Kertoako salasuhteesta?
Sain jokin aika sitten selville mieheni useita vuosia jatkuneen salasuhteen. Olen tässä pikkuhiljaa päässyt tasapainoon tiedon kanssa ja ero on tulossa. Salasuhteen toisen osapuolen mies ei ilmeisistikään tiedä suhteesta ja mietin, että kertoisinko hänelle. Tiedän nimen ja työpaikan, joten uutinen olisi helppoa laittaa sähköpostilla menemään. Mietin kuitenkin, että haluanko olla se sanansaattaja ikävässä uutisessa. Toisaalta vuosia jatkunut suhde oli iso shokki itselle, mutta olen iloinen, että tiedän. Ehkä hänkin mieluummin tietäisi ja toimisi sen pohjalta. Mitä te tekisitte, kertoisitteko?
Kommentit (8)
Kerro vaan.
Oikeus hänelläkin tietää, jotta voi tosiasioiden perusteella tehdä omat valintansa.
Syyllisyyttä, eikä huonoa omaatuntoa tarvitse totuuden kertomisesta kantaa, sillä sinä et pyytänyt päätyä siihen tilanteeseen, jossa nyt olet, aivan kuten se toisen osapuolen puolisokaan.
Tällä kertaa tällainen tarina. Mikä tässä aiheessa kiehtoo sinua niin paljon?
Mä kertoisin, jos on noin pitkään jatkunut suhde. Se toinen osapuoli varmasti haluaisi tietää. Eri asia jos olisi joku satunnainen ohimenevä pikapano.
Tylsä provo, ja epäilen että sama henkilö tekijänä, joka on postaillut tänäänkin varmasti ainakin kymmenkunta samanmoista aloitusta tänne.
Vierailija kirjoitti:
Mä kertoisin, jos on noin pitkään jatkunut suhde. Se toinen osapuoli varmasti haluaisi tietää. Eri asia jos olisi joku satunnainen ohimenevä pikapano.
Tätä nimenomaan itsekin ajattelin. Ei ole satunnainen pano ja suhde jatkuu edelleen, joten kyllä tällä on iso vaikutus heidänkin avioliittoonsa. Mutta ei tämä ole silti helppo päätös.
Ap
PS.
"Tällä kertaa tällainen tarina. Mikä tässä aiheessa kiehtoo sinua niin paljon?"
Tässä tarinassa ei kiehdo mikään ja ekaa kertaa tietääkseni elän ja kirjoitan tätä.
Vierailija kirjoitti:
Tylsä provo, ja epäilen että sama henkilö tekijänä, joka on postaillut tänäänkin varmasti ainakin kymmenkunta samanmoista aloitusta tänne.
Sori, en huomannut, että täällä on vastaavia aloituksia jo. Ehkä korona-aika saa salasuhteet paljastumaan helpommin, kun epämääräiset menot on hankalampi kätkeä normimenoihin.
Ap. Aidosti petetty ja loukattu.
Eiköhän se naisen mies haluaisi tietää. Viestiä vaan ja mielellään ihan omalla nimellä.