IL: Muuntovirukseen sairastunut rikkonut karanteenia notkumalla ostoskeskuksen aulatilassa Valkeakoskella.
Poliisi ei tässä vaiheessa tutkintaa kommentoi tapausta laajemmin.
Mikä vi##u tällaisia ihmisiä vaivaa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei karanteeni tarkoita, etteikö ulos saisi mennä."
- J. Halla-aho
No ihan oikeassa JHA on. Ei JHA kuitenkaan tarkoita että ihmisten ilmoille mentäisi. Kyllä karanteenissa saa mennä ulos kävelemään, sitä jopa suositellaan! Metsäpolulla yksin kävellessä ei ole mitään pelkoa, ja jos yskittää niin koronainen voi pitää maskia myös ulkona samalla kun ottaa liikuntaa. Ei siinä tee mitään väärää.
Koronapotilas on karanteenissa- ei todellakaan mene ulos. Vielä kerran persulit: karanteeni tarkoittaa, että ulos ei mennä.
Miksi jauhat suoranaista paskaa? Missään ei kielletä menemästä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos notkuu jossain aulatilassa ja altistumiseen vaaditaan lähikontaktia se n. 15 min. niin kuinka tuossa tapauksessa altistuminen on mielestänne edes mahdollista?
Kyllä minä ainakin kävelen ihan normaalistikin tasaista vauhtia eteenpäin.
Jotain rajaa tähän hysteriaan ny...
Siten, että altistuminen tapahtuu sekunneissa. Ei virus odota varttia ja vasta sitten lähde leijailemaan :D Todellakin jotain rajaa näihin juttuihin nyt! Ei ole hysteriaa olla tietoinen faktoista.
Koronaa ei saa sekunneissa ohikulkiessa ihmisestä. Se on mahdollista, mutta se mahdollisuus on yhtä pieni kuin koronaan kuolemisen todennäköisyys eli n. 0.02%
Onneksi olkoon! Onnistuit juuri kirjottamaan lauseen, jonka heti seuraavassa kumoat. Saavutus se on sekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos notkuu jossain aulatilassa ja altistumiseen vaaditaan lähikontaktia se n. 15 min. niin kuinka tuossa tapauksessa altistuminen on mielestänne edes mahdollista?
Kyllä minä ainakin kävelen ihan normaalistikin tasaista vauhtia eteenpäin.
Jotain rajaa tähän hysteriaan ny...
Siten, että altistuminen tapahtuu sekunneissa. Ei virus odota varttia ja vasta sitten lähde leijailemaan :D Todellakin jotain rajaa näihin juttuihin nyt! Ei ole hysteriaa olla tietoinen faktoista.
Koronaa ei saa sekunneissa ohikulkiessa ihmisestä. Se on mahdollista, mutta se mahdollisuus on yhtä pieni kuin koronaan kuolemisen todennäköisyys eli n. 0.02%
Ei saa vai on mahdollista? Koeta nyt päättää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tätä ostoskeskuksissa notkumista saada jo kuriin? Kun se ei edes kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Eikö? Kyllä me 90-luvulla teininä notkuttiin ostarilla. Niin kuin tekivät aiemmatkin ikäluokat.
Onko tuo maaseudun teinien huvia kun itse en ikinä ole maleksinut ostoskeskuksissa?
S-marketin tuulikaappi ei ole sama asia kuin ostoskeskus.
Jollei tunnista sarkasmia niin hiukan eri asia kuin 90-luvun teinejä vetää sitten mukaan?
Aika sitkeä kaveri kyseessä.
Kun mulla oli influenssa en edes haaveillut että pääsisin rappukäytävää pidemmälle. Jo pelkkä sängystä nouseminen meinasi viedä tajun. Ensihoitajat mut sit kaintoikin sairaalaan.
Ja nää sankarit notkuu ostarilla koronassa! :O
Vierailija kirjoitti:
Kun mulla oli influenssa en edes haaveillut että pääsisin rappukäytävää pidemmälle. Jo pelkkä sängystä nouseminen meinasi viedä tajun. Ensihoitajat mut sit kaintoikin sairaalaan.
Reilusti yli 90 prosentille terveistä alle 70-vuotiasta korona ei kovinkaan kummoinen tauti. Ja ei, en väheksy koronaa mitenkään ja teidän jopa täysin terveiden nuorten siihen kuolleen. Kuitenkin totuus on, että suurimmalle osalle korona on lähinnä flunssa. Eli ei millään muotoa kunnon puolesta estä ostarille menoa.
Vierailija kirjoitti:
Osaltaan kertoo karua kieltä tästä viruksesta.
Kuvitella että tämän takia koko maailmaa on rajoitettu, vaikka tiedetään että virus on paha lähinnä vakavasti ylipainoisille/monisairaille.
Vierailija kirjoitti:
Kun sukulaisellani oli korona, hän ei edes tiennyt kantavansa virusta ennen kuin kävi työmatkaa varten testissä. Ei tullut matkalle vaadittua negatiivista tulosta.
Sairastunut on eristyksessä, ei karanteenissa
Tänään mummeli yski ihan kunnolla KokoajanJyväskylän mestarin herkussa. Oli sillä maski mutta selvästi kierteli hyllyjen välissä yskimässä ja seilasi edestakaisin aivan kuin ei olisi ostamassa mitään.
Oli pakko lähteä kassalle ja ostan huomenna loput ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sukulaisellani oli korona, hän ei edes tiennyt kantavansa virusta ennen kuin kävi työmatkaa varten testissä. Ei tullut matkalle vaadittua negatiivista tulosta.
Sai todennäköisesti ns. false positive testituloksen. Se on todella yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä positiivinen oli ylivoimasta kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilusti yli 90 prosentille terveistä alle 70-vuotiasta korona ei kovinkaan kummoinen tauti. Ja ei, en väheksy koronaa mitenkään ja teidän jopa täysin terveiden nuorten siihen kuolleen. Kuitenkin totuus on, että suurimmalle osalle korona on lähinnä flunssa. Eli ei millään muotoa kunnon puolesta estä ostarille menoa.
Ja nämä sitten tartuttavat sen eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten oli oireeton kantaja. Se on vielä yleisempää kuin valepositiiviset, jotka eivät ole todella yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten oli oireeton kantaja. Se on vielä yleisempää kuin valepositiiviset, jotka eivät ole todella yleisiä.
PCR-testillä saadaan ihan kuka tahansa koronapositiiviseksi jos vain halutaan. Jokaisesta meistä löytyy jo molekyyli, jota liian monta kertaa monistamalla saadaan feikkipositiivinen tulos. Suomi tekee juuri näitä feikkipositiivisia THL:n opastamana.
Itse testin kehittänyt Nobel-palkittu varoittaa tästä huijaustavasta. Oikea monistusmäärä on alle 25. Suomessa monistetaan jopa 40 kertaa, kun halutaan feikkipositiivisia tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei karanteeni tarkoita, etteikö ulos saisi mennä."
- J. Halla-aho
No ihan oikeassa JHA on. Ei JHA kuitenkaan tarkoita että ihmisten ilmoille mentäisi. Kyllä karanteenissa saa mennä ulos kävelemään, sitä jopa suositellaan! Metsäpolulla yksin kävellessä ei ole mitään pelkoa, ja jos yskittää niin koronainen voi pitää maskia myös ulkona samalla kun ottaa liikuntaa. Ei siinä tee mitään väärää.
Koronapotilas on karanteenissa- ei todellakaan mene ulos. Vielä kerran persulit: karanteeni tarkoittaa, että ulos ei mennä.
No mutta hyvänen aika. En ole edes persu, mutta onhan se ollut alusta asti selvää että roskat saa viedä ja mennä ulos kävelemään, kunhan välttelee ruuhka-aikoja eikä käytä esim. hissiä ellei ole pakko.