Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Pidätkö kalevalakoruista ja mikä on suosikkisi?

Vierailija
12.08.2006 |

Minä tykkään kuutar- sarjasta, kivan itämainen muotokieli koruissa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jotka eivät usko Jeesukseen käyttävät ristiä? Koru siinä missä muutkin vai? Kyllähän se on Jeesuksen risti ja symboliikka voimakas. (jopa niin voimakas että aribi maissa sitä ei saa käyttää).

Jos itse en omantuntoni takia tahdo niitä käyttää niin miksi se olisi itsekästä?

Vierailija
2/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medaljongin hopeisen sain kuopuksen synnyttyä. ja sormuksiakin on. En ole mikään korufani, mutta kiva kun on mitä laittaa jos siltä tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain mieheltäni lahjaksi kalevalakorun jonka nimeä en tiedä.

Eli sellainen kaulakoru aika pitkällä ketjulla ja koru on sellainen putkilonmallinen. Tykkään kyllä kovasti, vaikken nimeä tiedäkkään. =)

Vierailija
4/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudemmista kauneimpia ovat carmen, lähde ja vanamo. Haluaisin äiti-lapsi-korun, en vain ilkeä miehelle ihan suoraan vihjata ;) ja olisi se niiiin ihana saada yllätyksenä

Vierailija
5/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde-sarjaa alkaa mies mulle keräämään.:) Eli pidän noista hopeisista.

Vierailija
6/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo on tosi kaunis ja herkkä.

Tykkään myös Ratsumies-sarjasta, jota on miehelläni ja mullakin.

Vierailija
7/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti-lapsi koru on lempikoruni ja päivittäisessä käytössä

Vierailija
8/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä jonkin verran Kalevala-koruja, joista nykyään pidän lähinnä Halikon 3 pallon riipusta.

Nykyään pidän enemmän Kauniin korun tuotteista.

Vierailija
9/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kultaisen talon sydämmen appivanhemmiltani viime vuonna kun täytin 40. En oikein pidä Kalevalan koruista, eikä oikeastaan kullastakaan. Mutta arvostan tämän korin suuresti - koen, että appivanhemmat halusivat sanoa minulle tällä korulla paljon. Siksi pidän sen joka päivä! Oma äitini ei koskaan antaisi tälläistä lahja - antaisi raha uutta tiskikonetta varten...

Vierailija
10/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän erityisesti noista muinaiskoruista. Minulla on mummolta saatu vanha Hannunvaakuna-kääty (tosi iso piikikäs läpykkä vahvassa ketjussa) ja äidin hopeinen Risti.

Uudemmista Sotkan Muna (tms, valkoinen kivipallo, jossa hopeinen lintu päällä), hirvepää-kääty ja rannekoru, ja Utajärven sydän. Vihkisormus on Kaupunkisormus, kihlasormus siihen sopiva kapeampi (en muista nimeä).

Vierailija
11/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Turandot riipus.

t. se joka ei tiennyt korun nmeä

Vierailija
12/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi käytin yhtä Kalevala kaulakorua 90-luvulla, ylä-asteella. Onneksi ollaan noista ajoista tultu eteenpäin - ja paljon! :-)

Tanskalaisten suunnittelijoiden korut ovat enemmän minun tyylisiä.

Vierailija
13/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, se olikin 80-luvun loppua, kun olen viimeksi Kalevalan hilavitkutinta kaulassani kantanut...

Sen jälkeen siitä tulikin koulussamme must-juttu monelle naisihmiselle. Joten, siirryin jo uusiin juttuihin...

Vierailija
14/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraavaksi haaveilen lapsi -koruista (tyttö ja poika), täytyy vongata mieheltä vaik jouluksi

Vierailija
15/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hopeinen äiti-lapsikoru kahdella tytön kivellä, sitä pidän ihan päivittäin. Omistan myös mummoltani perityn 60v vanhan arvokkaan kalevalariipuksen, nimeä en nyt muista mutta melko suuri pronssikoru hienolla ajan patinalla.

Vierailija
16/30 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euran Sydän- sarja huomenlahjani, Talon sydän sarjaa mm. äitienpäivälahjaksi, Illusioni- sarja 5v. hääpäivälahjaksi... Lisäksi omilta vanhemmilta ja appivanhemmilta yksittäisiä koruja lahjoiksi.

Vierailija
17/30 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut paljon kehuja!

Vierailija
18/30 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kuuluu sellanen sormuskin, vähän sellanen Hannun vaakunan tyylinen kuvio siinä.

Vierailija
19/30 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en tykkää lainkaan.

Vierailija
20/30 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne ovat ihan kivan näköisiä koruja ja vetoavia sadunomaisia nimiä korusarjoilla.

En tahdo olla mikään tiukkapipoinen, mutta omatuntoni ei antaisi minun käyttää niitä. Olen uskovainen ja koko kalevala eepos on minusta kamala. Taikauskoista tarinaa jolla on meidän kansaamme ollut ihan oikeasti ote, ei ole niin kauan sitten (ennen Lutherin tuloa) kun meilläkin ihan oikeasti uskottiin kaikki kalevalan eepoksesta ja elettiin taikauskuisesti. Ajattelen että kalevala koru kantaa itsessään voimakasta taikauskoista sympoliikkaa. Vaikkakin se on saanut innoituksensa jo historiallisesta teoksesta ja monille se on vain tarua ja satua, niin itse en korua voisi kantaa. (omantunnon kysymys). En voisi pitää jing &jang koruakaan enkä satanistien sympoolisia korujakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi