Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsan kipu. Suolisto-sairaus/crohnin tauti? Korona?

Väsynytriepu
28.03.2021 |

Moikka.

Mulla on aina (jo vuosia) ollut hankala vatsa. Paljon ilmavaivoja, tuntunut että mitä ikinä syön, vatsa turpoaa ja on kipeä. Juon paljon vettä ja syön monipuolisesti. Liikun säännöllisesti. En ole käynyt lääkärissä, koska pelkään tutkimusta/sen tuloksia. Nyt kuitenkin tiedän, että pakko mennä.

No, nyt useamman päivän (neljättä päivää) ollut hankalaa kipua vasemmalla puolella vatsaa (n.navan vieressä). Eli yhdessä paikkaa tämä kipu. Vatsaa ei ole tänäaikana ummettanut, ennemminkin lisääntynyt ulostamisen tarve. Jälleen paljon ilmavaivoja. Ei kuitenkaan vatsa kuralla. Painaessa en huomaa kivun olevan huomattavampaa. Kipu ei hellitä myöskään päivän aikana, eikä missään asennossa.

Nyt tänään olo on ollut vatsan kipuilun suhteen yhtä huono kuin edellisenä. Mutta muuten olo on huonontunut entisestään. Nukuin 13h viime yönä ja koko valveillaolon oon vain maannut, istumistakaan en ole jaksanut. Päätä särkee. Ruoka ei maistu/en tunne nälkää. Kaurapuuroa söin klo 13 aikaan, kun heräsin ja sain itseni ylös. Edelleenkään ei nälkää/mielitekoja ruokaa kohtaan. Tänään en ole käynyt ollenkaan isommalla tarpeella. Haistan/maistan kyllä. Kuumetta ei mittarin mukaan ole, mutta niin on vetämätön/väsynyt olo, että tuntuu että kuume voisi nousta.

Voikohan tämä paikallinen vatsakipu & nyt alkanut kuolettava väsymys olla koronaa? En ole liikkunut moneen viikkoon missään, paitsi päivittäin kävelyllä ulkona ja yhtä kaveria vain nähnyt silloin tällöin.

Soitan huomenna lääkäriin. Oon spekuloinut tässä jo kaiken maailman sairaudet crohnin taudista suolistotukokseen ja munasarjasyöpään. Järki ei juokse, siksi sekava selostus.

Mitä tässä kohtaa voin tehdä/helpottaa oloani? Kaikki voimat on poissa. Ottaako ne mua vatsan tutkimuksiin nyt, kun on tällainen koronaankin sopiva oire, kuin väsymys ja päänsärky? Kaipailisin vinkkejä, kokemuksia, mitä vaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpisuoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi