Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gradun SURKEA arvosana

Vierailija
29.03.2021 |

Onko täällä ketään, kuka kehtaisi myöntää saaneensa gradusta välttävän arvosanan?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain non sine laude approbatur. Sinne meni unelmat tohtorintutkinnosta ja joudun tyytymään siihen, että olen ihan paska. Tosin tein sen parissa viikossa, että sain ansaitsemani arvosanan.

Mä tein omani 2,5 viikossa ja sain M:n... :D

Vierailija
42/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhönottajana en ole ikinä kysynyt kenenkään arvosanoja. Joskus nähdessäni niitä olen hämmentynyt siitä jos jollain on rivi kiitettäviä. Ja kokemukseni mukaan nämä kiitettävien rivin hankkineet eivät kestä työelämää alallamme, siinä kun on turha viilata täydellisyyttä päivittäin. Jollain alalla varmasti toki hyväksi.

Minulla on rivi kiitettäviä. Olen jatko-opiskelija ja ollut alallani yli 20 vuotta. Olen kestänyt työssäni mm.sosiaalipäivystyksen kiireen, paineet, uhkatilanteet ja kyennyt nopeisiin isoihin päätöksiin.

Ei kannata yleistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain non sine laude approbatur. Sinne meni unelmat tohtorintutkinnosta ja joudun tyytymään siihen, että olen ihan paska. Tosin tein sen parissa viikossa, että sain ansaitsemani arvosanan.

Kerro meille kuinka sen teit? Minäkin haluan gradun pois alta mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
44/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Kukaan ei ole koskaan kysynyt gradun arvosanaa, saati että saisi sen luettavakseen. Se, että se on tehty ja saanut valmiiksi, riittää. Työnantajaa kiinnostaa korkeintaan sen aihe, jos sattuu olemaan niiden bisnestä sivuava aihe, josta voisi olla firman tuotekehitykselle iloa tai jos henkilöä tarvitseekin ehkä perehdyttää hieman vähemmän.

Ehkä sillä on merkitystä akateemisessa maailmassa, tutkijanpaikkaa hakiessa, tuskin paljon muualla.

Vierailija
45/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kehtaamista siinä on anonyyminä?

Vierailija
46/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut yhtään kertaa graduohjausta ja tein gradun 1,5 kuukaudessa työn ohessa (sain 3 kk määräaikaisen sijaisuuden, oli pakko valmistua sinä aikana, että voisin saada vakipaikan). Hutaisin gradun, sain huonoimmalla läpi ja sitten sain vakipaikan. Ei kaduta yhtään! Moni opiskelukaveri jätti gradun tekemättä, nyt sitten pyörivät ties missä hanttihommissa. Tienaan hyvin, joten kannatti.

Mikä on huonoimmalla arvosanalla gradunsa tehnyt henkilö? Vastaus: maisteri

Vierailija
47/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kolmosen, mutta se aihe hävettää mua..

Eikö enää arvioida kirjaimin? L, E, M...

Ei ainakaan Helsingin yliopistossa, vaan asteikolla 1-5.

Helsingin humanistisesta saa kyllä nuo perinteiset latinan kieliset arvostelut. Tai ainakin sai vielä viime vuoden loppupuolella.

Vierailija
48/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin humanistisesta saa kyllä nuo perinteiset latinan kieliset arvostelut. Tai ainakin sai vielä viime vuoden loppupuolella.

Ne saivat, jotka ovat aloittaneet joskus ennen isoa pyörää ja jotka valmistuivat ennen siirtymäkauden loppua, joka taisi koronan vuoksi hieman pidentyä.

Vierailija
49/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla toi aika sisälsi datan keräämisen ja analysoinnin, johon meni suuri osa ajasta. Jos sulla oli joku aihe, jota varten sun ei tarvinnut käsitellä dataa, niin ei ihme, jos sulla jäin enemmän aikaa kirjoittamiseen. Kirosin kyllä tekiessäni sitä räpellystä aihevalintani alimpaan helvettiin.

Vierailija
50/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne saivat, jotka ovat aloittaneet joskus ennen isoa pyörää ja jotka valmistuivat ennen siirtymäkauden loppua, joka taisi koronan vuoksi hieman pidentyä.

No mä kuulun kyllä tähän joukkoon eli ehkä se on teillä uudemmilla toisin.

Vierailija
51/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain diplomityöstäni vitosen. Mitään erityistä hyötyä siitä ei ollut, ei sitä ole kukaan kysellyt.

Tärkeintä on vain valmistua ja päästä töihin.

Vierailija
52/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alusta loppuun (sis. teoriakirjallisuuteen perehtymisen, aineiston hankkimisen ja analysoimisen ym.)? Nyt en kyllä usko.

Vierailija
53/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain C:n. Olin tyytyväinen, että pääsin läpi, koska olin siinä vaiheessa aika uupunut ja illuusioni yliopistosta oli särkynyt, joten halusin vain valmistua ja päästä töihin. Gradun taisi pelastaa se, että olin niin hyvä kirjoittaja, vaikka sisällössä oli puutteita.

Edelleen naurattaa se arvio... "vaikka kokelaan työssä vialla on tämä, tämä ja tämä, se on kuitenkin erinomaisesti kirjoitettu".

Vierailija
54/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alusta loppuun (sis. teoriakirjallisuuteen perehtymisen, aineiston hankkimisen ja analysoimisen ym.)? Nyt en kyllä usko.

Juu en minäkään. Ehkä kirjoittamisen voi tehdä tuossa ajassa, mutta se on vain pienehkö osa työstä.

Vierailija
55/55 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ykkösen ja luberterin tehneet: mikä ala, montako sivua ym. mikä kaikki oli pielessä?