Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
Mitäpä tuolla väliä kun katsoo maailman tilannetta,mutta jos voittaisin niin.
Varmaan maksaisin osan päättäjistä ulos ja tekisin maailmasta / tulevaisuudesta paremman omille lapsille.
Jakaisin köyhille ja hyväntekeväisyyteen.
Sijoittaisin pörssiin sopivasti ja alkaisin taloudellisesti riippumattomana ympärivuotiseksi Jouluhahmoksi.
Perustaisin myös yrityksen joka työllistäisi työttömiä Joulutontuiksi avukseni jotta heidän ei tarvitsisi kitua te:n armoilla.
Jättäisin tämän maan, jota joskus arvostin ja olin jopa valmis puolustamaan hengelläni.
Kokoajan vahvistuu tunne, että lähden vaikken voittaisikaan lotosta.
Painelisin Kaakkois-Aasiaan, josta on kokonaisuutena vain hyviä kokemuksia.
Lapseni kaikenlainen jeesaaminen olisi ensimmäinen teko. Antaisin rahaa kaikille niille ihmisille, jotka ovat joskus tehneet minulle jotakin hyvää. Kaikille niille sukulaisille, jotka elää kituuttavat pienellä kansaneläkkeellä, antaisin rahaa. Teettäisin asunnossani remontin ja ostaisin toisen asunnon samasta taloyhtiöstä. Se myös rempattaisiin. Sinne voisi majoittaa tuttavia, jotka tulevat toiselta paikkakunnalta käymään täällä. Varsinkin kesällä sille olisi käyttöä. Teettäsin taloyhtiöömme piharemontin ja pitäisin kaikille asukkaille isot juhlat. Isot juhlat pitäisin myös kaikille entisille luokkakavereille sekä nuoruuden aikaisille kavereille, joista suurin osa on muuttanut ympäri Suomea. Myös pienen kesäpaikan ostaisin tai ehkä vuokraisin pitempiaikaisella vuokrasopimuksella, niin välttyisi turhilta omistajan velvollisuuksilta. Kesäisin vuokraisin vähän isomman veneen ja palkkaisin sille kapteenin.
Poikani kanssa muuttaisin välillä Englantiin ja siellä kävisimme katsomassa Valioliigan jalkapalloa. Itse voisin sieltä välillä lennähtää eri puolille katsomaan oopperaa sekä kansainvälisiä taitoluistelukilpailuja.
Koronasta pitäisi tietenkin päästä eroon, ennenkuin näitä suunnitelmia voisi toteuttaa.
Ostaisin Ilomantsista vanhan pappilan ja remppaisin sen taidekeskukseksi. Se pappila on nyt myynnissä mutta minulla ei ole rahaa ostaa sitä. Eikä eurojackpotista ole tullut yhtään voittoa, tosin pistän siihen vain 2 euroa viikossa.
Rakennuttaisin mielisairaalan ja keräyttäisin sinne kaikki mammafoorumin ja heppatallin hullut muijat.
Lahjoittaisin 20 miljoonaa luonnonsuojelujärjestöille, 20 miljoonaa katastrofiapuun, 20 miljoonaa lastensuojeluun, 5 miljoonaa tyttöjen sukuelinten silpomisen vastaiseen työhön, 5 miljoonaa eläinsuojeluun. Ostaisin mökin Lapista ja asunnon Helsingistä, ostaisin äidilleni asunnon Helsingistä, maksaisin sisarusteni velat, antaisin sisarusteni lapsille kullekin 100 000 euroa, remontoisin mökin, pitäisin isot juhlat, pitäisin vuoden vapaata töistä ja matkustaisin ympäri Etelä- ja Väli-Amerikkaa. Lopuilla ostaisin rahastoja ja tekisin loppuelämäni töitä osa-aikasesti.
"Lahjoittaisin" työpaikkani jollekin, joka tarvitsisi sitä enemmän kuin minä ja ryhtyisin surutta vapaaherrattareksi.
Ostaisin californiasta läheltä hollywoodia ison tilan tai ison maa alueen ja rakentaisin ison tilan. Täydellinen musiikkisudio kaikilla herkuilla ja mahtavalla maisemalla. Iso suomalainen hirsikartano tuolla tontilla. Toki tekisin siellä myös tiettyä viihdettä Maitland Wardin kanssa, unelmien nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin tämän maan, jota joskus arvostin ja olin jopa valmis puolustamaan hengelläni.
Kokoajan vahvistuu tunne, että lähden vaikken voittaisikaan lotosta.
Painelisin Kaakkois-Aasiaan, josta on kokonaisuutena vain hyviä kokemuksia.
Monesti ajatellut samaa mutta jos tämä on maailman paras maa, mihin sitä muuttaisi. Kasvava ahdasmielisyys, rasismi ja aivottomuus ahdistaa suomessa, ehkä kuuba olisi se maa. Ennen ajattelin norjaa tai kanadaa, mutta siellä piilo rasismi on uskomatonta. Kuubassa voisi olla köyhä kuten täällä mutta ympärillä olevat ihmiset olisivat onnellisia ja ehkä elämäntarkoitus ei ole painaa niskalimassa jo rikkaiden kassaan.
Iso saari kaikilla mukavuuksilla ulkomailta. Ystäviä auttaisin, sijoittaisin, ehkä jonku säätiön myöhemmin perustaisin.
Moni sanoo sijoittavansa pörssiin.
Miksi?
Jos voittaisi 90 miljoonaa, voisi melko suurella todennäköisyydellä käyttää vuodessa 1-2 miljoonaa koko loppuelämänsä ajan. Siis vuodessa summan, jonka keskituloinen tienaa koko työuransa aikana.
Mihin sitä lisärahaa enää tarvittaisiin?
Kyllä etsisin asuttava ison maatilan.Koiria,kissoja,vuohia,aaseja,..jtn.eläimii.Alkasin elää itselle,tekisin mitä haluisin.Puuhastelisin.Haistattasin pitkät kiire,suoritus yhteiskunnalle.Oravanpyörälle.
Niin, miksi ottaa pörssiriskin, omituista?
Mää en saius ikinä tuhlattua tuota summaa. Hävettäis, kun olis noin paljon rahaa. En kehtaisi kuluttaa luonnonvaroja. Tähänki9n asti elänyt niin, että ostanut tavaraa ja vaatetta yms. vain tarpeeseen.
En tarvitse sellaisia rahoja. Vähempikin riittää.
Sillo nimenomaan ei tarvisi tehdä mitään, muut tekis puolesta
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin naapurin tilukset ja polttaisin kaikki maan tasalle.
Eivät ne välttämättä ole myynnissä.
Ostaisin naapurin tilukset ja polttaisin kaikki maan tasalle.