Englantia hyvin osaavat, auttakaa!
Kuinka tämä kirjoitetaan:
Olin juoppo kolme vuotta. Voi sitä aikaa. Saatoin vain juoda kolme päivää putkeen. Saatoin olla juovuksissa töissä.
I was a drunk for three years. Jesus that time. I would just drink three days in a row. I would be drunk at work.
Onko oikein?
Kommentit (51)
Mä tekisin näin, vähän väritin.
I was a drunkard for three whole years. Oh Jesus what a time that was. I could drink for three days in a row. I could go to work drunk.
Voisin could, eli would voisi korvata could. Menee kai noinkin.
For three days. Would on oikein tuossa, ei could.
Kaduiit sitä että olit juoppo 3 vuotta. Saattoi olla jopa 3 päivää etten muuta tehnytkäään. Töisssäkin tuli oltua humalassa.
Natiivi sanoisi would, ei could (kuten suomalainen).
Itse korvaisin tämän lauseen "I would be drunk at work" lauseella "occasionally I went drunk to work" ja edeltävästä lauseesta tosiaan would --> could
Past habit -rakenne. Would be tai used to be. EI could.
Olin juoppo kolme vuotta. Voi sitä aikaa. Saatoin vain juoda kolme päivää putkeen. Saatoin olla juovuksissa töissä.
I was drunk 3 years. man that time.. I might only drank 3 days straight. I might have been drunk at work.
En osaa itekkää, mutta tollei tekisin
I used to go to work drunk. Sanoisin viimeisen lauseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin näin, vähän väritin.
I was a drunkard for three whole years. Oh Jesus what a time that was. I could drink for three days in a row. I could go to work drunk.
Muuten hyvä, mutta muuttaisin couldin wouldiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaduiit sitä että olit juoppo 3 vuotta. Saattoi olla jopa 3 päivää etten muuta tehnytkäään. Töisssäkin tuli oltua humalassa.
SIiis 3 päivää yhtä soittoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse korvaisin tämän lauseen "I would be drunk at work" lauseella "occasionally I went drunk to work" ja edeltävästä lauseesta tosiaan would --> could
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Työhakemusta kirjoittelet?
Jep. Just lähti hakemus Minnesotan yhteen Mäkkäriin. ap
Would (be) olisin, olin could (be) saatoin (olla).
Vierailija kirjoitti:
I used to go to work drunk. Sanoisin viimeisen lauseen.
Tapa/totttumus. But why.
Aina sama ongelma tämänkaltaisissa aloituksissa.
Auttamaan tulee enimmäkseen niitä, jotka eivät osaa kieltä sen paremmin kuin aloittajakaan. (Tosin tässä tapauksessa aloittaja osaa hyvin, neuvojat huonommin...).
Olen itse jo lakannut vastaamasta, kun vastaukseni aina hukkuu sinne väärien ohjeiden sekaan. Eikä kysyjä tietenkään voi mistään tietää, mikä vastaus on oikein.
Oikein on. (Ei toiminta mutta teksti.)