavamman väriseksi. Ei yhtä ainutta puuta tai edes pensaikkoa jätetty kunttaa varjostamaan.
Olihan se pahan näköinen sieltä vedeltä päin katsottuna. Mutta toive oli ollut, että vesi näkyisi paremmin mökille. Muutenhan tuosta muutamassa vuodessa tulee varmasti mukava jos ja kun tuo kasvusto vähän kasvaa. Ja Hotakainen itse halusi siitä männystä eroon, ihan vaan muistuksena.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsia Kyröllä on? Onko ihan pieniä? Itse ainakin pelkäisin pienten lasten kanssa, että kompastuvat ja putoavat porealtaaseen.
Poreammeessa on kyllä kansi päällä silloin kun sitä ei käytetä. Eli turha huoli.
Uskon, että pihasta tulee ihan hyvä, kun istutettu kasvillisuus vähän siitä kasvaa.
Vielä en jaksoa ole katsonut ja tämän luettua alkoi pelottaa mitä siellä on töhelletty tehdä. Kuka siellä toimii tällä kertaa suunnittelijana?
Yleisilme tuo mieleen seurakunnan leirikeskuksen. Viihtyisyys loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä en jaksoa ole katsonut ja tämän luettua alkoi pelottaa mitä siellä on töhelletty tehdä. Kuka siellä toimii tällä kertaa suunnittelijana?
Kati Jukarainen. Bloggaaja. Ei edes alan koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati Jukarainen. Bloggaaja. Ei edes alan koulutusta.
Siis mitä? Bloggaaja. Ihan oikeesti?!
Miksi ei ole palkattu alan ammattilaista? Nyt katsoja saa sen käsityksen, että ammattilaiset suunnittelevat tuollaista jälkeä. Huh huh.
Miksi Kyrölle tärkeä "Ennen kaikki oli paremmin"-kyltti oli vain roiskaistu vanhan mökin kupeeseen? Vielä laitettu pari pensasta siihen eteen niin kylttiä ei enää näe parin vuoden päästä.