Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Pidätkö kalevalakoruista ja mikä on suosikkisi?

Vierailija
12.08.2006 |

Minä tykkään kuutar- sarjasta, kivan itämainen muotokieli koruissa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän hetken suosikki on äiti-lapsiriipus (vai mikä se nyt oikealta nimeltään olikaan), mutta kestosuosikkina on jo vuosia ollut karhukorut. Siitä isosta hopeisesta rintaneulasta haaveilen.... Lumikukkakin on tosi kiva.

Vierailija
22/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä tosi tiukkis ja sun maailmankatsomus todella suppea ja itsekeskeinen...

Etkö tajua, että Kalevala on Suomen KANSALLISEEPOS, sillä ei ole mitään tekemistä krisittynäolemisen kanssa. Sun mielestä varmaan kaikki Kalevit, Aino, Tapiot, Ukot on pakanoita...

Mut onneks sä oot pyhä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalassakin enempi järkeä.

Vierailija
24/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä risti ja yhdet korvikset. Haluaisin sellasen kelttiläistyylisen sormuksen... Joskus viel.

Vierailija
25/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä vaskikäärmekalvosimet on hienot.

Vierailija
26/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu

Lapsi-koru

Aurinkoleijona

Pustan sydän

yms. yms. Kaikki ovat kivoja, ainoastaan isoa krusifiksia pidän joskus todella harvoin, ehkä vain joskus pääsiäisenä (en ole pakana enkä tapakristitty, kuulun evankelisluterilaiseen kirkkoon, elän syntisessä avoliitossa ja minulla on jopa yksi lapsi).

Vierailija
27/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niilläkään ole Kalevalan kanssa mitään muuta tekemistä kuin kansalliseepoksemme nimi.

Valikoimasta löytyy myös runsas valikoima ristejä.

Vierailija:

Mun mielestä ne ovat ihan kivan näköisiä koruja ja vetoavia sadunomaisia nimiä korusarjoilla.

En tahdo olla mikään tiukkapipoinen, mutta omatuntoni ei antaisi minun käyttää niitä. Olen uskovainen ja koko kalevala eepos on minusta kamala. Taikauskoista tarinaa jolla on meidän kansaamme ollut ihan oikeasti ote, ei ole niin kauan sitten (ennen Lutherin tuloa) kun meilläkin ihan oikeasti uskottiin kaikki kalevalan eepoksesta ja elettiin taikauskuisesti. Ajattelen että kalevala koru kantaa itsessään voimakasta taikauskoista sympoliikkaa. Vaikkakin se on saanut innoituksensa jo historiallisesta teoksesta ja monille se on vain tarua ja satua, niin itse en korua voisi kantaa. (omantunnon kysymys). En voisi pitää jing &jang koruakaan enkä satanistien sympoolisia korujakaan.

Vierailija
28/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinkielen opettaja, jolla oli tekonenä (kuulemma..) sillä oli aina mahdollisimman isoja Kalevala-koruja ja ne kammotti silloin, sittemmin olen oppinut pitämään koruista, lapsi-sormus ja kaulakoru on mun suosikkeja, sormus mulla on mutta kaulakorua ei, lapsia on pian viisi ja koru tulis maksaan aika paljon..

Vierailija
29/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus mulla on, kaulakorusta haaveilen..

Vierailija
30/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siitä korvakorut, kaulakoru, kaulaketju ja ranneketju. Minulla on myös Räisälän solki. Lumikelloon olen myös ihastunut, aion ostaa sitä itse ja pyytää lahjaksi. Ainoa Kalevalakoru, mitä en voi sietää, on Talon sydän, ja olenkin sanonut kaikille, että älkää vaan ikinä ostako sitä minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi