PAHINTA myrkkyä mielenterveydelle on se, että jää kotiin makaamaan
Eikä käy koulussa tai töissä. Ainakin minulla. Koronan takia jäin moneksi viikoksi kotiin ja vaikka toisaalta tuntui hauskalta ajatus että heh heh, saan vaan chillailla kotona, nukkua pitkään, mässäillä ja katsoa Netflixiä. Todellisuudessa nuo asiat alkaa tuntumaan todella nopeasti aivan mitättömältä, alkaa negatiiviset ajatukset pyörimään päässä, alkaa inhoamaan ja pelkäämään ihmisiä aina vain enemmän, on avain laiska ja lihava olo vaikka kävisinkin vähän lenkillä.
ÄLKÄÄPÄ suotta siis kadehtiko työttömiä jne. Sitä alkaa vaikka ryyppäämään että edes joku tuntuisi joskus joltain. Työssäkäyvänä se tuntuu jo mukavalta että pääsee illalla kotiin syömään, istumaan ja katsomaan netflixiä. Työttömänä nuo asiat eivät tunnu yhtään miltään.
Kommentit (46)
Täh? Kun olet pitkään yksin niin sulla "alkaa negatiiviset ajatukset pyörimään päässä, alkaa inhoamaan ja pelkäämään ihmisiä aina vain enemmän"?
Negatiivisia ajatuksia? Inhoa ihmisiä kohtaan? Pelkoa ihmisiä kohtaan?
Olet jotenkin syvästi sairas. Ei terveellä ihmisellä ala tuollaista pyöriä päässä vaikka olisi kuinka yksin hyvänsä.
Luuletko, että kaikki työttömät istuvat vain ryyppäämässä kotona eivätkä halua laiskuuden vuoksi töihin? Oletko tosissasi?
Ensinnäkin tänä päivänä työllistyminen ei ole helppoa niinkuin 30v sitten, ja sen lisäksi monellakaan työttömällä ei ole rahoja millä paljoa voisi tässä ryypiskellä.
Olen täysin eri mieltä ap:n kanssa. Olen ollut työtön jo vaikka kuinka kauan, voin erinomaisesti, mielenterveyteni on kunnossa, voin nukkua ja valvoa just niinkuin haluan, syödä mitä haluan, tehdä mitä haluan ja mihin aikaan päivästä vaan, kysymättä kenenkään mielipidettä. Ei tarvitse kuunnella työkavereiden hölötystä, ei tarvitse kilpailla, ei todistella mitään, eikä ajaa itseään burn outiin. Olen vapaa ja onnellinen erakko. Alkoholia en käytä ollenkaan, ei ole mitään tarvetta turruttaa aivoja. Toki haen töitä, mutta vain ja ainoastaan rahan takia. Mitään muuta positiivista en työnteossa näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minkä teet? Töitä ei nyt ole ja koronan takia ei oikein mitään muutakaan.
Töitä kyllä on jos sinulle vaan kelpaisi joku muukin kuin kepeä, helppo, siisti toimistotyö (johon ei tietenkään tarvitse koulutusta tai osaamista) 8-16 työajoilla ma-pe.
Kerro lisää.
Lomautettu ravintolatyöläinen. Olisin lähtenyt lappiin kausitekijäksi, mutta sielläkin tuli eioota.
mihin helvettiin sitä menee töihin ei kelpaa mihinkään työkkärin ämmät vain nälvivät ja nauraa et kelpaa mihinkään
Mihin niitä rutiineja tarvitsee, kun ei ole töissä? En ymmärrä. En kaipaa rutiineja ollenkaan, kyllä vapaus on paljon parempi. Säästöjen ja ansiosidonnaisen turvin työttömänä ollut jo yli puoli vuotta ja hyvältä tuntuu edelleen. Koronan takia välillä on tylsää, kun ei voi minnekään lähteä, mutta kauheampaa olisi jos pitäisi vielä töissäkin käydä!