Etäkoulu paljastaa opettajien todellisen luonteen
Etäkoulussa huomaa, miten eri tavalla opettajat luottaa oppilaisiin. Jotkut antaa tehtäviä itsenäisesti tehtäväksi.
Toiset kyttää kaikkea tekemistä tunnilla. Pitää olla kamera päällä ja koko ajan epäillään, että luntataan tai että jopa vanhemmat tekee tehtävät lapsen puolesta.
Etäkoulu paljastaa opettajien todellisen luonteen. Aika v-mäistä tuollainen kyttääminen. Ihan kuin vanhemmilla olis aikaa tehdä jotain lastensa koulutehtäviä tai kokeita. Sehän olis ihan karhunpalvelus lapsia kohtaan, jotka ei opi.
Ei pysty ymmärtämään, mistä tuollainen epäluottamus koteja ja omia oppilaita kohtaan. Ymmärtääkö joku muu?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne lapset lunttaa ihan normaali tunneillakin. Hyvä, että pidetään tiukka jöö. Etäily muutenkin haasteellista.
Mikä etäilyssä on haasteellista?
Meillä lapsi lukkiutuu omaan huoneeseen ja opettaja vetää tunnit livestreaminä. Ei vanhemman tartte tehdä mitään.
Lapsi oppii ja on onnellinen.
Juuri näin! Olkaa nyt hele... hiljaa tyhmät valittajat! Miten itse hoitaisit tässä tilanteessa opetuksen?? Antaa tulla esimerkkejä!!!
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin lähetin isot kiitokset wilman kautta opettajille jotka seuraavat tuntia että kaikki ovat paikalla ja antavat heti merkinnän jos tehtävät on tekemättä tai tuntia ei seurata.
Meillä on haastetta kahden murkkuikäisen pojan kanssa jotka tosiaan menevät nukkumaan/ tekevät jotain ihan muuta jos heitä ei valvo.
Näin minäkin pysyn perillä köydäänkö sitä koulua vai ei.
Juuri näin puhuu tervepäinen ja aikuinen lapsen vanhempi! Respect 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Paskat laiskat opettajat on olleet koko tämän koronakauheuden kruunu.
Heillä on nyt mahdollisuus lyödä täysin läskiksi koska korona.
Sitten on nämä pikkunatsit, jotka saa jotain ihme nautintoa tästä simputtamisesta ja kyttäämisestä.
Kaiken kaikkiaan koko ajan lyödään ja lytätään, koko ajan.
Sekoillaan ja sössitään mutta lapsilta vaaditaan koko ajan enemmän ja enemmän.
Hyvin kirjoitettu!
Huh minkälaista tekstiä. Ymmärsinkö nyt oikein tämän ajatuksesi: opettaja on pikkunatsi, jos hän vaatii, että oppilas osallistuu tunnin kulkuun olemalla läsnä?
Mitä lapsilta nyt vaaditaan tässä tapauksessa enemmän kuin aikaisemmin? Opetussuunnitelma ei ole korona-aikana muuttunut yhtään mihinkään, joten vaatimukset ovat ihan samat kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä eräänä päivänä sain lukea oikein loistavan oppilaan tekemän kirjoitelman. Harmi vain, että kirjoitelma oli ehditty painaa sanasta sanaan the Guardianiin seitsemän vuotta sitten. Ilmoitin, että oppilas jäi kiinni ja näytin lehtiartikkelia, mutta hän kiisti pontevasti plagioinnin. Vaadin tekemään kirjoitelman uudestaan, ihan itse. Oppilas kieltäytyy, on omasta mielestään jo suorittanut tehtävän. Plagiointi ja lunttaus on varsinainen vitsaus nykyisin.
Miten opettajalla voi olla aikaa kirjoitella jonnekin vauva-palstalle?
Miksi ei? Kaikkien työpäivä ei ala klo 8.00! Miksi sinä täällä olet, etkä imuroimassa huushollias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö tuota. Ensinnäkään niitä tehtäviä ei saa antaa pelkästään itsenäisesti tehtäväksi, vaan pitää mennä lukujärjestyksen mukaan. Ja jos kameroita ei vaadita päälle, niin ainakin yläkoulussa on ihan tavallista, että oppilas kirjaisi itsensä tunnille mukaan ja menisi takaisin nukkumaan tms. Ei opettajat koulussakaan anna oppilaiden lähteä tunnilta pois kuka minnekin ihan tuosta vaan, kyllä kaikkien pitää olla tunnilla maisemissa. Ja kyllä jokainen jo lukuvuoden tässä vaiheessa tietää, miltä luokkakaverit näyttävät, joten ei siinä mitään ihmeellistä ole, jos heidän naamansa näkee.
Noudatetaanko tällaista ohjetta oikeasti?
Tehtäviä ei saa antaa pelkästään itsenäisesti tehtäväksi.
Ei ainakaan niissä kouluissa, mitkä tiedän. Jossain käsitöistä ja liikunnassa. Opettajako vetää kotijumppaa ? Tai ohjaa jotain neulomista yhtäaikaa kaikille ?
Mulle on ihan onnistuneesti opetettu tänä vuonna etänä niin liikuntaa kuin esim neulomista, makrameeta jne.
Juuri näin se toimii! Ongelma näyttää olevan juuri näilä, jotka open työtä ei ole koskaan tehnyt. Mutta oman koulunsa tietysti rämpinyt, mutta niin asiantuntija, että! Huoh.
Suomalaiset opettajat ovat maailman parhaiten koulutettuja ja suomalainen koulu maailman mittapuun mukaan kärkisijoilla! Todistetusti!
Kiitos kaikille opettajille ammattitaidostanne korona-aikanakin!! Olette parhainta, mitä lapset ja nuoret voivat saada🌸💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Sitten on nämä pikkunatsit, jotka saa jotain ihme nautintoa tästä simputtamisesta ja kyttäämisestä.
Ja tämmöiset skitsot, entiset kouluhäiriköt dissaa, kun itsestä ei ikinä vois tulla opettajaa.
Olen kuule entinen kympin oppilas jolla on aineenopettajan pätevyys.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mä sanon kaikille ryhmille, että mä olen juurikin tällainen kyttääjä. Kyllä kontrolloin monin eri tavoin, että ruudun toisella puolella ollaan hereillä ja opiskellaan. Kameran käyttöä en vaadi kun se on ongelmallista, mutta osaan kyllä suunnitella tuntini siten, että siihen sisältyy paljon erilaisia aktiviteetteja, joista osallistuminen - ja osaaminen!- paljastuu. Ja kyllä sanon myös sen että jos et ole mukana näissä aktiviteeteissa, se on yhtä kuin poissaolo. Käytän aktiivisesti Wilman tuntimerkintöjä sekä hyvässä että pahassa - annan sekä positiivista palautetta että merkintöjä tekemättömistä töistä.
On paljon helpompaa joustaa tarvittaessa, kuin olla välittämättä kokonaan. Mulla on ennen kaikkea mun opiskelijoiden etu mielessä. Mun palkka juoksee joka tapauksessa, vaikka en välittäisi pätkääkään.
Respect👍🌸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Hyvin kirjoitettu!
Huh minkälaista tekstiä. Ymmärsinkö nyt oikein tämän ajatuksesi: opettaja on pikkunatsi, jos hän vaatii, että oppilas osallistuu tunnin kulkuun olemalla läsnä?
Mitä lapsilta nyt vaaditaan tässä tapauksessa enemmän kuin aikaisemmin? Opetussuunnitelma ei ole korona-aikana muuttunut yhtään mihinkään, joten vaatimukset ovat ihan samat kuin ennenkin.
Et ymmärtänyt oikein.
Mun ysiluokkalaisen sisko on kolme vuotta vanhempi ja häneenkin verrattuna vaatimukset on kasvaneet.
Mm äidinkielestä pitää rykäistä tutkielma kuukaudessa. Samaan aikaan kun on oppitunnit, valtakunnalliset kokeet, kokeet, kaksi isoa oppimispäiväkirjaa, läksyt ja kolme esseetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Hyvin kirjoitettu!
Et ymmärtänyt oikein.
Mun ysiluokkalaisen sisko on kolme vuotta vanhempi ja häneenkin verrattuna vaatimukset on kasvaneet.
Mm äidinkielestä pitää rykäistä tutkielma kuukaudessa. Samaan aikaan kun on oppitunnit, valtakunnalliset kokeet, kokeet, kaksi isoa oppimispäiväkirjaa, läksyt ja kolme esseetä.
Tervetuloa nykyaikaan! Ja sinä kävit koulusi milloin...??
Lunttausta on ollut aina koulussa ja pienellä summalla tai vastapallkiolla kitjoitutetaan esseitä ja kirja-arvosteluita. Ei mitään uutta ja tämä jatkuu yliopistotasolle asti. Jos oppilaan taso on eri suorituksista elokuun ja maaliskuun puolivälin välillä koulussa numeroa 5-6 ja etäkoulussa suoritukset ovat tasoa 9-10, on päivänselvää, että ohmeosaamista ei ole tapahtunut vasn auttajia taustalla; joko vanhempi tekee tai fiksumpi sisarus. T. Etäkoulussa oleva yläkoulun ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Hyvin kirjoitettu!
Et ymmärtänyt oikein.
Lukutaito? Minun esikoiseni on kolme vuotta vanhempi ja häneen verrattuna vaatimukset on yhä kasvaneet.
Pi-tää-kö tavuttaa?
Etäkoulun paras puoli että ei tarvitse kytätä tiettyjen oppilaiden puhelimella oloa niin kuin lähitunneilla täytyy. Enhän voi tietää, miyä oppilas kotona tekee, kun kamerat ja mikit ovat kiinni digin sujumisen vuoksi. Oppilas voi muka olla mukana tunnin striimissä omalla puhelimella tai toisella älylaitteella, ja toisella pelata Fortnitea tai tavailla niitä tosi tärkeitä meikkitutorialeja tai katsella tiktok-videoita. Sopii mulle!
Ketään ei voi pakottaa opiskelemaan eikä oppimaan, ja nyt mun ei edes tarvitse YRITTÄÄ opettaa niitä, jotka ei halua oppia tai ei pysty keskittymään eikä osaa kontrolloida oman mielihyvän tavoitteluaan. (Terveisiä vaan tällaisten vanhemmille, onkohan tällaisella lapsella ollut älylaite silmien edessä parivuotiaasta saakka?)
Voin keskittyä niihin nuoriin, jotka vielä omaavat itsekuria ja pystyvät keskittymään muutamaa minuuttia pitempiäkin jaksoja. t. yläkoulun ope
Vierailija kirjoitti:
Lunttausta on ollut aina koulussa ja pienellä summalla tai vastapallkiolla kitjoitutetaan esseitä ja kirja-arvosteluita. Ei mitään uutta ja tämä jatkuu yliopistotasolle asti. Jos oppilaan taso on eri suorituksista elokuun ja maaliskuun puolivälin välillä koulussa numeroa 5-6 ja etäkoulussa suoritukset ovat tasoa 9-10, on päivänselvää, että ohmeosaamista ei ole tapahtunut vasn auttajia taustalla; joko vanhempi tekee tai fiksumpi sisarus. T. Etäkoulussa oleva yläkoulun ope
Tai sitten yksinkertaisesti oppilas kykenee työskentelemään KERRANKIN kunnolla kun se kaikki turha notkunta, turha ns tuntityöskentely, kaikki turha häiriö on poissa.
Mun molemmat teinit on kukoistaneet etäopetuksessa. Koska ks yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Tuossa olet kyllä oikeassa, että lapsilta vaaditaan koko ajan enemmän. Pitäisi pystyä itsenäisesti tekee, oli ikää miten vähän vain.
Ei kaikki lukiolaisetkaan ole vielä niin itsenäisiä tekijöitä.
Mun lapsi on ysillä. Tätä ennen eivät olleet tehneet mitään kirjallisia töitä.
Yhtäkkiä kylmiltään syksyllä olisikin pitänyt täysin puskista kirjoittaa esseitä, mielipidekirjoituksia jne.
Siinäpä vois kirjoittaa mielipidekirjoituksen siitä, mitä mieltä on siitä, että yhtäkkiä pitää osata kirjoittaa noita.
No se hetki on nyt! Tervetuloa realismin ja korona-aikaan! Sinäkö sen tilasit kiusaksi lapsillesi???
Vierailija kirjoitti:
Siis tekeekö jotkut vanhemmat lastensa tehtäviä? Minkä ikäisistä oppilaista tässä nyt puhutaan? Kyllä olisi melkoinen karhunpalvelus alkaa väsäämään lapsen läksyjä tai kokeita.
Kyllähän näitä löytyy. Kuvittelevat auttavansa lastansa ja tärkeää on hyvä todistus. Mutta valittettavasti tilanne kostautuu sitten myöhemmin esimerkiksi kirjoitukissa, jos lukioon asti menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Hyvin kirjoitettu!
Et ymmärtänyt oikein.
Lukutaito? Minun esikoiseni on kolme vuotta vanhempi ja häneen verrattuna vaatimukset on yhä kasvaneet.
Pi-tää-kö tavuttaa?
Pitäiskö sun ottaa selvää, mitä nykykoulu oikeesti on? Miten aktiivisesti itse olet kannustamassa lastasi koulumyönteiseksi? Dissaatko opettajaa ja koulua lapsesi kuullen? Teet hallaa ja pahaa jälkeä lapsesi kustannuksella. Opettele kannustamaan ja tue lastasi oppimaan, oppimaan pitää oikeasti oppia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Ja tämmöiset skitsot, entiset kouluhäiriköt dissaa, kun itsestä ei ikinä vois tulla opettajaa.
Olen kuule entinen kympin oppilas jolla on aineenopettajan pätevyys.
Sama. Terveisin, aineenopettajan pedagogiset suoritettu 5/5.
Uskon sinua täysin.
Kirjoittajan lahjoista huomaa, että kyseessä on lahjakas ihminen. Itsellä ei ollut äidinkieli pääaineena, joten ei pystyisi tuollaiseen tekstiin. Kade.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Hyvin kirjoitettu!
Et ymmärtänyt oikein.
Tutkielma tehdään jo yläkoulussa nykyään. Ne, jotka siihen pystyy. Taisi olla 2 kk aikaa.
On vaatimustaso noussut.
Kohtuuttomat nuo vaatimukset lykiolaiselle.
Hyvin kirjoitettu!